• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen rond afsluiting/blokkade

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Buren
  • Startdatum Startdatum
B

Buren

Al geruime tijd aan het meelezen op het forum maar nu toch maar een account aangemaakt want ik zit met een probleem;

Voor de vakantie heb ik 2 facturen liggen. 1 van de maand November en 1 van de maand December. De van de maand November is een herinnering, wordt deze niet betaald worden wij op 31 december afgesloten. Deze rekening heb ik op 20 december via telebankieren overgemaakt. De andere factuur zou ik na de vakantie betalen, dat zou nog zijn voor de herinnering wordt verzonden. Geen probleem leek mij zo.

Zondag avond kwam ik na de vakantie terug thuis. Aldaar bleek alle UPC producten (telefoon/televisie/internet) afgesloten te zijn. Dit vond ik toch wel een beetje vreemd, dus maandag gebeld naar de helpdesk. Deze vertelden mij dat er nog een factuur openstond van de maand December. Ik vind het raar dat je zonder herinnering van die factuur wordt afgesloten?

Afijn, maandag naar het postkantoor gegaan en met spoed (bijbetaling van 10 euro!) het bedrag gestort op de giro rekening van UPC. Een medewerker van de helpdesk verzekerde mij dat als 't geld binnen was ik binnen 24 uur weer verbinding zou hebben.

Dinsdag ging voorbij, geen verbinding. Woensdag nog geen verbinding. Dus daarvoor naar het UPC kantoor in de stad gegaan, aldaar blijkt dat het geld nog niet binnen is.. De medewerker vertelde mij dat er binnen 72 uur verbinding zou zijn na de betaling (tegen de 24 uur van de helpdesk medewerker). Ook vertelde hij mij dat als ik via automatische incasso zou betalen ik dubbel zo snel internet en gratis telefonie (heb op t moment chello light, gratis telefonie voor vaste nummers, ) zou krijgen. Wat is hier van waar, ik heb er nog nooit over gelezen?

Ik wachtte nog een dag af; de 72 uur was immers nog niet voorbij. De volgende dag nog geen verbinding (na de 72 uur) dus weer naar het UPC kantoor, deze keer met de bon van het postkantoor als bewijs dat er toch echt betaald was. Ik werd deze keer geholpen door een andere medewerker. Ik heb mijn hele verhaal weer opnieuw uitgelegd, en ook gevraagd waarom ik nu afgesloten was, dit was omdat er 2 rekeningen op t punt van afsluiting open zouden staan echter toen zij later in de computer keek was deze betaling de 28e al binnen, 3 dagen voor afsluiting. Ook vertelde ze mij dat we niet waren afgesloten maar dat we alleen geblokkeerd zouden zijn.

Ik heb daarna mijn bon van betaling van het postkantoor, en gevraagd of alles klopte (giro nummer etc.). Dit klopte.
Echter het blijkt dat ik mijn klantnummer vergeten ben aan te geven. Stom stom stom! Ik heb haar dus gevraagd of zij
in de computer niet aan kan geven dat die en die storting dan en dan van mij kwam (mijn naam stond er uiteraard wel bij)
Dit was niet mogelijk en ik moest maar afwachten. En na binnenkomst van betaling zou ik nog eens 72 uur moet wachten.
Ik vraag dus waarom 72 uur en niet 24 uur zoals de helpdesk medewerker mij vertelde. Zij vertelde dat dit de UPC Policy
was. Ik moest de helpdesk nog maar eens bellen over die 24 uur. Ik weet de naam van de helpdesk medewerker niet meer, dus dan krijg je een welles-nietes discussie, nutteloos om aan te gaan, heb ik dus ook niet gedaan.

Ondertussen nog steeds geen verbinding, en ik weet nog steeds niet of het geld al binnen is. Ik weet echt niet meer
wat ik nu moet doen. Ik heb internet heel hard nodig voor mijn studie en 72 uur is toch wel absurd lang om een blokkade
te verwijderen? Lijkt mij dat een kwestie van een knopje in de computer omzetten is. Ondertussen dus waarschijnlijk al
bijna een halve maand afgesloten (weet dus niet precies wanneer het is ingegaan omdat ik op vakantie ben gegaan, maar vrees gewoon op 31 december).

Iemand suggesties hoe nu te handelen, ik weet het echt niet meer..
 
Buren zei:
Ook vertelde hij mij dat als ik via automatische incasso zou betalen ik dubbel zo snel internet en gratis telefonie (heb op t moment chello light, gratis telefonie voor vaste nummers, ) zou krijgen. Wat is hier van waar, ik heb er nog nooit over gelezen?
https://www.upc.nl/totaalpakketten/power_anytime/
 
ik heb dit ook een keer gehad duurde 5 dagen voor alles weer werkte
 
sylvester(rr) zei:
https://www.upc.nl/totaalpakketten/power_anytime/
Ah, dat heb ik dus over het hoofd gezien, is wel het overwegen waard als al deze problematiek over is

flamingo43 zei:
ik heb dit ook een keer gehad duurde 5 dagen voor alles weer werkte
5 dagen nadat je betaald had of 5 dagen nadat UPC naar eigen zeggen het geld binnen had?
 
Buren zei:
Ah, dat heb ik dus over het hoofd gezien, is wel het overwegen waard als al deze problematiek over is
5 dagen nadat je betaald had of 5 dagen nadat UPC naar eigen zeggen het geld binnen had?
5 dagen nadat ik betaald had en had het via internetbankieren gedaan dus dan moeten ze het de zelfde dag hebben.
 
Buren zei:
Echter het blijkt dat ik mijn klantnummer vergeten ben aan te geven. Stom stom stom! Ik heb haar dus gevraagd of zij
in de computer niet aan kan geven dat die en die storting dan en dan van mij kwam (mijn naam stond er uiteraard wel bij)
Dit was niet mogelijk en ik moest maar afwachten.
Vervelende situatie. Als ze een betaling niet direct kunnen verwerken op zo'n administratie, wordt deze geboekt op een zgn tussenrekening (uitzoekrekening). Daar moeten dus 'mensen' bij aan te pas komen om de juiste knoppen in te drukken. Als je het acceptgiro betalingskenmerk had vermeld op je betaling, was deze betaling geautomatiseerd doorgeboekt. Het is nu dus echt afwachten totdat de administrateur jouw betaling heeft kunnen koppelen aan de openstaande post.
 
/edit

Vandaag weer aangesloten, had misschien toch even moeten wachten met een topic openen hier.. in ieder geval bedankt voor jullie reacties! ;)
 
Terug
Bovenaan