• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen PS3 DMZ /Port forwarding / UnPnP

  • Onderwerp starter Onderwerp starter isene
  • Startdatum Startdatum
I

isene

Hallo, ik heb een probleem:

Het is voor mij om een of andere reden niet mogelijk een Open NAT te creëren op mijn ps3.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP, ook als ik dit doe voor mijn PC krijg ik geen open poorten. Dit is mijn set-up:

/ Computer (192.168.0.106)
Cisco-EPC3212 ==> Sitecom WL-183 ==> Gigabit Switch
(MODEM) (Router) \ PS3 (192.168.0.102)

Modem = Hierop is niets in te stellen ( Ook geen Externe firewall op aangesloten)
Router = Hierop heb ik DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP getest maar zonder resultaat (Lijkt of de poorten gewoon dicht blijven staan) Ook heb ik alle services simultaan laten draaien, dit had ook geen effect, anders was het een kwestie van eliminatie)

Switch = Hierop is niets in te stellen (Eerst had ik hier een 2e router zonder DCHP: Asus WL-530)

Computer = Alle firewalls staan uit en de virusscanner ook dus hier kan het ook niet aan liggen
PS3= Blijft NAT Type 2 terwijl ik NAT Type 1 wil. Ik weet dat dit mogelijk is want ik heb het ook bij een vriend kunnen realiseren.

Ik denk dat het Modem de poorten op een of andere manier niet toelaat op het netwerk, maar hoe dit kan zou ik niet weten. Het maakt ook niet uit welke poort ik open, of ik nou diverse service poorten pak of een eigen poort creëer en deze dan aan een service op mijn pc hang. Ik weet uit ervaring dat DMZ een geweldige functie is voor dit soort dingen, maar op een of andere manier werkt het niet zoals het moet)
Ik heb heel wat ervaring met netwerken aanleggen, maar hier kom ik zelfs niet meer uit

Hopelijk heeft iemand van jullie op- en aanmerkingen of eventuele vragen

_________________________________________________________________________________________
Cisco CCNA 3 Certified
Cisco Student CCNA 4
 
isene zei:
Hallo, ik heb een probleem:

Het is voor mij om een of andere reden niet mogelijk een Open NAT te creëren op mijn ps3.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP, ook als ik dit doe voor mijn PC krijg ik geen open poorten. Dit is mijn set-up:

/ Computer (192.168.0.102)
Cisco-EPC3212 ==> Sitecom WL-183 ==> Gigabit Switch
(MODEM) (Router) \ PS3 (192.168.0.102)


_________________________________________________________________________________________
Cisco CCNA 3 Certified
Cisco Student CCNA 4

Typefout IP-adres?
 
Heb je eventueel de mogelijkheid om de opstelling zonder de switch te proberen?
Dit om de switch te elimineren als boosdoener.
 
Ik denk dat het Modem de poorten op een of andere manier niet toelaat op het netwerk, maar hoe dit kan zou ik niet weten.

Ik heb de configuratie van de EPC3212 en PS3 volledig goed zien draaien, dus ik kan bevestigen dat het Modem (het is gewoon een dom doorgeefluik) het probleem niet veroorzaakt.

Ik denk toch dat je het meer in de WL-183 moet zoeken.
 
Heb je de nieuwste firmware in de router?
https://www.sitecom.com/support-product/productid/580#drivers
 
De switch is het zowiso niet want deze heb ik er tussenuit gehaald en het geprobeerd met een CAT5 adapter maar zelfde resultaat, ook heb ik geprobeer een Bridge te maken tussen 2 NIC's in mijn pc:
Router ==> NIC 1 (kabel) ==> Win 7 (Bridge) ==> NIC 2 (kabel) ==> PS3
Dit werkte helaas ook niet.

De Firmware van de router is up-to-date

Persoonlijk denk ik dat ik tussen de router en modem moet gaan zoeken en dat vanaf de router alles gewoon goed staat ingesteld
Ik zal keer modem een coldboot geven en de router keer Factory Reset geven. Voor de 10e keer.
________________________________________________________________________________________
Cisco CCNA 3 Certified
Cisco Student CCNA 4
 
isene zei:
De switch is het zowiso niet want deze heb ik er tussenuit gehaald en het geprobeerd met een CAT5 adapter maar zelfde resultaat, ook heb ik geprobeer een Bridge te maken tussen 2 NIC's in mijn pc:
Router ==> NIC 1 (kabel) ==> Win 7 (Bridge) ==> NIC 2 (kabel) ==> PS3
Dit werkte helaas ook niet.
________________________________________________________________________________________
Cisco CCNA 3 Certified
Cisco Student CCNA 4

Ik zag in je topicstart dit staan:

isene zei:
Switch = Hierop is niets in te stellen (Eerst had ik hier een 2e router zonder DCHP: Asus WL-530)

Ging er dus vanuit dat het met de Asus WL-530 wel heeft gewerkt.
Daarom gaf ik het advies om de switch ertussen uit te halen.
 
Nee hij heeft ook niet gewerkt met de WL-530g
 
Terug
Bovenaan