I
isene
Hallo, ik heb een probleem:
Het is voor mij om een of andere reden niet mogelijk een Open NAT te creëren op mijn ps3.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP, ook als ik dit doe voor mijn PC krijg ik geen open poorten. Dit is mijn set-up:
/ Computer (192.168.0.106)
Cisco-EPC3212 ==> Sitecom WL-183 ==> Gigabit Switch
(MODEM) (Router) \ PS3 (192.168.0.102)
Modem = Hierop is niets in te stellen ( Ook geen Externe firewall op aangesloten)
Router = Hierop heb ik DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP getest maar zonder resultaat (Lijkt of de poorten gewoon dicht blijven staan) Ook heb ik alle services simultaan laten draaien, dit had ook geen effect, anders was het een kwestie van eliminatie)
Switch = Hierop is niets in te stellen (Eerst had ik hier een 2e router zonder DCHP: Asus WL-530)
Computer = Alle firewalls staan uit en de virusscanner ook dus hier kan het ook niet aan liggen
PS3= Blijft NAT Type 2 terwijl ik NAT Type 1 wil. Ik weet dat dit mogelijk is want ik heb het ook bij een vriend kunnen realiseren.
Ik denk dat het Modem de poorten op een of andere manier niet toelaat op het netwerk, maar hoe dit kan zou ik niet weten. Het maakt ook niet uit welke poort ik open, of ik nou diverse service poorten pak of een eigen poort creëer en deze dan aan een service op mijn pc hang. Ik weet uit ervaring dat DMZ een geweldige functie is voor dit soort dingen, maar op een of andere manier werkt het niet zoals het moet)
Ik heb heel wat ervaring met netwerken aanleggen, maar hier kom ik zelfs niet meer uit
Hopelijk heeft iemand van jullie op- en aanmerkingen of eventuele vragen
_________________________________________________________________________________________
Cisco CCNA 3 Certified
Cisco Student CCNA 4
Het is voor mij om een of andere reden niet mogelijk een Open NAT te creëren op mijn ps3.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP, ook als ik dit doe voor mijn PC krijg ik geen open poorten. Dit is mijn set-up:
/ Computer (192.168.0.106)
Cisco-EPC3212 ==> Sitecom WL-183 ==> Gigabit Switch
(MODEM) (Router) \ PS3 (192.168.0.102)
Modem = Hierop is niets in te stellen ( Ook geen Externe firewall op aangesloten)
Router = Hierop heb ik DMZ - Port Forwarding / Virtual Server / UnPnP getest maar zonder resultaat (Lijkt of de poorten gewoon dicht blijven staan) Ook heb ik alle services simultaan laten draaien, dit had ook geen effect, anders was het een kwestie van eliminatie)
Switch = Hierop is niets in te stellen (Eerst had ik hier een 2e router zonder DCHP: Asus WL-530)
Computer = Alle firewalls staan uit en de virusscanner ook dus hier kan het ook niet aan liggen
PS3= Blijft NAT Type 2 terwijl ik NAT Type 1 wil. Ik weet dat dit mogelijk is want ik heb het ook bij een vriend kunnen realiseren.
Ik denk dat het Modem de poorten op een of andere manier niet toelaat op het netwerk, maar hoe dit kan zou ik niet weten. Het maakt ook niet uit welke poort ik open, of ik nou diverse service poorten pak of een eigen poort creëer en deze dan aan een service op mijn pc hang. Ik weet uit ervaring dat DMZ een geweldige functie is voor dit soort dingen, maar op een of andere manier werkt het niet zoals het moet)
Ik heb heel wat ervaring met netwerken aanleggen, maar hier kom ik zelfs niet meer uit
Hopelijk heeft iemand van jullie op- en aanmerkingen of eventuele vragen
_________________________________________________________________________________________
Cisco CCNA 3 Certified
Cisco Student CCNA 4