• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Wifi op de Horizon box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Spookjuh
  • Startdatum Startdatum
S

Spookjuh

Goedemorgen allen,

Sinds december vorig jaar heb ik de overstap gemaakt naar Horizon. Tot nu toe ben ik redelijk tevreden en neem de kinderziektes die er met het product zijn voor lief.

De laatste 2 weken heb ik echter veel problemen met Wifi. Het signaal is superzwak en met enige regelmaat moet ik de Horizon box (HB) uit en aan zetten omdat er helemaal geen SSID te signaleren is. Ik heb alleen nog maar de HB en is dus de spreekwoordelijke SPOF (Single Point Of Failure). Bereik in mijn woning is sowieso niet optimaal maar dit slaat echt alles.

De netwerksettings zijn niet meer default aangezien ik via de webinterface de instellingen naar eigen smaak heb ingericht. Heeft iemand nog tips / richtlijnen welke ik kan gebruiken om een poging te doen de situatie iets te verbeteren?

Groet,

Alex
 
Je zou kunnen proberen om de Horizon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, houd er wel rekening mee dat het kan voorkomen dat je zenders weg zijn (meestal gaat het goed) en je een belletje naar UPC moet doen(staat er binnen 5 min. weer op)
 
heb ik ook gedaan nu nog meer storing .vanavond komt monteur .ben benieuwd laat weten
 
Ik had ook problemen mijn instabiele Wifi verbindingen van de IP camera's, van de laptop van mijn vrouw.
Ik heb mijn oude router weer ingeschakeld, de dhcp server uitgezet en een vast ip adres gegeven in de Horizon reeks. Alle Wifi verbindingen gaan nu weer zonder problemen, altijd stabiel.
 
Terug
Bovenaan