• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

problemen met verzenden van mail

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Arjan S
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Arjan S

Als ik aan al mijn contacten een email verzend, dan krijg ik een foutmelding als bij 1 contact het bericht niet afgeleverd kan worden.

Hieronder de foutmelding. Ik verzend de mail vanuit Windows live mail.
Bij Ziggo zegt men dat dit normaal is. Met andere providers had ik hier geen last van.

Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor [email protected].

Onderwerp 'test'
Serverfout: 452
Reactie van server: 452 recipient limit exceeded.
Server: 'smtp.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee



Wie kan mij helpen met dit probleem.
 
De melding recipient limit exceeded lijkt erop te duiden dat je aan teveel geadresseerden een bericht wil sturen, dit was (en waarschijnlijk is) 50 als je een onbeveiligde verbinding met de SMTP-server gebruikt. Je kunt eens kijken of het met een beveiligde verbinding (poort 587 met SSL/STARTTLS en authenticatie) wel werkt, daar zijn de limieten hoger. 500 als ik het goed heb.
 
Het is vreemd dat Ziggo deze maxima nergens makkelijk vindbaar vermeld. b.v. in hun handleiding mail gaan ze uitgebreid in op het maken van distributielijsten, om in één keer maal naar meerdere mensen te sturen, maar er wordt nergens vermeld dat er een maximum aan zit.

De getallen staan volgens mij wel ergens op hun site verstopt en via poort 587 mag je idd aan meer mensen gelijktijdig versturen.
Het is sowieso beter om altijd die poort 587 te gebruiken en onbeveiligde poort 25 volledig te negeren.

De beperking via poort 25 is een anti-spam maatregel omdat spammen via poort 25 nu eenmaal makkelijker gaat doordat de spammer dan geen accountnaam hoeft te weten.
 
Bedankt voor de tips. Poort 587 heeft uiteindelijk wel de oplossing gebracht. Ik kan de mails versturen. Er zit bij Ziggo idd een maximum aan het aantal contacten per bericht. In ieder geval ruim onder de 500. Ik heb het niet precies kunnen vaststellen, maar zelf denk ik dat het rond de 350 ligt.

Wat ik nog wel bijzonder vind is dat ik een foutmelding krijg dat de mail niet verzonden is als bij 1 contact het email adres niet meer bestaat. Bij zonnet had ik dat niet. Deze provider leverde wel af waar deze de berichten kwijt kon, ongeacht of het mail adres in bestond of niet bestond.

Maar goed de niet bestaande adressen heb ik er uitgehaald. Bijkomend voordeel dat mijn lijst opgeschoond is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan