• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met verbinding (wired) status / laatste oproep

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Samsung heeft eenieder bezocht die problemen heeft gemeld via de enquête en deze problemen ter plekke onderzocht.
Alle problemen zijn naar ik geïnformeerd ben verholpen, deels door het vervangen van ontvanger.

De ontvangers die samsung heeft ingenomen / geruild
en die ik vanochtend heb getest (3 van de 5) vertonen geen van allen een probleem. Dit heb ik /we samen moeten vaststellen met H.G. van Samsung die een aantal van jullie heeft bezocht.

Elke ontvanger kon direct verbinding maken, nadat de ontvanger is aangesloten op een Ubee cablemodem wifi router (instelling DHCP).

In geen enkele situatie bleef het gateway adres leeg. Morgen zullen een aantal Samsung software ontwikkelaars arriveren voor het onderzoeken van nog openstaande issues.

Helaas kan ik ze geen samples aanbieden waarbij de problemen nog steeds aanwezig zijn. Mocht iemand nog steeds problemen hebben dan gaarne het verzoek dat hier te melden, anders moeten we concluderen dat de problemen niet gerelateerd zijn aan problemen met de 7140
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik de enquete ietwat verkeerd gelezen heb, want na het instellen van het netwerk op handmatig heb ik geen verbindingsproblemen meer gehad.

Echter, wanneer ik nu mijn beide decoders op Automatisch zet, blijft het gateway veld bij beiden leeg en werkt de iTV omgeving niet. Het lijkt me stug dat beide decoders defect zijn, maar op enkele laptops en smartphones werkt DHCP wel weer prima, dus dat kan het ook niet zijn. Ik gebruik een ZyXel P-2812HNU-F1 router icm. Vodafone Vast abbo.
 
Na het bezoek van een vertegenwoordiger van Samsung en het omwisselen van de decoder is het nog steeds niet werkend.

Heb ook geen idee waar het aan kan liggen binnen me netwerk.
 
Na het bezoek van een vertegenwoordiger van Samsung en het omwisselen van de decoder is het nog steeds niet werkend.

Heb ook geen idee waar het aan kan liggen binnen me netwerk.


Wat heb je nu wel en wat niet.??
 
Ik denk dat ik de enquete ietwat verkeerd gelezen heb, want na het instellen van het netwerk op handmatig heb ik geen verbindingsproblemen meer gehad.

Echter, wanneer ik nu mijn beide decoders op Automatisch zet, blijft het gateway veld bij beiden leeg en werkt de iTV omgeving niet. Het lijkt me stug dat beide decoders defect zijn, maar op enkele laptops en smartphones werkt DHCP wel weer prima, dus dat kan het ook niet zijn. Ik gebruik een ZyXel P-2812HNU-F1 router icm. Vodafone Vast abbo.


Dank voor de terugkoppeling. We kijken of het probleem kunnen nabootsen met deze router
 
Zowel bij handmatige instelling en automatiche werkt het niet. de decoder is wel zichtbaar in het netwerk. Maar I-tv maakt geen verbinding.


oke helder!

1. wat zijn nu je ip gegevens van de Samsung
2. is de netwerkkabel wel oke liefst een kant en klare, hierdoor krijg je vaak de meeste vage storingen.
3. waar is deze op aangesloten op de Sitecom of de modem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke helder!

1. wat zijn nu je ip gegevens van de Samsung
2. is de netwerkkabel wel oke liefst een kant en klare, hierdoor krijg je vaak de meeste vage storingen.
3. waar is deze op aangesloten op de Sitecom of de modem

ipbadres is 192.168.0.10 gateway 192.168.0.1
decoder is aangesloten op de router. Het aansluiten op het modem lost niks op.
verschillende netwerkkabels en poorten gebruikt.
 
ipbadres is 192.168.0.10 gateway 192.168.0.1
decoder is aangesloten op de router. Het aansluiten op het modem lost niks op.
verschillende netwerkkabels en poorten gebruikt.

Dus het zou er zo uit moeten zien

Samsung.

Ip 192.168.0.10
subnet 255.255.255.0
gw 192.168.0.1
dns 192.168.0.1

Sitecom WAN --Lan

ip 192.168.0.1
sub 255.255.255.0
dns IP van Ziggo modem, ik gok 192.168.0.100

Zoals je aangeeft is alles goed aangesloten, je kunt elkaar pingen.
dan lijkt het wel een DNS probleem. ik weet niet of Itv de server via dns wilt zoeken of via een ip adres. DNs is logischer.
Je kunt ook nog de firewall proberen uit te zetten in de Sitecom.
Want je voert nu 2x NAT uit.

-Michael
 
Dus het zou er zo uit moeten zien

Samsung.

Ip 192.168.0.10
subnet 255.255.255.0
gw 192.168.0.1
dns 192.168.0.1

Sitecom WAN --Lan

ip 192.168.0.1
sub 255.255.255.0
dns IP van ziggo modem, ik gok 192.168.0.100

Zoals je aangeeft is alles goed aangesloten, je kunt elkaar pingen.
dan lijkt het wel een DNS probleem. ik weet niet of Itv de server via dns wilt zoeken of via een ip adres. DNs is logischer.
Je kunt ook nog de firewall proberen uit te zetten in de Sitecom.
Want je voert nu 2x NAT uit.

-Michael
Al deze stappen hebben we meerdere malen geprobeerd, maar zonder succes.

Handmatig en automatische instellingen het maakt allemaal niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan