• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met verbinden van WifiSpots

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mvdw310
  • Startdatum Startdatum
M

mvdw310

Hoi hoi Allemaal,

Ik heb hier een aantal telefoons in huis en nu kan ik met de meest wel verbinding maken met de WifiSpots
Alleen met 1 krijg ik geen verbinding.

De nieuwste telefoon in huis heeft problemen om verbinding te maken met WifiSpots.
Deze Telefoon een Motorola Moto G met de Android 4.4.2 software weigert continu.

Hij volgt de volgende procedure :
- verbinding maken
- ip adres ophalen
- Verifieren

Hierna wordt na een tijdje de verbinding verbroken en begint hij weer vooraan, dit is na een uur nog steeds bezig.

Zijn er meer mensen die geen verbinding kunnen krijgen en hebben jullie dan ook toevallig 4.4.2. android ?

Ik ben benieuwd

Grtz Manfred
 
Heb je wel de juiste verificatie ingesteld?
Zie:
https://www.upc.nl/klantenservice/internet/wifi-spots/wifispots-instellen-android/

Stap 5!
 
Instellingen staan allemaal goed.

Eenmaal buitenshuis werkte het binnen afzienbare tijd.

Misschien een tip voor andere waar het in huis niet wil lukken

Grtz Manfred
 
Bij je thuis werkt de WifiSpot niet, als je deze telefoon(s) al eens op je eigen privé netwerk hebt gehad. Deze staan op het modems "balcklist" Dit om te voorkomen dat apparatuur ipv op je eigen privé netwerk te gaan, de WifiSpot gaat gebruiken en je daardoor geen volledige snelheid krijgt waar je voor betaald.

Dat je buitenshuis geen problemen ondervindt komt omdat dat een andere zender is. Geen WifiSpot thuis gebruiken dus. Kwestie van voorkeursnetwerken instellen.
 
Op de S4 van mijzelf en van mijn vrouw (bijde op 4.3) en op onze twee Galaxy Note 10.1 N8010 (bijde 4.1.2) kan ik gewoon inloggen op UPC WifiSpot. Echter de tablet van mijn dochter een Galaxy Tab2 7.0 P3110 (op 4.1.1) blijft op verbinden staan ondanks dat ik de juiste inlog gegevens heb ingegeven. Het lukt me absoluut niet. Vind ik een beetje vreemd. Is hier dan ook een oplossing voor zodat mijn dochter ook van deze diensten gebruik kan maken.
 
Waarom wil iedereen thuis de WifiSpot gebruiken? Log gewoon in op je eigen privé wifi.
 
Shadowranger zei:
Waarom wil iedereen thuis de WifiSpot gebruiken? Log gewoon in op je eigen privé wifi.

Er zijn situaties waarin WifiSpots erg handig is. Bij bij thuis geb ruik ik gewoon mijn eigen Wifi maar wij gaan regelmatig op familie bezoek en zij willen overigens op verzoek van hun zoon aan niemand hun Wifi sleutel geven. Dus ook niet aan ons. Het T-Mobile netwerk is daar zo dusdanig slecht dat normaalintern et daar niet mogelijk is. Gelukkig is de ontvangst van UPC WifiSpot daar erg goed. De sterkte varieert van sterk tot zeer sterk. Mijn dochter kan met haar tablet (Samsung Galaxy Tab2 P3110) geen verbinding maken met dit netwerk omdat hij continu op verbinden blijf staan ondanks gebruik van de juiste inlog gegevens. Mijn apparatuur werkt daar wel. Daarom heb ik dat probleem hier neergelegd.
 
Als ouders doen wat hun kinderen eisen, dan is daar de gezinssituatie terminaal te noemen.
Ik geef gewoon mijn wifi sleutel aan familie en vrienden omdat dat hoort.
Ga toch die wifi hotspot uitschakelen zodra het kan.
 
Een terminale gezinssituatie of te wel een gezinssitauatie in de laatste (levens)fase. Zou zoiets bestaan?
 
Er kunnen maximaal 5 apparaten tegelijk verbinden met 1 WifiSpot, misschien is dit het probleem?
 
Terug
Bovenaan