Problemen met UPC Light + Freetime

R

rob67

(schrijf dit voor een collega)

Ben na een avontuur van 1.5 mnd bij UPC/Chello/Dig.telefoon al aardig genezen
van hun "technische" netwerk. Eerste maand heeft Internet goed gewerkt, niets
van te zeggen. Totdat de dig.tel. van KPN naar UPC werdt overgezet...

Ineens Geen Internet, Geen telefoon meer.

Meerdere malen UPC helpdesk gebeld en dan werkt 't weer voor een 30 tot 60
min. en dan ligt het er weer uit. Soms weer even werkend maar +/- 90%... PLAT !
UPC monteur is al geweest en Modem vervangen maar na 45 min. lag die er ook al
weer uit. De volgende ochtend... weer Internet en Tel. maar helaas van korte duur
's middags en 's avonds lag het er alweer uit. Vandaag nog steeds geen Internet/Tel.

Ik weet me geen raad meer wat nu te doen... UPC de deur uit doen en weer naar de KPN
of UPC bellen en daar de boel een wakker schudden.

Heeft iemand een idee wat nu te doen of is er een andere topic (wel gekeken maar niet gevonden)
waar een oplossing staat voor dit probleem.

Woon in het PC-gebied 7103 Winterswijk.


Mod: Dubbelpost verwijderd.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
rob67 zei:
(schrijf dit voor een collega)

(wil dit bericht deleten maar zie niet hoe omdat bericht dubbel staat)

Ben na een avontuur van 1.5 mnd bij UPC/Chello/Dig.telefoon al aardig genezen
van hun "technische" netwerk. Eerste maand heeft Internet goed gewerkt, niets
van te zeggen. Totdat de dig.tel. van KPN naar UPC werdt overgezet...

Ineens Geen Internet, Geen telefoon meer.

Meerdere malen UPC helpdesk gebeld en dan werkt 't weer voor een 30 tot 60
min. en dan ligt het er weer uit. Soms weer even werkend maar +/- 90%... PLAT !
UPC monteur is al geweest en Modem vervangen maar na 45 min. lag die er ook al
weer uit. De volgende ochtend... weer Internet en Tel. maar helaas van korte duur
's middags en 's avonds lag het er alweer uit. Vandaag nog steeds geen Internet/Tel.

Ik weet me geen raad meer wat nu te doen... UPC de deur uit doen en weer naar de KPN
of UPC bellen en daar de boel een wakker schudden.

Heeft iemand een idee wat nu te doen of is er een andere topic (wel gekeken maar niet gevonden)
waar een oplossing staat voor dit probleem.

Woon in het PC-gebied 7103 Winterswijk.

Neem even contact op met COAX: https://www.coax.nl/feedback

gr, Henno
 

reflex1967NL

Forum Gebruiker
Berichten
2.136
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Re: HULP GEVRAAGD: Probleem met UPC Light + Freetime

je moet eerder geval je pc niet op full duplex hebben staan als je met telefonie hebt want dat geeft al een probleem dat je foon niet doet als je maar iets download vaak het probleem maar ken ook software matig zijn router fire wall enzzzzzzzz.
 

asserboy

Forum Gebruiker
Berichten
713
ik heb ook light met freetime en heb de kaart op full duplex 100 mb staan.
Dit werkt echter prima en ik merk ook duidelijk snelheidswinst.
 

xptje

Forum Gebruiker
Berichten
125
buren van ons hebben ook Light en Freetime. Zij hebben een paar weken lang ook het probleem gehad dat de telefoonverbinding na een minuut of tien uitviel. Na een paar gebeld te hebben met de helpdesk, bleek de snelheid van telefonie in hun Webstarmodem verkeerd ingesteld te staan (als ik het goed begrepen heb: dezelfde snelheid als voor internet o.i.d.). Geen idee natuurlijk of het hier aan ligt, maar het is maar een idee...
 
N

NoBody

asserboy zei:
ik heb ook light met freetime en heb de kaart op full duplex 100 mb staan.
Dit werkt echter prima en ik merk ook duidelijk snelheidswinst.
Wat reflex_1967 zegt, geldt eigenlijk ook alleen maar voor een aantal arris modems. Misschien dat jij een webstar hebt? ;)

xptje zei:
buren van ons hebben ook Light en Freetime. Zij hebben een paar weken lang ook het probleem gehad dat de telefoonverbinding na een minuut of tien uitviel. Na een paar gebeld te hebben met de helpdesk, bleek de snelheid van telefonie in hun Webstarmodem verkeerd ingesteld te staan (als ik het goed begrepen heb: dezelfde snelheid als voor internet o.i.d.). Geen idee natuurlijk of het hier aan ligt, maar het is maar een idee...
Het kwam er dus op neer dat het modem niet de juiste bootfile kreeg. Dan heb je idd problemen met telefonie ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan