• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met UPC Fiber Power Amsterdam / Almere e.o.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rtelder
  • Startdatum Startdatum
R

rtelder

Het snelste internet van Nederland, kopt de advertentie. Inderdaad een nieuwe dienst van UPC, kosten 60 of 80 euro per maand. Al 9 jaar ben ik trouwe klant bij UPC en tijden zijn veranderd, althans dat dacht ik.

Maar niets is minder waar, op 16 oktober j.l. kwam er een monteur de nieuwe dienst Fiber Power installeren. Het werkte allemaal naar behoren tot woensdagochtend 28 oktober. Het Fiber Power modem leek wel een equalizer. De lampjes knipperden alom.

Tussendoor had ik op aanraden van de monteur via, de website van UPC, een nieuwe N-Router besteld met een Gigapoort. Helaas werd de andere versie geleverd die ik al in bezit had. Het terugsturen van de router was een drama op zich, want de beloofde retourbox moet nog komen....De router heb ik zelf teruggestuurd. >:(

Omdat wij veel zaken tegenwoording online regelen en ik daarnaast ook sterk afhankelijk ben van internet voor mijn werk (VPN verbinding). Nam ik woensdagochtend direct contact op met de klantenservice van UPC. Na een test (het resetten van het modem, de kabels etc.) is er besloten een monteur te sturen. Aangezien de beperkte capaciteit kwam deze op dinsdag 4 november. Wat mij niet verbaasde gaf de monteur aan dat de problemen buiten mijn woonhuis zich voordeden. Na veel heen en weer gebel kwam uiteindelijk donderdag 6 november de aap uit de mouw. Een storing in de centrale was de oorzaak van dit alles. Ik bel elke dag met de helpdesk van UPC, maar tot op de dag van vandaag zijn de problemen nog niet opgelost.

Als klap op de vuurpijl ontving ik een factuur ten bedrage van 368,67 euro. De abonnementskosten zijn dubbel in rekening gebracht. Daarnaast heeft men de geretourneerde router van 89,99 ook nog eens in rekening gebracht. Ik heb natuurlijk wederom gebeld met de klantenservice van UPC, de reactie: "Eerst wordt het afgeschreven en daarna verrrekend met de volgende facturen" en "Stuur even een brief voor een creditverzoek naar ons kantoor in Lelystad"

Ook zijn de kosten voor de niet werkende Fiber Power aansluiting in rekening gebracht. Ik ben momenteel aan het kijken naar een andere provider. Helaas realiseert UPC zich niet dat achter deze aansluiting zich een klant bevind.

Voor diegene die overwegen over te stappen op UPC Fiber Power, DOE HET NIET.

Wacht eerst een aantal maanden, want keer op keer laat UPC zich diskwalificeren zeker als het gaat over het aanbieden van alternatieven.
Die zijn er namelijk niet....momenteel al 14 dagen zonder een werkende internet aansluiting, kosten? 80 euro per maand! :'(

UPC, gewoon niet voor iedereen weggelegd.... :(
 
rtelder zei:
Voor diegene die overwegen over te stappen op UPC Fiber Power, DOE HET NIET.

Wacht eerst een aantal maanden, want keer op keer laat UPC zich diskwalificeren zeker als het gaat over het aanbieden van alternatieven.
Die zijn er namelijk niet....momenteel al 14 dagen zonder een werkende internet aansluiting, kosten? 80 euro per maand! :'(

UPC, gewoon niet voor iedereen weggelegd.... :(
Gelukkig zijn er ook legio ervaringen te vinden waarbij het wel goed ging. Ik ben al enkele weken een zeer tevreden gebruiker van Fiber Power 60. Zelf geinstalleerd. de arris voor telefonie door de monteur laten doen (ben niet handig met coax splitters).

Draait als een tierelier (zeker met de usenet abbo chelloo-60 bij XS-server). Kortom, ik begrijp je reactie, maar ben het zeker niet eens met je stelling dat UPC zich keer op keer diskwalificeert.

my € 0.02
 
Dat Rtelder een probleem heeft, kan ik best begrijpen dat ie boos. Mijn 60 mb draait vooralsnog als een zonnetje, zo ook de rest van mijn aansluitingen.
 
@ rtelder: Het spijt ons dat er problemen zijn ontstaan met UPC Fiber Power en de facturatie.

Inmiddels hebben wij hierover contact opgenomen en zijn zowel de technische als de administratieve problemen opgelost.
 
Beste Wassily,

Inderdaad de klachten zijn nu opgelost, waarvoor dank. :)
Hopelijk komt dit niet meer voor.

Groeten,

rtelder
 
Maar je riep, in hoofdletters, op om dit product vooral niet te nemen...... ;)

Heb je die visie nu laten varen of blijf je op dit standpunt staan?
 
De problemen beginnen weer van voor af aan..... :'( :'( :'(
Vanochtend toch even aan het werk, laptop open en.......... :o Géén internetverbinding.
Het modem stond keurig online, maar het heeft geen lease verkregen.

Dus op zondag een 1/2 uur in de wacht en ja..... waarschijnlijk een collectieve storing met Fiber Power.
Dit kan wel weer uren duren.....Ik heb geen back-up line voor Internet. Morgen krijg ik van mijn werk een UMTS datacard.

Dan heb ik iets achter de hand. Want de vorige storing duurde 16 dagen.
Je kunt beter van niets uitgaan, maar de introductie van dit nieuwe product is alles behalve smooth.... :-\

Dit is zo jammer :embarassed: :embarassed:
 
Tja, UPC is de eerste in heel Europa die met ED3.0 werkt. Een introductie is dan niet altijd even "smooth".
 
Vandaag maar weer eens contact opgenomen met de helpdesk..... :-\
Nee, ze konden nog niet zeggen hoe lang deze storing ging duren. :-X

Ze konden ook geen alternatief bieden, had ik maar een SLA moeten afspreken als bedrijf. :o
Of ik het draadloze netwerk van de buren kon gebruiken ;) Wat denken ze zelf.

Om de tijd door te komen, maar een UMTS kaart van Kpn in bezit. Werkt prima.
We kunnen weer normaal surfen totdat de storing is opgelost. Oja, het zou waarschijnlijk zeker geen 16 dagen worden.
Ik ben benieuwd.........Ik laat me maar weer verassen.
 
Terug
Bovenaan