• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Up/Downstream geen ip toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrMisha87

Goeie middag, mijn Ziggo Hd TV + internet Z3,
was van de week ingegaan Maar ik krijg maar geen verbinding met ziggo
krijg geen ip toegewezen en heb geen up en downstream al meerderen keren met ziggo gebeld gelukkig komt maandag een monteur maar vrees dat die ook weinig kan doen omdat alles zit zoals het hoort
dus ik dacht laat ik even hier vragen misschien weten jullie wel hoe of wat!
Heb er zelf maar een x aantal ervaring mee maar ik weet dat als ik geen ip krijg/verbinding dit ligt aan ziggo zelf toch en niet aan mijn paar dagen ouden modem/spullen

Hier wat screenshotjes van wat ik bedoel

Geen up/down stream
28vaqee.jpg


Geen ip ook als ik renew etc doe
n5rosk.jpg


Deze snap ik niet maar hie zie je wel min zo veel db?
2lmp5hh.jpg


Hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met dit probleem
Heb ook geen Tv nu want hij vind geen kanalen en wireless niks doet het jammer genoeg?!

Alvast bedankt

Misha:oyeah:
 
-14.9 dbm is véél te laag. je hebt niet genoeg signaal.
kijk de bekabeling na vanaf het AOP. als daar niets verkeer mee is, wordt het tijd voor een monteur.
is het tv signaal wel OK?
 
AOP? heb alles goed aangesloten zoals het hoort en in de beschrijving stond en een meer technische vriend van mij heeft het zelfs nog nagekeken en die kan ook niks fouts zien, En ze zeggen bij ziggo dat alles gewoon goed is alles is vrijgegeven
kan het misschien zijn dat het kleinste koperen draadje die in de groene kabel zit niet lang genoeg is? hij zit er wel in maar aangezien dat kastje een stuk groter is dan wat ik had? (bedenk ik me net)
Nee Tv heb ik ook niet :(
 
sluit de tv eens rechtstreeks aan op het Abonnee Overname Punt (AOP).
dat is het kastje dat aan de groene kabel zit.
als de tv het dan nog niet doet, staat er geen signaal op de groene kabel, en is ziggo dus aan zet. het kan zijn dat het signaal is afgesloten in de wijkkast. de helpdesk kan dat niet zien. focus je eerst op het tv gebeuren, daarmee is de helpdesk eerder overtuigd dat er iets niet goed is.
zat dat kastje al aan de groene kabel, of heb je dat zelf gemonteerd?
 
Zelf gemonteerd ik zal ff kijken wat de Tv doet als ik hem aansluit op het kastje zelf
 
Werkt ook niet rechtstreeks naar mijn TV
 
dan kan alleen ziggo het probleem oplossen. bel met de helpdesk, begin niet over internet, maar zeg dat je tv rechtstreeks aangesloten op het AOP het niet doet.
zodra ze dat opgelost hebben zal internet ook wel werken.
 
Nou gebeld en ze zeiden dat het probleem niet aan de verbinding ligt maandag komt de monteur, het moet waarschijnlijk in een kastje buiten worden aangezet? ze waren niet zo blij dat ik weer belde saggie mensen haahha XD:mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan