• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met uitzending gemist

Status
Niet open voor verdere reacties.

internetter

Forum Gebruiker
Berichten
543
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Ik ervaar het volgende probleem met Uitzending Gemist:
Tot het moment dat de gekozen uitzending moet starten gaat alles goed.
Echter na de melding "Even geduld" krijg ik een zwart scherm in plaats van de gekozen uitzending.
Diverse tests gedaan met zowel Wifi- als UTP verbinding.
(Portal normaal te bereiken.)
Ook software update van ZHCIR1.00.24 naar versie 1.00.29 bracht geen uitkomst.
Ziggo helpdeskmedewerker kan mij helaas ook niet verder helpen.
Heeft iemand op dit forum een oplossing?
 
Hallo,

Ik ervaar het volgende probleem met Uitzending Gemist:
Tot het moment dat de gekozen uitzending moet starten gaat alles goed.
Echter na de melding "Even geduld" krijg ik een zwart scherm in plaats van de gekozen uitzending.
Diverse tests gedaan met zowel Wifi- als UTP verbinding.
(Portal normaal te bereiken.)
Ook software update van ZHCIR1.00.24 naar versie 1.00.29 bracht geen uitkomst.
Ziggo helpdeskmedewerker kan mij helaas ook niet verder helpen.
Heeft iemand op dit forum een oplossing?

Je kan het op de nieuwe (test) metode proberen.
Druk op de rode knop (naast de andere drie gekleurde toetsen), het duurt dan wel even.
Daarna zie je de nieuwe outlook.
Deze is, zoals vermeld, nog in testfase.


P.S.
Heb je wel verbinding met internet?
 
Hallo,

Ik ervaar het volgende probleem met Uitzending Gemist:
Tot het moment dat de gekozen uitzending moet starten gaat alles goed.
Echter na de melding "Even geduld" krijg ik een zwart scherm in plaats van de gekozen uitzending.
Diverse tests gedaan met zowel Wifi- als UTP verbinding.
(Portal normaal te bereiken.)
Ook software update van ZHCIR1.00.24 naar versie 1.00.29 bracht geen uitkomst.
Ziggo helpdeskmedewerker kan mij helaas ook niet verder helpen.
Heeft iemand op dit forum een oplossing?
Van de Ziggo helpdesk moet je het meestal ook niet verwachten. Gelukkig is het forum er nog.

Het oude platform werkt nog via de Portal knop, maar de nieuwe (nog in testfase) via de Rode knop, die van de kleuren.

Soms moet je een Fabrieksreset doen (Menu-Instellingen_Installatie-Fabrieksinstellingen), maar dit moet na het installeren van V 1.00.29 normaal niet nodig zijn.

Wel moet je het netwerk van je Humac activeren. Vooral als je wisselt van Draadloos WIFI naar LAN of omgekeerd (Menu-instellingen-Systeem-Netwerk).

Natuurlijk moet je tijdens het laden even wachten want de gegevens moeten worden opgehaald. Ook moet je op OK drukken als de tekst van het programma er is, om af te spelen.

Kies wel de programma's waarop je geabonneerd bent, de anderen kan je niet afspelen, behalve Films waar je voor moet betalen, ook daar moet je een abonnement voor openen (code invoeren).

Gerard.
 
Hallo,

Wifi verbinding nog een keer opnieuw ingesteld.
Net als vanmiddag, keurig verbinding met mijn draadloze netwerk.
Nu op de rode knop gedrukt i.p.v. TV Portal.
Krijg nu meteen de mededeling "ITV-150 interactieve Televisie is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later tijdstip nog eens" op het scherm.
Geen menu's etc. meer. Alleen de foutmelding.
Voorzichtige conclusie: systeem is goed geconfigureerd.
Rest mij alleen nog het wachten op de beschikbaarheid...............
Bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heden geen interactive televisie. Bij ziggo weten ze er ook geen weg mee. Weten niets van een storing, Maak wel verbinding met Ineractive televisie via internet middels de portaal en de Pilot versie. Beiden gaan de programma's niet afspelen en blijft het pijltje onderin zichtbaar.
Wie kan mij hiermede op weg helpen.

Frank
 
Heden geen interactive televisie. Bij ziggo weten ze er ook geen weg mee. Weten niets van een storing, Maak wel verbinding met Ineractive televisie via internet middels de portaal en de Pilot versie. Beiden gaan de programma's niet afspelen en blijft het pijltje onderin zichtbaar.
Wie kan mij hiermede op weg helpen.

Frank
Klopt, ik wou gisteren schaatsen afloop van de 5000 mtr op NED 1 terugzien en dit lukte ook niet op beide ITV/VOD kanalen.
Vandaag ook eerst niet, later omstreeks 10:30 uur via ITV 2 de laatste studiosport van 55 minuten (staat geen start opnametijd bij [vind ik slecht]) lukte het eindelijk.

Gerard.
 
Sinds mijn melding op 24-12-2012 (zie hier boven) nog steeds geen ITV.
Ook geen enkele reactie van Ziggo trouwens.
 
Op dit moment is de storing opgelost na vanmiddag langdurig vriendelijk contact gehad te hebben met 2 medewerkers van de helpdesk namelijk 1 voor het tv gebeuren en een tweede die over het internet gaat, waar waarschijnlijk de oorzaak zou liggen.

Frank
 
Sinds mijn melding op 24-12-2012 (zie hier boven) nog steeds geen ITV.
Ook geen enkele reactie van Ziggo trouwens.
Nogmaals, kijk of je wel een Netwerkverbinding op de Humax hebt. Je kan altijd wel naar Portal of ITV 2, maar dit wil nog niet zeggen dat wat jij opvraagt, ook idd. verstuurd wordt(aangevraagd), dit gaat via WIFI of UTP LAN, zodat het bij jou terug op beeld wordt uitgezonden.

LAN verbinding is gemakkelijker in te stellen en behoeft geen speciale instelling van de router met de Humax, dus raad ik je nog eens aan dit te proberen en de volgende instelling op de Humax te doen:

Sluit UTP LAN-kabel op router naar de Humax aan, stekker moet klikje geven.
Kies op de Humax: Menu-Instellingen-Systeem-Netwerk, selecteer TCP/IP configureren DHCP (want je hebt een router, zie ook IP adres en noteer dit) selecteer Toepassen en druk dan op OK.
Nu krijg je de melding van: LAN Verbonden met Netwerk.

Wanneer je dit laatste goed hebt uitgevoerd en verbinding met netwerk hebt, moet je programma gemist of een VOD film kunnen opvragen en afspelen.

Als dit nog niet lukt, kijk dan bij iemand in je straat die ook ITV/VOD heeft of die wel verbinding heeft. Test desnoods daar je Humax uit.
Ook kan je thuis kijken hoe je signaalsterkte (moet minimaal 40% zijn), Kwaliteit (100%) en BER (altijd nul [0]) of rechtstreeks op AOP (huisaansluiting).

Gerard.
 
Gerard,
Bedankt voor je reactie.

Netwerk op de door jou beschreven manier opnieuw geconfigureerd.
Krijg ook de melding "verbonden met netwerk".
Direct na het intoetsen van de rode knop komt de ITV 150 foutmelding.
Gebruik ik de TV portal toets, verschijnt keuzemenu.
Selecteer programma, Voortgangsbalk verschijnt wel. Programma start niet.
Ook het draadloze netwerk opnieuw geconfigureerd. Krijg ook hier de melding "verbonden met netwerk. Snelheid 108Mbps".
Ook hier de ITV 150 foutmelding en het niet starten van het programma
Op diverse kanalen se signaaldetectie gecontroleerd (Tuner 1).Varieert van 12 to 16. Berwaarde bijna overal 0 en kwaliteit overal 100%.
Humax rechtstreeks bekabeld op modem aangesloten. Signaaldectie is iets beter, maar komt nergens boven 20%.
Inmiddels servicebericht van Ziggo ontvangen dat vannnacht werkzaamheden worden uitgevoerd.
Morgen nog maar eens ITV ontvangst uitproberen.
Hopelijk zijn de problemen dan voorbij.
Anders blijft er m.i. niets anders over dan Ziggo weer te bellen.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan