Problemen met torrents?

Berichten
439
Vandaag voor het eerst sinds een aantal weken iets geprobeerd te downloaden via een torrent, maar ook al behoren er tientallen/honderden/duizenden seeds en peers te zijn, in mijn bittorrent client krijg ik er maar 1 of 2 te zien. Een paar weken geleden ging dat nog goed. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Overigens, voordat je begint te roepen dat het hier om iets illegaals gaat, er zijn ongelooflijk veel zaken die je kan downloaden via torrents die volledig legaal zijn (open source/demo software, public domain films, etc.).
 
Goedemiddag u allen,
Bij mij gaat het downloaden over het algemeen prima, maar sinds een paar weken kan ik niet tot nauwelijks uploaden en seeden 0,1Kbs - 0,5Kbs. Dat schiet dus niet op. Heb meerdere torrent clients geprobeerd, maar zonder succes.
De modem/router is van Ziggo Compal. De poort staat geforward in de Compal modem en via een poortcheck is dat dan ook bevestigd. Ik gebruik torrentbestanden om uit te wisselen met mede muziekmakers. Graag hulp.
 
Aantal verbindingen verminderen. De Compal loopt snel 'vol' en dan kan je het modem weer resetten.
 
Dat heb ik al gedaan, maar zie geen verschil. Het vreemde is ook dat wanneer ik de speedtest van utorrent uitvoer en ik kies Amsterdam #1voor de locatie er geen verbinding gemaakt kan worden en je krijgt dan een rood kruis te zien, terwijl de verbinding correct werkt en wel een groen vinkje laat zien. De Compal staat niet in bridge, omdat ik heb gelezen dat daarmee de wifispots niet meer werken. Luisterpoort staat vast en goed ingesteld. Incoming and outgoing tcp + udp staat op alle 4 dezelfde ingestelde poort die is toegewezen.
tcp + udp staat ingesteld als beide.
Utorrent toegestaan in de Windows firewall en ook geen vpn ingesteld.
2 maanden geleden werkte alles perfect en er is door mij niets veranderd.
Toch zie ik iets over het hoofd, maar wat?
 
Dat zou het probleem best eens op kunnen lossen. De ingebouwde router in de Connectbox staat niet bekend om z'n kwaliteit.
Maar als je je kabelmodem in bridge mode zet heb je wel een (goede) losse router nodig.
 
Dus als ik het goed begrijp, wanneer ik de Compal in bridge zet, het alleen nog een modem is?
Ik ga eens kijken wat er dan gebeurt met een vrijstaande router. Moet ik nog iets speciaals instellen, behalve de poort toewijzen in de externe router?
 
Terug
Bovenaan