• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Samsung DCB-H380R receiver.

Berichten
67
Beste allemaal,

Even een vraag namens mijn ouders.
Hebben een Samsung DCB-H380R receiver - Ziggo abb.

Ondervinden regelmatig opeens vastlopend (scrambled) beeld tijdens kijken, (met name de RTL zenders).
Als ze dan nog door kunnen zappen, horen ze alleen 't geluid van de zender waarnaartoe gezapt is, het beeld blijft scrambled vastzitten.
Enige remedie is dan Samsung uit en aanzetten.
Het probleem blijft maar terugkomen.
Er is geen sprake van gebruik van hele lange kabels.

Heeft iemand goede raad ?
BVD !
 
juiste oplossing is: in de recycle bak gooien, en een zgan Humax 5300 voor je ouders op de kop tikken.
mooie grote knoppen op de afstandsbediening. en zeer stabiel in gebruik.

de dcbh380 was/is een gedrocht.

berrie.
 
Hey berrie,
Dank voor je hulp !
Ik had inmiddels al eea aan negatieve shizzle gelezen over die Samsung ..>:D
 
Heeft de 5300 dan ook scart? Stel de tv van de ouders heeft geen HDMI?
Excuses de H380R heeft ook HDMi..
Niks gezegd maw een andere aanschaffen dan maar.
 
Hier staat er een die net zo vaak of weinig vastloopt als de humax.
Een nachtje van de stroom af en terug naar fabrieksinstellingen valt altijd te proberen.
 
Hey youriy,
Dank voor je hulp !
Excuus voor mijn onkennis maar bedoel je dat als je de Samsung een nachtje van stroom afhaalt, hij daarna terugzit
op fabrieks instellingen of moet ik daar nog wat anders voor doen ?

BVD !
 
Dat zit in het menu bij installatie - productinfo - standaardinstellingen herstellen. Bekijk eerst even alle huidige instellingen zodat je die later weer terug kunt zetten.
 
Sinds de fusie Ziggo/UPC wordt het gebruik van de Samsung DCB 3xx afgeraden vanwege de genoemde problemen die TS meldt.
Ik zou daarom dan echt een Humax 5300 adviseren, veel beter in gebruik.
 
Terug
Bovenaan