• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met NAS en nieuwe Ubee router

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

Xunited

Hallo mede Ziggo gebruikers,

Sinds vorige week hebben wij een nieuwe router ontvangen van Ziggo van het merk Ubee, ik geloof dat het concreter een Ubee EVW 3200 router is.
Thuis maak ik gebruik van een Synology DS114 NAS om via mijn LG tv ondermeer films te bekijken.


Bij mijn vorige set up van ziggo kon ik altijd moeiteloos direct de media server van mijn NAS raadplegen.
Maar nu met de Ubee router vind mijn LG tv de NAS maar heel af en toe en valt na verloop van tijd weer weg.
De NAS kan ik met elk bekabeld en draadloos apparaat (ook extern vanuit mijn werk) prima benaderen.

Ik heb al een hoop bronnen geraadpleegd, ook heeft zowel mijn TV als de NAS een vast IP adres op de Ubee router (static lease).
Ook heb ik bij mijn NAS de SSDP - interval al verlaagd, wat geadviseerd wordt bij slechte vindbaarheid van UPnp/DLNA apparaten zoals mijn LG tv.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Wessel Peters
 
Bedankt voor je reactie Mesa57,

Het heeft me iets meer inzicht gegeven.
Hoop dat iemand anders hetzelfde probleem heeft ervaart en ook de oplossing heeft gevonden. Ik sleutel zelf ook gewoon door mocht ik iets vinden laat ik het direct weten voor een toekomstige met hetzelfde probleem.
 
:pompom:

Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Ik heb de firewall van de Ubee router op low gezet.

En de NAS de DMS (tcp en udp) in laten stellen op de router via de router configuratie. En nu vind me LG tv de NAS prima
 
Sinds dinsdag heb ik ook een Ubee modem en heb er alleen maar problemen mee.
Had liever gezien dat de monteur mij een nieuwe Cisco had geven.

De helpdesk vanmorgen de router functie uit laten zetten en kan nu weer streamen tussen mijn NAS DS213 en andere apparaten.
Alleen nog even stoeien met het open van de poorten voor PSN en XBL.

Als router gebruik ik nu een Airport Extreme en Airport Express.
 
Ik heb de firewall van de Ubee router op low gezet......

Mooi dat het nu wel werkt. :wink:

Alleen snap ik niet waarom het werkt. De firewall zou alleen invloed moeten hebben op het WAN-LAN verkeer. Ook de forwards, die je nu door de nas laat instellen, zouden alleen nodig moeten zijn als je er vanaf de WAN kant (Dus het internet) bij wilt.

Voor je nas heb je vast een eigen domeinnaam. Kan het zijn dat je je eigen apparaten via die domeinnaam probeert te bereiken i.p.v. lokale namen?
 
:giveup:

Ik heb ook te vroeg gejuicht het werkte ook maar even.
Ook hebben de poorten inderdaad maar weinig met het interne netwerk te maken maar ik had het ingesteld waardoor het naar me gevoel werkte, vandaar dat ik het voor de zekerheid vermelde.

Nee de TV zit gewoon via wifi op de router en zowel de TV als de NAS heb ik een vast IP adres gegeven in de ubee router.

Nu werkte het gisteravond weer even, het enigste wat ik heb gedaan is de firewall op high gezet daarna een keer op medium en toen op low.
Maar nu is de verbinding weer weg.

Erg frustrerend allemaal.
 
Ik vraag me af of het probleem ook optreedt als je de TV bekabeld op het netwerk aansluit ?
 
Ik heb overigens een vergelijkbaar probleem. Mijn synology nas publiceert ook zijn media content via dnla. Dit kan ik probleemloos via mijn laptop/pc benaderen.

Sinds kort heb ik een Humax HD-decoder die bedraad aangesloten is. Die publiceert ook zijn index en kan ik ook perfect op mijn laptop/PC zien.

Maar net als bij jou, kan de Humax niet de nas zien. Mijn router is ook de Ubee 3200. Maar omdat ik mijn nas niet echt als media server gebruik, wil ik er ook geen tijd in stoppen om het werkend te krijgen.
 
Hier nog een zelfde probleem : https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=46799

Blijkbaar scheid de router het verkeer tussen het wifi en vaste netwerk.
Het lijkt erop dat de scheiding van de wifispots van het thuisnetwerk ook ingrijpt op de scheiding van de normale wifi op het thuisnetwerk, wat dus alleen opgelost kan worden met een firmware update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan