P
pet
HELLLUP
Mijn upstream verbinding wordt telkens onderbroken. Mijn browsers (zowel firefox als explorer adviseren me mijn verbinding te controleren). Met die verbinding (althans de download) is niets mis zo laten download testen zoals mordax en upc/test zien. Met mijn upstream verbinding wel. Mordax bijvoorbeeld kan mijn upload niet testen aangezien na een percentage van verzenden de test "vast loopt" en ook de UPC test kan niet uitgevoerd worden (mijn browser geeft aan dat de verbinding gereset/onderbroken is). Dat mijn upload niet goed functioneert blijkt ook uit mijn e-mail. E-mail versturen (en ontvangen) gaat prima...totdat ik een attachment probeer te versturen, want dan krijg ik na een percentage van verzenden een foutmelding van mijn e-mailer dat de verbinding verbroken is. Ook andere programma's die intensief een upstream verbinding gebruiken zoals Messenger en het nieuwe Live Hotmail geven foutmeldingen.
Wat heb ik gedaan om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen?
Ik heb gebeld met de UPC helpdesk en volgens dat advies heb ik:
1) de computer volledig opnieuw geinstalleerd.
2) De kabels van modem bekeken, modem losgemaakt en opnieuw aangesloten.
3) Met de helpdesk alle instellingen doorlopen
4) De testen doorlopen met Firewall en viruscanner uitgeschakeld (zelfs gedeinstalleerd)
Het probleem is hiermee niet verholpen. En aangezien bij het uitlezen van de modem de diagnose komt dat mijn modem zowel kan zenden als ontvangen is hiermee geen oplossing van de helpdesk voorhanden.
Dat mijn modem kan ontvangen en zenden, kan ik zelf ook zien, echter het zenden gaat niet ononderbroken en met het telkens onderbreken ontstaat het probleem.
Iemand een suggestie, oplossing, appeltaart verdienen?
Ik ben routerloos en virus- en spywarevrij
modem: Motorola SB5100E verbonden via ethernet
Computer: pentium 4, windows XP.
Mijn gegevens:
Plaats: Rotterdam
Mijn upstream verbinding wordt telkens onderbroken. Mijn browsers (zowel firefox als explorer adviseren me mijn verbinding te controleren). Met die verbinding (althans de download) is niets mis zo laten download testen zoals mordax en upc/test zien. Met mijn upstream verbinding wel. Mordax bijvoorbeeld kan mijn upload niet testen aangezien na een percentage van verzenden de test "vast loopt" en ook de UPC test kan niet uitgevoerd worden (mijn browser geeft aan dat de verbinding gereset/onderbroken is). Dat mijn upload niet goed functioneert blijkt ook uit mijn e-mail. E-mail versturen (en ontvangen) gaat prima...totdat ik een attachment probeer te versturen, want dan krijg ik na een percentage van verzenden een foutmelding van mijn e-mailer dat de verbinding verbroken is. Ook andere programma's die intensief een upstream verbinding gebruiken zoals Messenger en het nieuwe Live Hotmail geven foutmeldingen.
Wat heb ik gedaan om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen?
Ik heb gebeld met de UPC helpdesk en volgens dat advies heb ik:
1) de computer volledig opnieuw geinstalleerd.
2) De kabels van modem bekeken, modem losgemaakt en opnieuw aangesloten.
3) Met de helpdesk alle instellingen doorlopen
4) De testen doorlopen met Firewall en viruscanner uitgeschakeld (zelfs gedeinstalleerd)
Het probleem is hiermee niet verholpen. En aangezien bij het uitlezen van de modem de diagnose komt dat mijn modem zowel kan zenden als ontvangen is hiermee geen oplossing van de helpdesk voorhanden.
Dat mijn modem kan ontvangen en zenden, kan ik zelf ook zien, echter het zenden gaat niet ononderbroken en met het telkens onderbreken ontstaat het probleem.
Iemand een suggestie, oplossing, appeltaart verdienen?
Ik ben routerloos en virus- en spywarevrij
modem: Motorola SB5100E verbonden via ethernet
Computer: pentium 4, windows XP.
Mijn gegevens:
Plaats: Rotterdam