• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met mijn Sitecom Router

M

mzz

Ik ben vandaag een breedband router gekocht van SiteCom! Gaat om de volgde type, Xdsl/Cable Breedband router 42, dc 202!

Ik heb alles ingetest volgens het boekje! Inclusief Mac adres van chello! Maar hij werkt niet! Zodra ik probeer contact te maken te met kabelmodem! Zegt hij dat geen contact kan maken met servers! Het probleem is ook als netwerkkabel van de modem aansluit op de router, kan ik de router niet programmeren meer! dan moet ik eerst netwerkkabel van de modem uit de router halen en de router opnieuwe reresten voor hij weer werkt! Ik weet niet wat het probleem is! Hij kan geen verbinding maken met chello! weten jullie iets?

Alvast bedankt!

TIjn
 
Lees dit maar eens door:
https://ziggoforum.nl/topics/3323/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zorg er in ieder geval voor dat ie de laatste firmware heeft. Zeker als je L2TP nodig hebt. De firmware vindt je hier:
https://www.sitecom.nl/driversmanuals.php?grp_id=7&prod_id=152&search=1
Lees ook:
https://www.sitecom.nl/faq_2.php?grp_id=7&prod_id=152
 
Dus als je zeker weet dat al je configuratie ok is , dan de volgende vraag:

heb je Plus? Lite of classic?

Ik ben vandaag in de upc-center op de ceintuurbaan geweest.Dit omdat ik m'n router retour had van fabriekscontrole , ding was prima in orde , moet dus wel die kut upc verbindingszijde zijn.(configuratie 100% ok natuurlijk,al 4 jaar)
Op de upc-center zeiden ze dat de router inderdaad niet werkt op classic ???

Vandaar dat ik dus maar meteen chello-classic heb opgezecht.
Vroeg de dame waarom, ;D , hehe leg zo een papiertje met en actie van speedlinq.nl (adsl 1536/256 52euro p/m).
Goh zei ze,kon het zich wel voorstellen, na m'n uitleg (die upload lol voor dat bedrag :D

Ik zou zeggen , neem eventueel chello-plus , en bel vervolgens de helpdesk. (waarchijnlijk kabelmodem-firmware gedoe)

succes.
 
zorg ervoor dat je router direct aan je modem is aangesloten, klein kabeltje (wrschijnlijk meegeleverd)
 
Jaja,..je bent op de Centuurbaan geweest bij het UPC center waar de HelpDesk medewerker je verteld heeft dat een Router niet i.c.m. het Chello Classic Pakket werkt!? Welnu Centuurbaan in Amsterdam dus,..Nou daar werken de Routers gewoon i.c.m. met Chello Classic hoor. En volgens mij kunnen ze ook geen Routers selectief uit het Classic of lite pakket weren, omdat het apparaatje zich voordoet als een Computer naar de modem,..Ik heb hier Chello Classic met Router en werkt prima ook heb ik al bij heel wat kennissen en vrienden een Routertje geconfigureerd op het Chello Classic netwerk,..Het niet werken van Routers op ander pakketten dan Plus lijkt mij dus onzin. Is gewoon een ontmoedigings praatje van die UPC center medewerker. Eigenlijk moeten ze er maar gewoon mee ophouden met dat "Router verbod" en gewoon stellen zoals de meeste ADSL providers inmiddels ook al doen; Internet delen binnen hetzelfde huis voor normaal gezins gebruik Okay maar bij Lite en classic geen Support bij Router en/of HomeNetwork problemen. Want tegen te houden is het allemaal toch niet.
 
Alles gedaan en gepobeeerd! maar werkt voor geen meter! Snap er niks meer van! Hij kan geen contact krijgen met chello!
 
Tip:
Retour naar de winkel met dit S***Com, omruilen voor:
https://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e
Eerst lekker lezen op: https://www.draytek.nl/draysupport.html

gr, Henno
 
mzz zei:
Inclusief Mac adres van chello!
Je gebruikt toch wel het Mac adres van je netwerkkaart waarmee je eerst verbinding had en niet het Mac adres van je kabelmodem?

Vertel ook eens welk type kabelmodem je hebt.

Ik heb zelf een Sitecom DC202 achter een Motorola modem en dat werkte meteen en is al 10 maanden 24/7 online.
 
Ik heb een motorola modem!! EN ik gebruik de mac adres van de netwerkkaart! Die mac adres heb ik gevonden met ipconifg /all in promptopdracht in windows xp!
 
Terug
Bovenaan