• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met internetverbinding.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bozo
  • Startdatum Startdatum
B

Bozo

Hallo medeforummers :)

Ik zit alweer met de probleem dat mijn verbinding continu wegvalt. Heb er nu alweer zo ongeveer 1 week last van en vandaag valt die continu weg en komt de modem niet online. Wnr die het wel doet is de snelheid zo rond de 350kb terwijl ik Fiber Power 30 heb.
Heb eerder een soortgelijk probleem gehad maar die was opgelost nadar de monteurs langskwamen.
Heb al van alles geprobeerd. De modem gereset kwartier van de stroom afgehaald, half uur van de stroom afgehaald maar keer op keer komt de probleem terug.
Is er nog iets wat ik kan doen of moet er een monteur langskomen en zo jah zijn daar kosten aan verbonden?

Zie de bijlage voor huidige signaalwaardes.

Edit: Snelheid varieert continu zo tussen de 300 en 700kb met enorme pieken ertussen. Van tijd tot tijd haalt die ook de normale snelheid.
 

Bijlagen

  • test1.jpg
    test1.jpg
    155,4 KB · Weergaven: 60
Bozo zei:
Heb eerder een soortgelijk probleem gehad maar die was opgelost nadar de monteurs langskwamen.
Weet je toevallig nog wat die monteurs toen hebben gedaan?
 
Signaalwaardes zijn zondermeer goed. Er lijkt dus (weer) iets mis te zijn aan de UPC kant. Neem even contact op met Webcare:

https://ziggoforum.nl/topics/17317/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ TedZero

Ze hadden de kabels vervangen en bij de AOP de galvanische (nog wat) vervangen.

@ jtech

Had in de middag al 1 van de technische dienst een PM gestuurd maar kreeg geen reactie. K w8 nog wel even anders?
 
Bozo zei:
@ jtech

Had in de middag al 1 van de technische dienst een PM gestuurd maar kreeg geen reactie. K w8 nog wel even anders?

Het duurt meestal wel een paar dagen voordat je antwoord krijgt van Webcare, dit in verband met de vele vragen die ze tegenwoordig te verwerken krijgen. Gewoon rustig even afwachten is dus inderdaad het beste. ;)
 
Ja, is ook wel begrijpelijk. Overigens was het in de ochtend alweer raak, het niet echt op met de verbinding, maar het komt vast wel weer een keer goed. Alvast bedankt en zal het hier nog melden hoe het verloopt.
 
Direct na mijn laatste bericht viel de verbinding weer weg ;D
Hier nog als update de laatste signaalwaardes.
 

Bijlagen

  • test2.JPG
    test2.JPG
    64,4 KB · Weergaven: 30
  • test3.JPG
    test3.JPG
    62 KB · Weergaven: 24
  • test4.JPG
    test4.JPG
    62 KB · Weergaven: 20
  • test5.JPG
    test5.JPG
    62,2 KB · Weergaven: 33
Bozo zei:
Direct na mijn laatste bericht viel de verbinding weer weg ;D
Hier nog als update de laatste signaalwaardes.

Signaalwaardes (test5) zijn nog steeds prima.
 
1x Per dag begrijp ik nog, 2 x begint te irriteren, 3 maal begint nogal op mn zenuwen te werken, maar meer als dat gaat toch echt te ver :S tijdens een belangrijke gebeurtenis viel die vrolijk weer uit. Als de problemen niet snel opgelost kunenn worden voel ik me genoodzaakt om over te stappen. Ik kan beter de helpdesk bellen, die natuurlijk toch niet behulpzaam zal zijn >:(
 
Terug
Bovenaan