• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met instellen lokale DNS server [Ubee EVW3226]

Berichten
24
Ik heb dus een Ubee EVW3226 welke in principe goed werkt.
Het probleem wat ik alleen heb is dat ik geen andere DNS server met een lokaal IP kan instellen.

Dat wil zeggen ik kan bv wel OpenDNS (208.67.222.222) instellen als primaire DNS server maar zodra ik een IP uit mijn lokale range pak dan krijg ik een error melding bij het opslaan van de instellingen: "Ongeldig primair DNS-adres. Voer opnieuw in."
Het enige IP dat ik kan instellen uit de lokale range is het IP van de de modem zelf.

Ik heb een servertje draaien in huis die mijn DNS aanvragen doet en deze wil ik dus als primaire DNS server hebben.

Modem: 192.168.1.1
Server: 192.168.1.5
DHCP range: 192.168.1.100 - .199

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
 
De Ubee in bridgemode zetten een eigen router erachter waar je wel een lokaal IP adres kunt invullen bij DNS.
Ik weet trouwens niet of die wel bestaan.
 
Dank voor je antwoord.
Maar een aparte router aansluiten is niet het antwoord wat ik zoek.
Ik wil geen nieuwe apparatuur aanschaffen aangezien alles verder naar wens werkt.

Overigens is het vrij normaal om een lokaal IP in te kunnen stellen als DNS. (Alleen bij de Ubee niet...)
Dus er zijn genoeg andere routers die dit wel kunnen. Maar dit is dus niet wat ik wil.
 
Misschien denk ik te simpel maar wat gebeurt er als je die server een IP-adres geeft dat buiten de range van het Ziggo modem ligt. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.200 misschien dat die Ubee dat wel pikt.
Jos
 
Met de Ubee kan het niet en firmware aanpassen kan je niet en als je die Ubee niet kwijt wil dan ...

Neen contact op met helpdesk of Ziggo webcare team en vraag of ze de Ubee willen/kunnen ruilen voor een modem/router waar je voor DNS wel een lokaal adres kan instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan beter zelf een dns instellen want die van ziggo ligt om de haverklap weer plat of de beveiliging is weer lek waardoor ze worden gehackt.
 
Als je het topic had gelezen dan wist je dat de topicstarter een andere (eigen) DNS wil instellen.
 
Dat is idd ook wat ik wil Youri.
Ik heb een eigen DNS server draaien in mijn netwerk, deze gebruik ik al.
Maar zou wel graag de DHCP server van de modem willen gebruiken. Alleen deze combi wordt (vooralsnog) niet ondersteund.
Ik heb een "ticket" open staan via een PM naar een Ziggo medewerker hier op het forum.
 
Terug
Bovenaan