• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Horizon boxen.

Berichten
3.030
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Bij mij werd de client box afgeschreven en ik kan maandag pas om een nieuwe vragen monteur had geen andere bij zich. Door zijn actie is ook de horizonbox van slag en zal ook vervangen moeten worden.
Er kan pas maandag verder actie ondernomen worden.
 
Hoezo zou de normale horizon vervangen moeten worden dan @piente ?

Denk dat je met een hardreset al gewoon weer normaal kan kijken via horizonbox.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@devil-strike.net dat is precies de oorzaak wat de monteur heeft gedaan waarna de Horizonbox over de rooie is gegaan. Hij gaat ervan uit dat daar de oorzaak ligt dat de clientbox de installatie niet kan afmaken. :'(

En de ellende is eigenlijk ontstaan vanwege de vorige clientbox die erg veel lawaai ging maken midden in de nacht. Dit werd veroorzaakt door de ventilator die ging ratelen. Hier werden we wakker van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@piente, ah ok dit zou normaal gesproken met een hardreset opgelost kunnen worden.

je kan het zelf nog eens proberen met een frontpanel reset.
https://community.Ziggo.nl/mag-tip-geven-91/front-panel-reset-horizon-mediabox-3364
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Devil-Strike.net De manier die je aangeeft is precies de manier wat de monteur bij zowel de client als de Horizonbox heeft gedaan. Bij de client had ik dit zelf ook al geprobeerd nadat deze een update niet af kon maken. fabrieksinstellingen lukte niet en toen ook de uitgebreide instellingen zo als de in link die je stuurde. Dan krijg je de mededeling dat je samen met de helpdesk er uit gaat komen. foutcode 1060.

Ik heb deze foutmelding al eens eerder gehad en toen zijn we samen er wel uit gekomen. UTP kabel uitgesloten bijv. door even een andere te gebruiken. Dit zonder succes. maar na meerdere pogingen toen lukte het uiteindelijk wel.

Nu is er gelijk een monteur ingepland daar ze de foutmelding niet kende. ze gaf aan de website van Ziggo niet inhoudelijk te kennen nog nooit op gekeken gaf ze aan. :o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nouw dan valt er idd weinig meer tedoen dan wachten op monteur.

kan je nog wel tv kijken dan? anders zou je de coax even in je tv(als beetje moderne tv is) zelf moeten doen heb je iedergeval digitale fta pakket n kan je iig tv kijken.
 
Er zal geen monteur komen. Ik mag zelf bellen en afwachten op levering nieuwe boxen. Client kan ik geen tv meer kijken. Kabel is niet meer aanwezig utp aangesloten. Horizonbox nog wel maar deze is wel traag maar kijken is nog mogelijk.
 
Ik had het ook dat de fan veel lawaai maakte ff losgekoppeld naar schuur gegaan ff doorgblazen met de compressor kwam een ern party stof uit en was weer muis stil
 
Daarom heb ik ook een Torx TR (Tamper Resistant) schroeverdraaier in huis liggen. Even openmaken en geheel stofvrij blazen. We hebben één keer een HB omgeruild vanwege oververhitting, maar als dat te voorkomen is door enkel even de box vanbinnen schoon te blazen, dan maken we de box gewoon open.

gd5gbVY.png
 
Terug
Bovenaan