V
verlaek
Hallo,
Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van losse abonnementen van Ziggo, naar een alles-in-1-extra pakket.
Ik heb problemen met de geluidsweergave als ik op mijn TV HD wil kijken.
De volgende opstelling heb ik staan: Van de decoder (Samsung H360RSA) een HDMI-kabel naar de TV (Philips 26PF5320).
Van de decoder een SCART-kabel van (AV2 EXT) naar mijn HomeCinemaSet DVD recorder (Sony RDR-Hx825 – Line 3/decoder).
Een SCART-kabel van de HomeCinemaSet DVD recorder (Line 1/TV) naar de TV (EXT 1).
De DVD recorder is verbonden met een versterker/receiver Sony STR-KS1000.
De laatste software update van Samsung decoder is uitgevoerd
Op de TV heb ik de optie HD ingesteld.
De HomeCinemaSet staat uit.
Op deze wijze kan ik naar superbeeld kijken, maar krijg ik geen geluid.
De decoder geeft als geluidsniveau 8 aan, ook op de TV staat de geluidsweergave op voldoende.
Als ik op de TV de optie EXT 1 kies, dan krijg ik natuurlijk wel geluid (zoals met mijn vorige opstelling met aude panasonic decoder), maar dan met minder kwaliteit beeld.
Ga ik terug naar de optie HD en zet ik de HomeCinemaSet aan, dan krijg ik wel geluid.
Alleen geeft de HomeCinemaSet alleen de analoge zeders weer en moet ik bij zappen beide apparaten (decoder en HomeCinemaSet) sturen.
Dit werkt niet naar behoren.
Ik heb ook allerlei aansluitopties geprobeert met Audio in- en uitgangen op zowel TV, Decoder en HomeCinemaSet, helaas zonder resultaat.
Ik lees dat er met de Samsung decoder problemen zijn met geluid via HDMI.
Weet iemand een oplossing voor diy probleem?
Ik wil eigenlijk HD-beeld bekijken met geluid
zonder dat ik de HomeCinemaSet aan heb staan.
Met vriendelijke groet,
Johan Verlaek
Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van losse abonnementen van Ziggo, naar een alles-in-1-extra pakket.
Ik heb problemen met de geluidsweergave als ik op mijn TV HD wil kijken.
De volgende opstelling heb ik staan: Van de decoder (Samsung H360RSA) een HDMI-kabel naar de TV (Philips 26PF5320).
Van de decoder een SCART-kabel van (AV2 EXT) naar mijn HomeCinemaSet DVD recorder (Sony RDR-Hx825 – Line 3/decoder).
Een SCART-kabel van de HomeCinemaSet DVD recorder (Line 1/TV) naar de TV (EXT 1).
De DVD recorder is verbonden met een versterker/receiver Sony STR-KS1000.
De laatste software update van Samsung decoder is uitgevoerd
Op de TV heb ik de optie HD ingesteld.
De HomeCinemaSet staat uit.
Op deze wijze kan ik naar superbeeld kijken, maar krijg ik geen geluid.
De decoder geeft als geluidsniveau 8 aan, ook op de TV staat de geluidsweergave op voldoende.
Als ik op de TV de optie EXT 1 kies, dan krijg ik natuurlijk wel geluid (zoals met mijn vorige opstelling met aude panasonic decoder), maar dan met minder kwaliteit beeld.
Ga ik terug naar de optie HD en zet ik de HomeCinemaSet aan, dan krijg ik wel geluid.
Alleen geeft de HomeCinemaSet alleen de analoge zeders weer en moet ik bij zappen beide apparaten (decoder en HomeCinemaSet) sturen.
Dit werkt niet naar behoren.
Ik heb ook allerlei aansluitopties geprobeert met Audio in- en uitgangen op zowel TV, Decoder en HomeCinemaSet, helaas zonder resultaat.
Ik lees dat er met de Samsung decoder problemen zijn met geluid via HDMI.
Weet iemand een oplossing voor diy probleem?
Ik wil eigenlijk HD-beeld bekijken met geluid
zonder dat ik de HomeCinemaSet aan heb staan.Met vriendelijke groet,
Johan Verlaek