• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met EPC3925

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marcel010
  • Startdatum Startdatum
M

Marcel010

Goedemiddag,

ik heb voorheen jaren lang een 30mb internet abbo met TV royaal en telefonie gehad.
Nu heb ik sinds 3 weken mijn telefoon laten vervallen en overgestapt naar TV royaal met HD.
Super beeld en alles werk vlekkeloos.

Ik heb ook kunnen kiezen voor 50MB internet en onder de streep betaal ik nu 15 euro minder per maand ;D

De standaard modem's waren op volgens de UPC medewerker dus ik heb nu een EPC3925 gehad.

In het begin totaal geen snelheidsverhoging maar na een paar dagen werkt het en kom ik op deze waarden :


Best netjes lijkt me zo.
Ik woon op de 4de en 5de verdieping in de flat en het AOP zit in mijn woonkamer met een groene kabel, hier heb ik een Hirrschman antenedoos geplaatst.
De afstand naar het kastje in de straat is een meter of 50.

Ik heb het volgende probleem :

- Ik heb best onstabiel internet , ik zit op een forum en daar laad ik met ctrl+click vaak uit een lijst 10 topics achter elkaar op diverse tabbladen.
Vaak wordt de helft niet geladen.
Er staat dan iets van een time-out error.
Youtube en dergelijk blijft soms ook hangen en dan wordt er niet gebufferd.
Het zijn soms momenten van een kwartiertje en dan kan het zomaar weer een uur goed werken.
Bij random pagina's krijg ik ook gewoon een time out.

Als het gewoon werkt, is het wel razendsnel.

Verschillende DNS servers geprobeerd maar maakt geen verschil.
Werk met statische ipadressen en DHCP staat aan in de router, deze computer is aangesloten via LAN.
Mac filter staat ook aan.

Valt er nog wat in te stellen in de router ? Hebben jullie er wat aan als ik screenshots maak van de waardes in de router ?
 
Wellicht kun je pingplotter een keertje mee laten lopen om te zien hoe hoog je pakket loss is. Om te bepalen of het probleem vóór of na je aop ligt kun je respectievelijk een "ping -t" naar je modem doen of naar een internetadres.
Een soortgelijke aanpak heb ik ook gedaan bij m'n eigen probleem met de EPC3925: https://ziggoforum.nl/topics/42596/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou eerst kijken of het in je modem of erna misgaat (door, als het mogelijk is - te testen door computer direct op modem aan te sluiten) - weet je iig of je zelf aan de slag moet met bijv idd instellingen of dat upc aan de slag moet in modem/netwerk.
 
crips zei:
Wellicht kun je pingplotter een keertje mee laten lopen om te zien hoe hoog je pakket loss is. Om te bepalen of het probleem vóór of na je aop ligt kun je respectievelijk een "ping -t" naar je modem doen of naar een internetadres.
Een soortgelijke aanpak heb ik ook gedaan bij m'n eigen probleem met de EPC3925: https://ziggoforum.nl/topics/42596/

Hoe werkt dat precies met dat Ping-t ?
Ik heb pingplotter lopen en heb regelmatig packet loss, variërend van 10-80%
 
Laatst bewerkt door een moderator:
elvagabundo zei:
ik zou eerst kijken of het in je modem of erna misgaat (door, als het mogelijk is - te testen door computer direct op modem aan te sluiten) - weet je iig of je zelf aan de slag moet met bijv idd instellingen of dat upc aan de slag moet in modem/netwerk.

PC zit direct aangesloten op het modem dmv een UTP kabel.
 
Heb je toevallig een 20Mb/s abonnementje bij een usenetprovider?
Verder kan je SSL eens uitzetten. Je hebt er toch nog niets aan want er is nog geen download verbod en kan vertragend werken.
 
Creative Solution zei:
Heb je toevallig een 20Mb/s abonnementje bij een usenetprovider?
Verder kan je SSL eens uitzetten. Je hebt er toch nog niets aan want er is nog geen download verbod en kan vertragend werken.


:embarassed:

Je hebt gelijk, dat kunnen we schrappen, bedankt !
 
25k4u34.jpg


Nog wat extra informatie :)
 
Marcel010 zei:
Hoe werkt dat precies met dat Ping-t ?

Een DOS box openen met het commando "cmd" en in de DOS box het commando "ping -t <ip nummer modem of internet adres>". Bij m'n eigen probleem heb ik de uitvoer van ping naar een tekstbestand omgeleid door de volgende commando-regel: "ping -t 192.168.1.1 > D:\Users\Chris\Desktop\Ping.txt"

Je kan de uitvoering beëindigen door Ctrl-C in de DOS box of door simpelweg de DOS box te sluiten.
 
Terug
Bovenaan