M
Marcel010
Goedemiddag,
ik heb voorheen jaren lang een 30mb internet abbo met TV royaal en telefonie gehad.
Nu heb ik sinds 3 weken mijn telefoon laten vervallen en overgestapt naar TV royaal met HD.
Super beeld en alles werk vlekkeloos.
Ik heb ook kunnen kiezen voor 50MB internet en onder de streep betaal ik nu 15 euro minder per maand
De standaard modem's waren op volgens de UPC medewerker dus ik heb nu een EPC3925 gehad.
In het begin totaal geen snelheidsverhoging maar na een paar dagen werkt het en kom ik op deze waarden :

Best netjes lijkt me zo.
Ik woon op de 4de en 5de verdieping in de flat en het AOP zit in mijn woonkamer met een groene kabel, hier heb ik een Hirrschman antenedoos geplaatst.
De afstand naar het kastje in de straat is een meter of 50.
Ik heb het volgende probleem :
- Ik heb best onstabiel internet , ik zit op een forum en daar laad ik met ctrl+click vaak uit een lijst 10 topics achter elkaar op diverse tabbladen.
Vaak wordt de helft niet geladen.
Er staat dan iets van een time-out error.
Youtube en dergelijk blijft soms ook hangen en dan wordt er niet gebufferd.
Het zijn soms momenten van een kwartiertje en dan kan het zomaar weer een uur goed werken.
Bij random pagina's krijg ik ook gewoon een time out.
Als het gewoon werkt, is het wel razendsnel.
Verschillende DNS servers geprobeerd maar maakt geen verschil.
Werk met statische ipadressen en DHCP staat aan in de router, deze computer is aangesloten via LAN.
Mac filter staat ook aan.
Valt er nog wat in te stellen in de router ? Hebben jullie er wat aan als ik screenshots maak van de waardes in de router ?
ik heb voorheen jaren lang een 30mb internet abbo met TV royaal en telefonie gehad.
Nu heb ik sinds 3 weken mijn telefoon laten vervallen en overgestapt naar TV royaal met HD.
Super beeld en alles werk vlekkeloos.
Ik heb ook kunnen kiezen voor 50MB internet en onder de streep betaal ik nu 15 euro minder per maand

De standaard modem's waren op volgens de UPC medewerker dus ik heb nu een EPC3925 gehad.
In het begin totaal geen snelheidsverhoging maar na een paar dagen werkt het en kom ik op deze waarden :

Best netjes lijkt me zo.
Ik woon op de 4de en 5de verdieping in de flat en het AOP zit in mijn woonkamer met een groene kabel, hier heb ik een Hirrschman antenedoos geplaatst.
De afstand naar het kastje in de straat is een meter of 50.
Ik heb het volgende probleem :
- Ik heb best onstabiel internet , ik zit op een forum en daar laad ik met ctrl+click vaak uit een lijst 10 topics achter elkaar op diverse tabbladen.
Vaak wordt de helft niet geladen.
Er staat dan iets van een time-out error.
Youtube en dergelijk blijft soms ook hangen en dan wordt er niet gebufferd.
Het zijn soms momenten van een kwartiertje en dan kan het zomaar weer een uur goed werken.
Bij random pagina's krijg ik ook gewoon een time out.
Als het gewoon werkt, is het wel razendsnel.
Verschillende DNS servers geprobeerd maar maakt geen verschil.
Werk met statische ipadressen en DHCP staat aan in de router, deze computer is aangesloten via LAN.
Mac filter staat ook aan.
Valt er nog wat in te stellen in de router ? Hebben jullie er wat aan als ik screenshots maak van de waardes in de router ?

