• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met EPC3212

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bart64
  • Startdatum Startdatum
B

Bart64

Nadat afgelopen week mijn oude trouwe thomson kabelmodem is vervangen voor een met iptelefonie (door een zeer klantonvriendelijke installateur van Schuuring installatietechniek ), de cisco epc3212, wil ik internet via de usb poort gebruiken voor mijn laptop en de netwerkaansluiting voor mijn pc. Ondanks ontbreken van de cd van de nieuwe modem, die de monteur er niet bijgaf, heb ik de drivers hiervoor gevonden bij Cisco. Ook daar de handleiding gelezen waarin staat dat er TWEE pc's tegelijk verbonden kunnen zijn, alleen niet dat op een computer niet tegelijk netwerk en usb poorten samen kan gebruiken.

Voor mijn laptop de vista drivers gedownload en de procedure gebruikt om de hardware USB modem te herkennen, dit lukt alleen als de modem wordt uitgezet/gereset en de laptop daarna i.d.d een usb netwerkkaart installeert. Echter na enige tijd valt de usb netwerkverbinding uit, nadat de laptop een melding heeft gegeven dat het apparaat sneller kan werken op een USB20 poort. Dan gaat daarna de kabelmodem gaat knockout, reboot, maar daarna werkt de usb verbinding niet meer en de laptop herkent geen usb kabelmodem/netwerkkaart meer!!

Ik heb de drivers heb gebruikt voor een USB20 poort voor de installatie. Echter na telefonisch contact met UPC zegt de telefoniste (uiteraard na lang 20 minuten overleggen... ) dat ik een router moet gebruiken, maar dat wilde ik dus niet.

Ik wil gewoon de USB poort gebruiken om te kunnen internetten zoals cisco ook belooft in de gebruiksaanwijzing EN eventueel tegelijk of apart mijn 2e pc via de netwerk aangesloten laten.

Verder heeft de modem mac adressen voor usb en netwerk, dus het zou toch goed moeten werken?

Tips welkom !
 
Denk dat het cisco modem onderuit gaat met de usb verbinding. Ja cisco ondersteund het. Nee upc ondersteund het niet. De reden dat de cisco dus gaat rebooten. (Boot-file wordt door upc gemaakt en niet door cisco.)

Vrees dat de helpdesk de juiste oplossing heeft aangedragen om toch een router toe te passen.

Suc6
 
ehh.. welk internet abbo heb je ?? is dat nog actueel wat in je profiel vermeld staat ?
veder snap ik niet zo goed waarom je usb wilt gebruiken aangezien de snelheid daarvan echt dramatisch is ..
dus meer info zou welkom zijn:)
 
Er is een reden waarom UPC de CD met de USB drivers niet meelevert.
USB word niet ondersteund.

Het antwoord van de helpdesk is de juiste. Je moet een router gebruiken en alles dan via UTP kabel en/of draadloos doen.
 
Ok, waardeloos dat het niet kan, het werkt wel even maar dan niet meer. Waarom kunnen ze het niet ondersteunen ? Het is trouwens niet zo dat de internetsnelheid slechter is, ik heb via usb20 een supersnelle verbinding zelfs het lampje is dan ook groen ipv oranje. Ook kan ik niet meer een pc wisselen omdat er maar een MAC adres wordt geregistreerd ook niet na uitzetten modem en lostrekken kabels. Dit kon vroeger wel maar ook de provisioning pagina is er niet meer van UPC. Moet je nu elke keer die dure helpdesk bellen ? BOvendien heb ik ook veel telefoonproblemen, zo is er nu al de tweede keer deze week geen telefonie meer mogelijk....avond en ochtend, is dat ook normaal>????
 
Provisioning is er al enkele jaren niet meer.

De procedure voor het aansluiten van een andere pc is gewoon stroom van het modem en de pc af, 30 seconden wachten, modem aanzetten, wachten tot die online is, pc aanzetten.

Maar als je dat regelmatig doet, waarom investeer je dan gewoon niet in een router? Lijkt mij een stuk logischer en gebruiksvriendelijker.
 
Mod heeft dit hier geplaatst nu:Cisco is nu ook goedkope zooi uit China met veel slechte soldeerverbindingen gemaakt (en geen qualtitytest ok sticker) en nog lelijker dan de vorige modem van Thomson, en bovendien is de ondersteuning van telefonie heel erg slecht, want nu binnen een week al 2 avonden en ochtend (tot nu toe) is de lijn dood, knippert het lampje van de tel1 (geen lijnen beschikbaar, of het lampje is aan en hoor ik geen kiestoon). Lijkt op de begintijd van het tijdperk van UPC...toen ze met telefonie begonnen ook te weinig lijnen/capaciteit. Officieel ondersteunt Cisco dit modem ook met USB, zodat ik een laptop op usb dacht aan te kunnen sluiten en mijn gewone pc op de netwerkaansluiting. Mooi niet, usb detectie valt uit, en modem reboot dan. Moet ik alsnog een router/switch kopen, en dat wil ik dus niet, weer een kastje erbij dat dag en nacht stroom vreet (10watt 2ampere 5volt dell router die ik nog had liggen a 24x10wx365 hr=87 kwHx = 0,21 eurooftewel ongeveer 90 euro per jaar ! )

Ook kan ik niet meer mijn op pc/laptop via de netwerk wisselen, en de hardware macs worden nu ergens geregistreerd dat uitzetten rebooten niet meer kan om andere pc te kunnen gebruiken.. kortom ik denk erover om nu echt eens over te gaan stappen ook omdat telefoon hele dagdelen niet meer werkt.. dit kan toch niet>? PRovisions pagina van upc kan ik ook niet meer vinden om zelf macs aan te melden korton UPC is weer KASSA!!
 
bovendien is de ondersteuning van telefonie heel erg slecht, want nu binnen een week al 2 avonden en ochtend (tot nu toe) is de lijn dood
Kan ook aan netwerk, of telefooncentrale van UPC liggen, niet perse aan de modem.
Officieel ondersteunt Cisco dit modem ook met USB, zodat ik een laptop op usb dacht aan te kunnen sluiten en mijn gewone pc op de netwerkaansluiting.
Dat kan alleen werken als UPC IP adressen aan jou uitdeelt, IP adressen zijn erg schaars en daarom heb je maar recht op 1 IP adres.

UPC en de provisioning pagina om zelf nieuwe pc's aan te melden kan ik niet vinden.
Die is er al een paar jaar niet meer en is ook niet meer nodig.

Ook de installatie van de Schuuring medewerker was zeer onaangenaam, ik had gevraagd om een multimodem zonder draadloos, maar dat had hij niet doorgekregen.
UPC heeft alleen maar modems in bridge mode (1 uitgang zoals de Cisco die je nu hebt) en modems met ingebouwde draadloze router (Thomson).
Een multimodem (ADSL term) zonder draadloos is er gewoonweg niet en kunnen ze je dus niet geven.

Ook wilde hij de installatie op de oude lokatie doen, terwijl de oude telefoonkast naar onder was verlengd. De man wilde het niet onder aanleggen omdat dat niet zou mogen!!
Hij moet inderdaad de originele plaats aanhouden.
Hij is gestuurd om de modem te vervangen, niet om jouw huisinstallatie te maken zoals jij het wilt hebben.
Daarvoor zijn andere monteurs die dit tegen betaling voor je kunnen doen.
 
Ja, de telefoon doet het weer opeens. UPC medewerkers lezen zeker ook deze site! Toch jammer dat KPN wel multimodems levert met standaard usb, 4x lan en ziekmakend draadloos internet (wat standaard tegenwoordig uit staat bij installatie KPN). Het trucje met uit aan zetten modem voor andere pc te installeren werkt echt niet. Ik heb het een paar keer geprobeeerd maar het lukte laatste malen echt niet meer. De lease die ik krijg van de DHCP loopt een paar dagen,is dat de oorzaak dat mijn XP pc dus niet meer data krijgt doorgestuurd misschien ( :o?), ondanks handmatig toewijzen IP en DNS servers zegt ie steeds dat de standaardgateway offline is en dat is niet zo.... ook na herinstall en overnemen netwerkadress adapter weigert UPC data door te sturen (grrr). Hoe werkt dat registratie proces trouwens van andere pc's trouwens precies en is daarbij het besturingsssyteem ook een controlepunt, als je alle andere instellingen wel goed hebt overgenomen? Of zit er een vervelende netwerk administrator ertussen? (kassa kassa! radar!)
 
Terug
Bovenaan