B
Bart64
Nadat afgelopen week mijn oude trouwe thomson kabelmodem is vervangen voor een met iptelefonie (door een zeer klantonvriendelijke installateur van Schuuring installatietechniek ), de cisco epc3212, wil ik internet via de usb poort gebruiken voor mijn laptop en de netwerkaansluiting voor mijn pc. Ondanks ontbreken van de cd van de nieuwe modem, die de monteur er niet bijgaf, heb ik de drivers hiervoor gevonden bij Cisco. Ook daar de handleiding gelezen waarin staat dat er TWEE pc's tegelijk verbonden kunnen zijn, alleen niet dat op een computer niet tegelijk netwerk en usb poorten samen kan gebruiken.
Voor mijn laptop de vista drivers gedownload en de procedure gebruikt om de hardware USB modem te herkennen, dit lukt alleen als de modem wordt uitgezet/gereset en de laptop daarna i.d.d een usb netwerkkaart installeert. Echter na enige tijd valt de usb netwerkverbinding uit, nadat de laptop een melding heeft gegeven dat het apparaat sneller kan werken op een USB20 poort. Dan gaat daarna de kabelmodem gaat knockout, reboot, maar daarna werkt de usb verbinding niet meer en de laptop herkent geen usb kabelmodem/netwerkkaart meer!!
Ik heb de drivers heb gebruikt voor een USB20 poort voor de installatie. Echter na telefonisch contact met UPC zegt de telefoniste (uiteraard na lang 20 minuten overleggen... ) dat ik een router moet gebruiken, maar dat wilde ik dus niet.
Ik wil gewoon de USB poort gebruiken om te kunnen internetten zoals cisco ook belooft in de gebruiksaanwijzing EN eventueel tegelijk of apart mijn 2e pc via de netwerk aangesloten laten.
Verder heeft de modem mac adressen voor usb en netwerk, dus het zou toch goed moeten werken?
Tips welkom !
Voor mijn laptop de vista drivers gedownload en de procedure gebruikt om de hardware USB modem te herkennen, dit lukt alleen als de modem wordt uitgezet/gereset en de laptop daarna i.d.d een usb netwerkkaart installeert. Echter na enige tijd valt de usb netwerkverbinding uit, nadat de laptop een melding heeft gegeven dat het apparaat sneller kan werken op een USB20 poort. Dan gaat daarna de kabelmodem gaat knockout, reboot, maar daarna werkt de usb verbinding niet meer en de laptop herkent geen usb kabelmodem/netwerkkaart meer!!
Ik heb de drivers heb gebruikt voor een USB20 poort voor de installatie. Echter na telefonisch contact met UPC zegt de telefoniste (uiteraard na lang 20 minuten overleggen... ) dat ik een router moet gebruiken, maar dat wilde ik dus niet.
Ik wil gewoon de USB poort gebruiken om te kunnen internetten zoals cisco ook belooft in de gebruiksaanwijzing EN eventueel tegelijk of apart mijn 2e pc via de netwerk aangesloten laten.
Verder heeft de modem mac adressen voor usb en netwerk, dus het zou toch goed moeten werken?
Tips welkom !

?
?), ondanks handmatig toewijzen IP en DNS servers zegt ie steeds dat de standaardgateway offline is en dat is niet zo.... ook na herinstall en overnemen netwerkadress adapter weigert UPC data door te sturen (grrr). Hoe werkt dat registratie proces trouwens van andere pc's trouwens precies en is daarbij het besturingsssyteem ook een controlepunt, als je alle andere instellingen wel goed hebt overgenomen? Of zit er een vervelende netwerk administrator ertussen? (kassa kassa! radar!)