• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met draadloos: Ubee modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kubus

Hallo,

Ik heb vandaag van Ziggo de Ubee modem ontvangen, echter is het wifi signaal zeer instabiel. op 1 meter afstand kan de snelheid varieren van 3 mbps tot 50 mbps(max abonnement).

Hebben andere gebruikers hier last van? Zo ja: Wat doen jullie eraan/hoe hebben jullie het opgelost?

Op basis van wat bepaalt ziggo of je de cisco of de ebuu modem krijgt? Ik wil namelijk eigenlijk liever de cisco modem, kan ik dit aanvragen?

Alvast bedankt!
 
Welke modem je krijgt heb je niet zelf in de hand, ik denk dat dit met de beschikbaarheid te maken heeft.

Ik heb er zelf een Linksys router achter gezet, daarna geen problemen meer gehad.
 
Hallo,

Ik heb vandaag van ziggo de Ubee modem ontvangen, echter is het wifi signaal zeer instabiel. op 1 meter afstand kan de snelheid varieren van 3 mbps tot 50 mbps(max abonnement).

Hebben andere gebruikers hier last van? Zo ja: Wat doen jullie eraan/hoe hebben jullie het opgelost?

Op basis van wat bepaalt ziggo of je de cisco of de ebuu modem krijgt? Ik wil namelijk eigenlijk liever de cisco modem, kan ik dit aanvragen?

Alvast bedankt!

Ik heb heel lang ellende gehad met de wifi van die Ubee. Voordat ik de Ubee kreeg, had ik een Linksys E2000 als wifi router, en een WRT54G als bridge repeater voor signaaluitbreiding. Werkte perfect. Daarna de Ubee met de E2000 als bridge repeater: vergeet het maar. Random disconnects, en op een gegeven moment ging het ding zich zelfs spontaan resetten naar fabrieksinstellingen. Heb toen van Ziggo een nieuwe gekregen (zonder zeuren, per direct goed gekwalificeerde monteur beschikbaar) maar die had hetzelfde probleem. Nu heb ik de Ubee alleen als modem in gebruik, de E2000 is weer router en de WRT54G is weer repeater. Nu gaat het alweer een halve dag goed (geloof me, dat is langer dan voorheen). Als hij zijn instellingen nu behoudt laat ik het zo, met de E2000 als gewone router via passthrough. Krijg ik weer problemen met instellingen, dan laat ik de helpdesk de routerfunctie van de Ubee uitschakelen. Misschien doe ik dat sowieso wel, zonde van het extra IP adres dat ik toch niet gebruik.
 
Ik heb het vergelijkbaar, ik heb de Ubee als moden met routerfunctie nog aan, E2000 als router, en een andere E2000 als repeater. Werkt al maanden zonder problemen.
 
Jullie ervaringen laten eens te meer zien dat een draadloze repeaterfunctie het beste werkt met apparaten van dezelfde fabrikant. Je zou waarschijnlijk hetzelfde soort probleem hebben als je apparaten van andere fabrikanten gaat mixen.
Ik heb dat zelf eens geprobeerd met een NetGear WNDR3700v1 en een Apple Airport Extreme Base Station (2011): willekeurig welke van de twee als draadloze repeater van de ander kon ik niet werkend krijgen. De Ubee WiFi router presteert in dit opzicht dus niet slechter (en ook niet beter) dan deze kwaliteitsrouters...
 
problemen met draadloos UBee + Airport Extreme & Express

Hoi,

Mijn setup is als volgt:

Meterkast:
Ubee modem Ziggo met een Airport Extreme eraan.
Wifi op Ubee is disabled en Airport Extreme maakt wifi aan.
Download snelheid 51 mb/s (via speedtest.net) :applause:

Woonkamer:
Airport Express + Airplay maak verbinding met Extreme.
Zo kan ik muziek streamen naar stereo.
Download snelheid 10 mb/s :?:

1e Etage:
Airport Express maak verbinding met Extreme, breidt netwerk uit.
Download snelheid 10 mb/s, maar zeer wisselend... :?

Conclusie: Zodra er een express aan gehangen wordt daalt mijn snelheid??

Wie helpt mij om ook in woonkamer en op 1e etage een stabiele en snellere wifi verbinding te krijgen?
 
Als jij twee draadloze wifi punten via een draadloze verbinding met elkaar laat praten gaat je snelheid altijd drastisch achteruit. Dit wordt nog erger als ze onderling al geen optimaal signaal hebben. De enige goede manier van aansluiten is om ze onderling bedraad aan te sluiten. (Zie ook op de apple technische site hoe je dit het beste kunt doen.

Alleen is het soms lastig om een kabel te leggen en kiest men voor de makkelijke draadloze brug. Maar dan moet je het snelheid verlies in koop nemen.
 
Volgens mij is het standaard, dat je signaal gehalveerd wordt met een repeater!

In mijn ogen is een repeater een lapmiddel.
Je kunt beter een extra router plaatsen heb je geen signaal verlies(tenminste niet zo veel als een repeater)

Heb zelf een linksys E4200 naast me modem staan(ubee met router functie uitgeschakeld) en een QNAP 412

Met op zolder een linksys wrt54g.

over dekking in het huis.
 
Hallo,

Ik heb vandaag van ziggo de Ubee modem ontvangen, echter is het wifi signaal zeer instabiel. op 1 meter afstand kan de snelheid varieren van 3 mbps tot 50 mbps(max abonnement).

Hebben andere gebruikers hier last van? Zo ja: Wat doen jullie eraan/hoe hebben jullie het opgelost?

Op basis van wat bepaalt ziggo of je de cisco of de ebuu modem krijgt? Ik wil namelijk eigenlijk liever de cisco modem, kan ik dit aanvragen?

Alvast bedankt!

Ik heb precies hetzelfde probleem met de Ubee ... Bij de helpdesk van Ziggo wist de vriendelijke medewerker dat het te duur zou zijn als men alle klanten een fatsoenlijk modem zou moeten leveren. Maar een oplossing voor het instabiele en zwakke signaal had hij ook niet.
Ik wil het liefst een ander modem van Ziggo. Het is toch belachelijk dat je als klant moet investeren in extra (wel werkende) apparatuur, terwijl je daar in je abonnement toch al dik voor betaalt?!
 
Ubee en slechte wifi-functie

Ik heb precies hetzelfde probleem met de Ubee ... Bij de helpdesk van Ziggo wist de vriendelijke medewerker dat het te duur zou zijn als men alle klanten een fatsoenlijk modem zou moeten leveren. Maar een oplossing voor het instabiele en zwakke signaal had hij ook niet.
Ik wil het liefst een ander modem van Ziggo. Het is toch belachelijk dat je als klant moet investeren in extra (wel werkende) apparatuur, terwijl je daar in je abonnement toch al dik voor betaalt?!

Hier ben ik het helemaal mee eens.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan