• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met DNS-server ZIGGO

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gerrit2a
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gerrit2a

Ik heb al een tijdje last dat internetpagina's niet willen laden. Na 6, 7x internet op te starten verschijnt de pagina dan alsnog.

Via, via hoorde ik dat dat aan de DNS-servers van Ziggo ligt. :x

"Ziggo? Ik heb het hier ook. Zover ik kan zien, heeft het met de koppeling van de ziggo systemen te doen en de DNS(en) die nu ingezet gaan worden. In principe is dit van tijdelijk aard. Zodra de integratie afgerond is en de nieuwe dns servers fatsoenlijk de requests kunen verwerken, zou het over moeten zijn....."

Wat is er aan de hand bij ZIGGO??
 
Lijkt er op dat ik dit nu ook heb..z3i
Na 5min internetten,,Heb ik geen verbinding meer.
Vooral als ik paginas laad waar veel plaatjes op staan.

Als ik me netwerkverbinding dan laat herstellen,Dan doet die het weer..
Ik heb dit sinds vanochtend :cry:
 
Lijkt er op dat ik dit nu ook heb..z3i
Na 5min internetten,,Heb ik geen verbinding meer.
Vooral als ik paginas laad waar veel plaatjes op staan.

Als ik me netwerkverbinding dan laat herstellen,Dan doet die het weer..
Ik heb dit sinds vanochtend :cry:

ik ook,ik heb hier al een week of 2 last van.
 
Probeer eens openDNS in te stellen i.p.v. de ziggo DNS servers.
DNS server 1 = 208.67.222.222
DNS sercer 2 = 208.67.220.220

zie ook : https://208.67.219.60/ voor meer info over hoe dat moet. ('t is de performance site van openDNS)
 
Hi!

Probeer eens openDNS in te stellen i.p.v. de ziggo DNS servers.
DNS server 1 = 208.67.222.222
DNS sercer 2 = 208.67.220.220

zie ook : https://208.67.219.60/ voor meer info over hoe dat moet. ('t is de performance site van openDNS)

Dit wil ik ten zeerste afraden. Als je later niet bij Ziggo services kunt klaag dan niet, dat komt dan doordat je OpenDNS gebruikt.

Bye,
Raymond.
 
Ik gebruik al jaren de DNS servers van uuNet..
Bevalt me eigenlijk wel goed, nog geen problemen gehad verder...
 
ik heb wel eens lopen testen met de orginele dns servers van ziggo en de dns server van opendns.
welke sneller is eigenlijk zou die van ziggo sneller moeten wezen volgens mij aangezien die op ons eigen netwerk loopt.
maar heb ook wel eens dat sommige sites niet laden pas nadat ik een paar keer op refresh gedrukt hebt.
dan gebruik ik opendns en heb daar geen last van dat de site niet in 1x laad.
in mijn router kan ik 3 dns servers invoeren mischien eens proberen om de eerste 2 van ziggo te doen en de 3de van opendns.
kijken of dat het probleem opheft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan