• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

problemen met de Thomson 870 en Apple computers (airport)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pepijnklijs
  • Startdatum Startdatum
P

pepijnklijs

Ik ben er al de hele dag mee bezig en ik krijg het maar niet voor elkaar; een fatsoenlijke draadloze verbinding maken tussen mijn nieuwe Thomson 870 en mijn iMac, Macbook Pro en iPhone 3g. Telkens verdwijnt de verbinding weer even, komt weer terug en verdwijnt weer. Het signaal is sowieso te zwak op op 5 meter afstand te ontvangen... Zie ik iets over het hoofd? Kan iemand mij tips geven?

In de bijlage zitten screenshots van mijn instellingen.

ps. De verbinding via UTP kabel werkt prima!
 

Bijlagen

  • radio.jpg
    radio.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 40
  • primary network.jpg
    primary network.jpg
    163,1 KB · Weergaven: 33
Stel de router eens in op een ander kanaal (minimaal 3 naar boven of naar beneden).
 
@jtech

Bedankt voor je reactie. Heb ik al geprobeerd, heel vaak zelfs, geen verschil merkbaar.
 
Heb je wel de juiste drivers voor je draadloze netwerkkaart geinstalleerd?
 
Ik heb uitsluitend apple apparatuur en daar zitten de juiste drivers eigenlijk automatisch al in. Die worden automatisch geupdate.

Bovendien deed alles het gisteren nog prima op een linksys router.
 
Dan zou het natuurlijk zomaar aan die verrekte Thomson kunnen liggen. Probeer eens om de Thomson de laatste firmware te laten downloaden door hem te resetten naar fabrieksinstellingen.
 
ik heb het ook eigenlijk, ik heb wel verbinding maar dan op hele lage snelheid, dan reset ik de thomson en dan is het weer ff snel,daarna zakt het als een pudding in melkaar.
Vind het wel vreemd,ik vermoed dat de thomson roet in het eten gooit.

graag tips
 
Mocht je in het bezit zijn van een eigen router, lees dit topic dan eens even door:

https://ziggoforum.nl/topics/38905/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@jtech

Ik heb dat artikel inderdaad al gelezen,maar wat me aan het hele verhaal tegenstaat is dat ik dan weer een kastje dr bij moet gaan zetten,met kabels etc. terwijl ik juist voor deze alles in 1 optie heb gekozen.

De fabrieksreset heb ik nog niet gedaan. Mijn firmware versie is nu STBA.01.36. Heeft het dan nut te resetten?
 
Nee, niet echt, want dat is de vlg. mij de meest recente versie (ik heb de Thomson zelf niet).

Loop de instellingen nog eens na van de wireless radio. Zet WPA uit en gebruik WPA2-PSK als beveiliging. Zet als test ook QoS even uit. Zet IP Flood Detection UIT!
 
Terug
Bovenaan