R
rv_
Sinds begin dit jaar heb ik een Chello Extreme abonnement. Nu werd het mij vorige maand (half november) duidelijk dat ik per direct ging verhuizen naar een dorp waar geen UPC aanwezig is. Ik zou echter niet meteen in dat dorp ingeschreven worden, dus bedacht ik een manier om toch van het contract af te komen: ik wilde het laten overnemen door een kennis van mij. Helpdesk gebeld rond 20 november... reactie: geen probleem. Formulieren worden meteen opgestuurd. 14,95 aan administratiekosten om het geheel binnen 7 (!) werkdagen geregeld te krijgen. Nu 1,5 maand en verschillende helpdeskmedewerkers later krijg ik ineens te horen dat er a) 35 euro verhuiskosten bijkomen en dat b) een contractovername alleen bij familieleden plaats kan vinden.
*broek zakt af*
Ondertussen:
- wordt het abonnementsgeld voor januari binnenkort afgeschreven en zit ik (blijkbaar? helpdesk heeft het mij nog niet duidelijk kunnen vertellen) met een opzegtermijn van een maand wanneer ik een gemeenteinschrijving laat zien.
- gemeenteinschrijving wordt half januari geregeld dus dan zit ik straks ook nog met het abogeld van februari in mijn maag!
- als UPC in november duidelijk was geweest had ik die inschrijving in december geregeld en eind november opgezegd. Nu dacht ik, ok dit kan ook en dan doe ik het rustiger aan met de andere 'dingen'.
Brief is onderweg en incassoblokkering is actief. Hopelijk word ik de komende week gebeld door iemand die wel weet waar hij over praat. Best wel jammer.. vond het een topverbinding, maar de administratie/helpdesk blijkt prut.
*broek zakt af*Ondertussen:
- wordt het abonnementsgeld voor januari binnenkort afgeschreven en zit ik (blijkbaar? helpdesk heeft het mij nog niet duidelijk kunnen vertellen) met een opzegtermijn van een maand wanneer ik een gemeenteinschrijving laat zien.
- gemeenteinschrijving wordt half januari geregeld dus dan zit ik straks ook nog met het abogeld van februari in mijn maag!
- als UPC in november duidelijk was geweest had ik die inschrijving in december geregeld en eind november opgezegd. Nu dacht ik, ok dit kan ook en dan doe ik het rustiger aan met de andere 'dingen'.
Brief is onderweg en incassoblokkering is actief. Hopelijk word ik de komende week gebeld door iemand die wel weet waar hij over praat. Best wel jammer.. vond het een topverbinding, maar de administratie/helpdesk blijkt prut.
Allebei (mijn en die van de nieuwe contractant) de rekeningen zijn inmiddels geblokkeerd voor Chello.