• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met contractovername en duidelijkheid vanuit UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rv_
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rv_

Sinds begin dit jaar heb ik een Chello Extreme abonnement. Nu werd het mij vorige maand (half november) duidelijk dat ik per direct ging verhuizen naar een dorp waar geen UPC aanwezig is. Ik zou echter niet meteen in dat dorp ingeschreven worden, dus bedacht ik een manier om toch van het contract af te komen: ik wilde het laten overnemen door een kennis van mij. Helpdesk gebeld rond 20 november... reactie: geen probleem. Formulieren worden meteen opgestuurd. 14,95 aan administratiekosten om het geheel binnen 7 (!) werkdagen geregeld te krijgen. Nu 1,5 maand en verschillende helpdeskmedewerkers later krijg ik ineens te horen dat er a) 35 euro verhuiskosten bijkomen en dat b) een contractovername alleen bij familieleden plaats kan vinden. ::) *broek zakt af*

Ondertussen:
- wordt het abonnementsgeld voor januari binnenkort afgeschreven en zit ik (blijkbaar? helpdesk heeft het mij nog niet duidelijk kunnen vertellen) met een opzegtermijn van een maand wanneer ik een gemeenteinschrijving laat zien.
- gemeenteinschrijving wordt half januari geregeld dus dan zit ik straks ook nog met het abogeld van februari in mijn maag!
- als UPC in november duidelijk was geweest had ik die inschrijving in december geregeld en eind november opgezegd. Nu dacht ik, ok dit kan ook en dan doe ik het rustiger aan met de andere 'dingen'.

Brief is onderweg en incassoblokkering is actief. Hopelijk word ik de komende week gebeld door iemand die wel weet waar hij over praat. Best wel jammer.. vond het een topverbinding, maar de administratie/helpdesk blijkt prut.
 
rv_ zei:
Sinds begin dit jaar heb ik een Chello Extreme abonnement. Nu werd het mij vorige maand (half november) duidelijk dat ik per direct ging verhuizen naar een dorp waar geen UPC aanwezig is. Ik zou echter niet meteen in dat dorp ingeschreven worden, dus bedacht ik een manier om toch van het contract af te komen: ik wilde het laten overnemen door een kennis van mij. Helpdesk gebeld rond 20 november... reactie: geen probleem. Formulieren worden meteen opgestuurd. 14,95 aan administratiekosten om het geheel binnen 7 (!) werkdagen geregeld te krijgen. Nu 1,5 maand en verschillende helpdeskmedewerkers later krijg ik ineens te horen dat er a) 35 euro verhuiskosten bijkomen en dat b) een contractovername alleen bij familieleden plaats kan vinden. ::) *broek zakt af*

Ondertussen:
- wordt het abonnementsgeld voor januari binnenkort afgeschreven en zit ik (blijkbaar? helpdesk heeft het mij nog niet duidelijk kunnen vertellen) met een opzegtermijn van een maand wanneer ik een gemeenteinschrijving laat zien.
- gemeenteinschrijving wordt half januari geregeld dus dan zit ik straks ook nog met het abogeld van februari in mijn maag!
- als UPC in november duidelijk was geweest had ik die inschrijving in december geregeld en eind november opgezegd. Nu dacht ik, ok dit kan ook en dan doe ik het rustiger aan met de andere 'dingen'.

Brief is onderweg en incassoblokkering is actief. Hopelijk word ik de komende week gebeld door iemand die wel weet waar hij over praat. Best wel jammer.. vond het een topverbinding, maar de administratie/helpdesk blijkt prut.
als je naar een niet UPC gebied verhuist ben je van contract af
 
dat weet ik. probleem is/was echter dat ik mijn inschrijving niet meteen kon regelen, omdat er nog veel andere dingen te regelen waren. zonder inschrijving kun je niet aan upc bewijzen dat je ergens anders woont, dus ik wilde het contract laten overnemen...
nu blijkt dus dat ik 1,5 maand lang door UPC aan het lijntje ben gehouden en dat je met zo'n gemeenteinschrijving ook nog aan een maand opzegtermijn zit. dubbel kassa dus... voor upc in dit geval.
 
Even een update. Het internet is nog steeds niet over gezet, maar ondertussen is Chello wel begonnen met geld afschrijven van de rekening naar wie het overgezet zou worden. (terwijl daar nog niet eens internet is!) Leuk he dat chello. :) Allebei (mijn en die van de nieuwe contractant) de rekeningen zijn inmiddels geblokkeerd voor Chello.

Ik heb de afgelopen weken twee brieven gestuurd, maar ik krijg geen reactie. De helpdesk bel ik niet meer, want die kunnen mij a) niks zinnigs vertellen en b) ik sta constant 15min in de wacht.

Ik maak mij zorgen over het verloop, want ik voorzie al dat ik over een paar maanden een incassobureau op mijn dak krijg vanwege de blokkades en dat Chello opeens niet meer weet wat ze half november beloofd hadden.
 
Damn! >:(

Tip: Bel de helpdesk om 21.50u. Dan zijn ze altijd gewilliger in het oplossen van de problemen. Men wil naar huis maar dan moet je probleem wel eerst opgelost zijn.

Ik doe dit al jaren en het werkt perfect! Vriend van me gaf me die tip omdat zijn zwager er werkt.
 
Mocht je ooit last krijgen met een incasso buro, bewaar je correspondentie, en fax dat dan naar die gasten, kunnen zij het uitzoeken, blijkt het te kloppen wat je aangeeft, zullen ze de boel aan kwello terug geven..
 
@ rv_ Je mag mij je gegevens wel per PM sturen dan wil ik het graag eens bekijken.
 
En inmiddels is het gefixed.Ben er sinds vandaag vanaf. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan