• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met codering Ziggo-zenders in Samsung TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wageral
  • Startdatum Startdatum
W

wageral

Ik heb sinds gisteren een Samsung UE50KU6020. Prima toestel, via m'n Humax-box met HDMI heb ik op alle Ziggo zenders keurig beeld. Via m'n CI-module (Neotion CI Plus) die in m'n TV zit krijg ik de gecodeerde zenders echter niet open.
Via het menu van de TV kan ik de CI-module keurig zien; deze wordt duidelijk vermeld. Ook de smartcard zit er goed in, ook deze wordt keurig in het menu gedetecteerd. De Smartcard werkt prima in m'n Humax; ook een tweede smartcard werkt prima in m'n Humax maar niet in m'n TV. NPO 1,2 en 3 zijn gewoon te zien maar vanaf RTL4HD blijt het telkens weer 'Zender gecodeerd'. Heeft iemand een idee wat ik fout doe cq wat er eventueel mis kan zijn?
Wie kan/wil mij verder helpen?
 
Voor je nieuwe TV heb je een CI+ 1.3 module nodig. De oude module neotion (CI+ 1.2) die je gebruikt is hiervoor niet geschikt. Wat je kunt doen is een nieuwe module aanschaffen of er eentje van Ziggo afnemen.
 
Bedankt voor je snelle antwoord Arendjans. Maar mijn module is nog helemaal niet zo oud. Hoe kan ik zien of mijn module 1.2 of 1.3 is?
Bijgaand twee foto's:
vc2ae.jpg


2n8ap7n.jpg


Groet,
Ger
 
Het is een CI+ 1.2 module, zie hier.

(Gevonden, overigens, met Google Reverse Image Search, misschien iets om te onthouden, altijd handig.)
 
Bedankt voor de info Zapp Brannigan; goede tip!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Koop een v1.3 module, bij voorkeur deze, die werkt excellent in recente Samsung TV's.

N.B.: Ik heb geen enkele relatie met of belang bij de aanbieder uit bovenstaande link, wel goede ervaringen met de levering.

Ga niet voor een module geleverd door Ziggo zoals hierboven wordt gesuggereerd, want

(a) deze moet je huren, zodat je blijft betalen,

(b) deze werkt niet met je huidige smartcards, en

(c) deze geeft je geen Ziggo Video On Demand rechtstreeks op je TV.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a: hangt ervan af hoelang je nog van plan was bij Ziggo te blijven.,
b,c: onzin, bij oud-Ziggo krijg je nog altijd een Irdeto-module.
 
Hallo zapp Brannigan ik was de discussie aan het lezen ik heb sind gisteren 8.04 het zelfde probleem maar ik heb een QUANTIS C1+1.3 module en ik heb die zeders ook sinds gisteren alleen maar decodeert en daarvoor was het wel goed en met humax 5050 c heb ik ze wel en met c1 niet
 
Ik begrijp dat de smartcard in de humax 5050c wel de gecodeerde zenders doorgeeft maar in de quantis CI+ 1.3 module niet. Heb je de smartcard op de juiste wijze in de module geplaatst? Is de module wel goed in de CI sleuf van de tv geplaatst en ook goed aangedrukt zodat deze contact maakt?
Volgens het stappenplan van Ziggo dien je eerst alle zenders zonder module op je tv op te zoeken en daarna de module met smartcard te plaatsen.
 
Hallo arendjans : dat stappenplan van ziggo heb ik gisteravond helemaalmetsucces doorlopen. En moest op het einde de c1 moduul. Terug plaatsen en toen stond op het beeld scherm van de tv de mededeling dat de c1 moduul met dia's was geïnstalleerd ::: maar DE ZENDERS RTL4 ::sbs9 hd en nog meer Zijn nog steeds gecodeerd
 
Terug
Bovenaan