• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met cisco epc3212 modem en sitecom 300n xr

  • Onderwerp starter Onderwerp starter alex69
  • Startdatum Startdatum
A

alex69

Hallo,
Ik heb problemen met mijn internetverbinding sinds mijn Arris modem is vervangen door een cisco epc 3212 vanwege blikseminslag.
Als ik een flinke download start valt mijn verbinding weg, ook telefoon is niet meer te bereiken ondanks ik zelf nog wel een kies toon heb.
Bij gewoon surfen heb ik geen of nauwlijks problemen.
Ik gebruik een sitecom 300N xr router en het lijkt erop als of de router het modem in een blokkeer toestand trek, op het modem zijn ook de ledjes aan en is ook te bereiken via ip adres in het logbestand is ook geen fout te ontdekken, moet de modem uit en aan zetten om weer verbinding te krijgen.
Heb nog geen probleem kunnen ontdekken met de pc rechtstreeks aan de modem maar omdat het onregelmatig voor komt kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Heeft iemand hier ook last van gehad, en weet iemand hier een oplossing.
 
modem en router uitzetten,paar minuten wachten
eerst de modem aan daarna de router aanzetten
 
Ik heb het zelfde probleem. Ben van 30mb naar 60mb gegaan en heb daar een ander modum ( cisco epc3212 ) met sitecom 300n router voor ontvangen. Daar voor nooit problemen gehad. Bij ons valt het internet en telefoon regelmatig uit (vandaag wel een keer of 15 ). Er is al een monteur geweest en die heeft signaal gemeten en deze was uitstekend. Hij melde dat het modum niet goed was en heeft deze vernieuwd. Zoals je kunt lezen heeft het niet gewerkt. Ik gebruik het ook voor mijn werk en wordt het nu wel een beetje zat. Je loopt financieel leeg met bellen naar upc en daar krijg je steeds het zelfde verhaal . Stekker er uit,wachten,stekker er in en het zou moeten werken. Als je tegengas geeft dan zeggen ze ik stuur wel een monteur. Helaas heeft dit niet gewerkt. Ik heb wel na 2 keer een mail gestuurd te hebben een reactie gehad maar de info die er in stond die werkte ook niet (alleen voor draadloze verbinding).ik begrijp upc niet die zou toch ook moe moeten worden van de problemen met de cisco 3212 modum. Ik hoop dat upc mij contact en niet alleen mijn probleem oplost maar van alle klanten die met dit modum problemen heeft (zie alle klachten via internet) wij zijn niet de enige.als ik morgen niets hoor dan ga ik zelf maar weer bellen.


Mod edit:
Typen in hoofdletters is op internet schreeuwen en schreeuwen doen wij hier niet.
Bericht daarom omgezet.
 
zou eerst maar eens de waarden uit je modem lezen kan via http://192.168.100.1 en de waardes vergelijken met andere topics die over hetzelfde onderwerp gaan.
Ook of je de modem wel of niet achter een versterker hangt maakt verschil, ook hier valt genoeg te lezen.
Mocht dat erg afwijken kan je altijd nog UPC bellen.
Want als de monteur komt, meet de waardes op het AOP. Zijn deze goed dan is het "upc levert goed, hierbij de rekening en bedankt".
Bedankje en zonder rekening mag hier ook.
 
bedankt voor je reactie. Deze standaard controles zijn al uitgevoerd en deze waren oke. het lijkt net of dit modum de bandbreedte niet aan kan. met oude modum (geen sisco) met ingebouwde router met 25mb nooit geen problemen gehad. denk er nu over na om terug te gaan naar 25mb met oude modum of overstappen naar kpn. maar zoals ik al aan gaf ga ik zo upc maar weer bellen.
 
Heb zo eenzelfde modem 3212 en heb steeds volle bak, dwz 58 of 59 mb. Dus zeker weten dat deze de snelheid aankan.
Had gevraagd om de modem uit te lezen want dan kan zien welke config file je hebt, hoeveel connecties en welke waardes. Dit allemaal vergelijken met de andere topics.
Je hebt toch wel al een keer 30 sec stroom er af en weer op gedaan ? daarna opnieuw uitlezen
 
Bedankt voor de reacties,

Mijn signaalwaardens zijn oke, zoals ik al vermeld heb komt dit probleem alleen voor bij veel dataverkeer (download), het gebeurt ook alleen bij de desktop niet met notebook draadloos (downloadsnelheid is lager).
Heb het laatst getest met een arris modem van een bekende (alleen het telefoonnr klopte niet meer) geen enkel probleem.
Probleem zit hem in de combinatie modem/router kan niet anders, ook bij uitval geen enkel probleem met digitale ontvanger, of het modem/router cominatie is niet goed of de splitter tv/internet heeft ook een klap gehad bij de blikseminslag maarja het zou wel raar zijn dat dit downloadsnelheid/hoeveelheid data afhankelijk is.

Grt...
 
alex69 zei:
Heb nog geen probleem kunnen ontdekken met de pc rechtstreeks aan de modem maar omdat het onregelmatig voor komt kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Heb je er al aan gedacht dat jouw router ook een opdonder heeft gehad bij die blikseminslag en misschien niet meer 100 % in orde is.
Wat je kunt proberen is de firmware in de router opnieuw te flashen. De huidige, of de nieuwste,
Daarna alles weer instellen.
Mogelijk dat dat iets oplost.
 
Terug
Bovenaan