• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met chello modem aansluiten

D

DeTim

Ergens waar ik chello starter aanmoest gaan sluiten:
Ik opende de doos van het installatiepakket er zat een los motorola modem in niet in de originele doos vol met krasen en stof, tog maar aangesloten de pc zei de netwerk kabel is niet aangesloten.
Ik een ander modem van mezelf proberen da werkte meteen dus ik vermoede ethernet poort van modem kapot. wij chello bellen de heer van hdesk ja het modem staat hier online maar geen pc op aangesloten het was een win98 pc dus we dede uitvoeren command.com en dan ipconfig het ipadres begon met 10 dus het was toch goed als we de aanmeld pagina doorliepen terwijl we daarniey op konden komen en met het andere modem meteen, ondertussen nog van dat gezeur en wiij smeken voor een monteru de heer zij dat is een ingewikkeld langdurig proces om een monteur langs te krijgen.
doe tog maar zeiden we na 2 min was hij klaar met monteur inplannen.
we hadden gebeld met een prepay teleffonn en we zijn 40 euro kwijt :(
en nu komt er een monteur langs.


DaAg groeten tim


Mod:
Ik heb de topictitel aangepast.
Lees nog eens de Algemene regels
4. Berichten plaatsen.
Onderwerpen als: "langzaam", "datagebruik", "help", "de eerste keer" of "is dit wat" zijn nietszeggend en zorgen er voor dat zoeken naar bepaalde berichten moeilijker wordt. Geef in het onderwerp (topictitel) dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat!
B.v. "Downloaden via FTP gaat traag." is beter als enkel "Traag".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
timvdhurk zei:
doe tog maar zeiden we na 2 min was hij klaar met monteur inplannen.
we hadden gebeld met een prepay teleffonn en we zijn 40 euro kwijt :(
en nu komt er een monteur langs.


DaAg groeten tim

Fijn dat er een monteur komt, en hopelijk ben je dan snel online.
Tot die tijd zou ik adviseren om een andere mobile provider te kiezen...
40 euro aan belkosten zou namelijk neer komen op 160 minuten bellen met de helpdesk à €0,25 cent per minuut.....

Netty..
 
ik geloof er niks van dat je voor 40 euro verbeld heb met de helpdesk, het is 10 cent per minuut, snelle rekensom is 40,00 / 0,10 = 400 minuten = bijna 7 uur aan de lijn hangen met de helpdesk. ECHT NIET
 
10 Cent per minuut + de kosten voor het gebruik van een mobiele (pre-paid) telefoon.
Dat kan toch al gauw 50 Cent per minuut zijn.
Maar dan zit je nog aan een zeer lange tijd 80 minuten :o

Maar goed beetje overdrijven mag soms wel ;)

Succes trouwens met de monteur!! :6
 
40 euro?? een beetje overdrijve?? :p ik vind beetje erg veel overdrijven maja maakt niet uit.
 
fonta zei:
ik geloof er niks van dat je voor 40 euro verbeld heb met de helpdesk, het is 10 cent per minuut, snelle rekensom is 40,00 / 0,10 = 400 minuten = bijna 7 uur aan de lijn hangen met de helpdesk. ECHT NIET
Toch kan dit makkelijk.
De topicstarter belde prepaid (gsm).
Mobiele telefoon operators vragen voor het bellen naar 0900 nummer extra geld per minuuut.

Aanbieder      Kosten bellen naar 0900      Bijzonderheden
KPN PrePay      € 1,30 per minuut + starttarief      Eerste minuut volledig berekend
KPN abonnee      0900 tarief + beltarief buiten de bundel      Eerste minuut volledig berekend
Hi PrePay      € 1,30 per minuut + starttarief      Eerste minuut volledig berekend
Hi abonnement      0900 tarief + beltarief buiten de bundel      Eerste minuut volledig berekend
Vodafone prepaid      € 1,30 per minuut + starttarief  
Vodafone abonnee      0900 tarief + beltarief buiten de bundel  
T-Mobile PrePaid      € 1,10 per minuut + starttarief  
T-Mobile abonnee      0900 tarief + beltarief buiten de bundel  
Telfort prepay      € 1,25 per minuut + starttarief      Eerste minuut volledig berekend
Telfort abonnee      0900 tarief + tarief voor bellen van mobiel naar vast  
Orange prepaid      € 1,03 per minuut      Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange Smart € 5 € 0,97 per minuut      Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange Smart € 10 € 0,93 per minuut      Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange Smart € 15 € 0,90 per minuut      Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange abonnee      0900 tarief + nationaal beltarief  
Tele2 Mobiel      0900 tarief + nationaal beltarief  
(Aug 2005)

Zoals je ziet betaal je bij sommige aanbieders zelfs € 1,30 + € 0,10 = € 1,40
Dan heb je snel € 40,00 verbeld hoor.
Niet overdreven dus.

Dit is natuurlijk niet de schuld van UPC, maar van de mobiele telefoon operator.
 
En ik gokte nog wel op 50 cent. ;D :o

Zo mensen wat hebben we hiervan geleerd?
Bel nooit met je pre-paid phone 0900 service nummers!!!
 
DANKJEWEL johny!!! bedankt voor je lijstje, zover was ik nog niet op de hoogte van de prijzen, als ik dit zo zie kan je beter ff bij de buren gaan bellen.
maaruh, zullen we nu weer ON-topic gaan?
 
Klopt allemaal als een bus.

In het begin had ik een half defecte modem en toen de telefoon het weer eens niet deed heb ik maar met de prepaid van Vodafone gebeld naar de HD. Paar dingetjes geprobeerd maar niks hielp. Monterursafspraak gemaakt.
Al met al zo'n 10 minuten â een kwartiertje. Wel was mijn net met € 20,- opgewaardeerde tegoed op.

Enfin, monteur is gekomen en heeft mijn Webstar omgeruild voor een nieuwe Webstar en sindsdien nooit een probleem meer gehad met uitval van telefoon noch internet.
 
Ik geloof je wel.

Ik ben al geruime tijd bezig om het eindelijk voor elkaar te krijgen dat mijn mediabox gaat werken. Voorlopig werkt er nog niet. Heb ik uren aan de lijn met de hd gezeten en ben ik al meer dan 100 euro lichter :9 En ik moet wel bij UPC blijven want een schotel mag ik niet aan de buitenkant hangen en digitenne geeft alleen maar storingen en een ander zit hier niet op de kabell.
 
Terug
Bovenaan