• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met beeld DTV Starter

Berichten
648
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi allemaal, :)

Ik heb allereerst de FAQ UPC Digital TV gelezen. ;)

Ik heb de mediabox vandaag gehaald en direct aangesloten (UPC medewerker in de winkel vertelde mij dat het normaal binnen een paar uur zou moeten werken maar in principe is het 24 uur) het werkte dus wel in ieder geval. ;D

Ik heb gelezen dat splitters voor de mediabox uit den boze is (ik heb een zilveren Thomson Model: DCI52UPC02) :o

Wat nu de situatie is:

Af en toe dan krijg ik blokjes in het beeld (heel kort en niet het gehele beeld maar een klein gedeelte) :(

Nu denk ik vrijwel zeker dat dat ligt aan de splitter die direct in de hoofdaansluiting zit in de woonkamer. ???

Als volgt de situatie: splitter in de hoofdaansluiting. 1 kabel gaat naar de DVR Mediabox (met ijzeren plugjes goedgekeurd door upc helemaal nagemeten enz.) en de 2e kabel gaat naar de slaapkamer (ong. 20 meter!) Er zit geen versterker op omdat ik die in de slaapkamer heb gedaan. Het beeld is prima. (ik verwacht geen hoge kwaliteit) Er staat namelijk geen 2e mediabox in die kamer. ::)

Wat is nu de beste oplossing? Ik hoef geen hoge kwaliteit in de slaapkamer te hebben dus ik zou de meeste simpele oplossing willen hebben. :)

Iemand anders die ik ken heeft de splitter in de mediabox gedaan en vanaf daar 2 kabels. 1tje ga naar de hoofdaansluiting de andere naar de slaapkamer. :-\

Maar dan zit hij toch nog voor de box? Daar is namelijk een UPC-monteur geweest en die zei dat dat goed was?? ???

Maar als ik het goed begrijp uit de FAQ dien ik de kabel vanaf de hoofdaansluiting direct in de mediabox te doen. En dan bij de RF-out de splitter te plaatsen en vervolgens daar dan de kabel naar de TV te zetten (voor analoog) en de 2e kabel (ook analoog) naar de slaapkamer? ???

Hier een overzicht van de (netwerk)gegevens:

Abonnement: UPC Digital DVR Starter (zonder HD)

Versienummer CA-software: R2.9.4.0.9cak13
CA-software: 9

Basistransportstroom:
Vergrendelingssignaal: YES
Frequentie: 164000
Modulatie: 64
Bitsnelheid: 6900
Netwerk-ID: 43146

EuroDOCSIS down-stream
Lock signal: YES
Synchronisatie: YES
Signaal-ruisverhouding: 36300 mdbs
Frequency: 468000000Hz
Modulation: QAM256

EuroDOCSIS up-stream
Blokkeringssignaal: YES
Upstream power: 55 dBmV
Frequentie: 49800000Hz
Modulatie: QPSK

Bij de Frequentiesscan vallen alle kanalen (Signal Strength) tussen de 58 en 65 procent en de Signal Quality is 100 procent. :)

Als iemand mij kan vertellen wat de juiste gang van zaken is dan ben ik daar erg blij mee. :)

Op zondag is helaas de helpdesk niet geopend.
En morgen zal ik ook niet in de gelegenheid zijn om te bellen naar de helpdesk, daarom even via deze weg. ;)
 
Helpdesk is 7 dagen in de week van 08.00 uur tot 22.00 uur geopend.....dus ja, ook op zondag.
 
Klopt.

Wat is het nummer van de UPC Klantenservice?

U kunt de UPC Klantenservice bereiken via 0900 15 80 (€ 0,10 per minuut).

De technische helpdesk is 7 dagen per week bereikbaar van 08:00 uur tot 22:00 uur.

Voor overige vragen kunt bellen op maandag t/m vrijdag van 08:00 uur tot 21:00 uur en op zaterdag van 09:30 uur tot 18:00 uur.

------------
Maar ik krijg toch echt de bovenstaande melding te horen als ik bel...

overigens zit ik nu niet in Nederland en ben ik zelf niet thuis dus is het gemakkelijker als ik het bijvoorbeeld hier kan nalezen en vervolgens uit te proberen aangezien ik pas om 11 uur vanavond thuis ben...
 
De juiste aansluiting is als volgt:

mb direct op aop/wcd.
vanaf de rf-out mag je splitten. kijk je alleen maar digitaal dan kan je de rf-out aansluiten op de 2de tv.

Signal Quality moet boven de 75/80% zitten, Signal Strength boven de 50%.
 
lobithbuddy zei:
De juiste aansluiting is als volgt:

mb direct op aop/wcd.
vanaf de rf-out mag je splitten.
Dat staat er inderdaad in de oude aansluitschema's, maar dat lukt niet als je ook internet / telefoniemodem moet aansluiten, of een van de nieuwe energiezuinige mediaboxen hebt. Die laatste hebben helemaal geen RF out.

UPC levert normaal gesproken een sterk genoeg signaal om een splitter tussen AOP en mediabox / modem te plaatsen.
 
OK, maar dan moet dat zeker een door upc-goedgekeurde splitter zijn?

Ik heb nu het signaal gesplitst vanaf de RF-out en ik krijg nog geen blokjes in beeld. (heb nog niet lang genoeg ernaar gekeken).

Verder heb ik geen internet/telefonie van UPC. Ik heb het verschil tussen analoog en digitaal gezien en dat analoog is dan wel om te huilen.

De reden waarom ik op DTV Starter ben overgegaan is omdat het analoog beeld bij mij af en toe in een keer lelijk werd dat wil zeggen je zat gewoon tv te kijken en boem het beeld werd lelijk alsof iemand aan de tv-kabel loopt te trekken. UPC langs geweest ja uw aansluiting is goed bla bla. Geen voorrijkosten dusja.... Ik zou er nog wat van horen. Ik woon in een portiekwoning dus de kabel komt van "beneden" en ik zit op de hoogste verdieping.

Ik heb op verzoek van UPC deze plugjes voor de 75 OHM Klasse A kabel gebruikt.

IEC_0020_haaks_0020_female_0020_prof_0020_TV4133.JPG


Het analoge beeld werd wat beter... oa MTV was wat mooier blijkbaar was die standaardkabel niet goed genoeg. Volgens UPC wel en de monteur ook maar toch hebben ze mij later deze oplossing gegeven. Waarschijnlijk omdat het een en ander toch stoort bij mij in de buurt. Verder is de kabel 1,5 meter lang. De kabel is door een ex-upc monteur (kennis) nagemeten met zijn multi-meter (of ie goed geaard is en dergelijke).

En ik heb al een andere kabel geprobeerd. Dus ik hoop dat het bij deze dat dit het probleem oplost. :-)
 
De situatie is als volgt:

Vanaf het AOP direct de kabel in de mediabox (75 ohm A-kabel met ijzeren plugjes) en
vanaf de RF-Out de splitter en vanaf de splitter een kabel naar de slaapkamer en naar de tv.

op het eerste gezicht werkt alles perfect...

Ik moet de test op de 999 kanaal nog doen (de uitgebreide) maar alles is haarscherp en tot nu toe...

overigens heb ik het gevoel dat de "video bitrate" laag is bij sommige kanalen... ligt dat nu aan het programma of aan het kanaal zelf.. de kwaliteit is perfect alleen ik krijg gewoon het gevoel dat ik "blokkerig" beeld hebt...

Frequentiescan:

TSID Quality Strength
2105 100% 63%
2053 100% 60%
2054 100% 61%
2055 100% 60%
2056 100% 60%
2057 100% 64%
2058 100% 63%
2059 100% 61%
2060 100% 62%
2061 100% 62%

2112 100% 65%
2062 100% 61%
2063 100% 61%
2064 100% 61%
2066 100% 62%
2067 100% 60%
2068 100% 62%
2069 100% 60%
2070 100% 60%
2071 100% 60%
 
Nou ik heb een paar dagen geleden dus een afspraak gemaakt met UPC, zodat ze het issue van de lage video bitrate verhaal kunnen nakijken aangezien de hele flat er last van heeft.....

Ze zijn dus NIET gekomen.... ik heb gewacht van 17.00 uur 's middags tot 22.00 uur 's avonds gewoon niks he....

wat is de volgende actie upc bellen en lekker klagen.... Ze hadden op z'n minst mogen bellen.

Ik ga die 25 euro gelijk innen morgen....

----------------------------------------

Klantnummer: XXXXXXX

Geachte heer/mevrouw XXXXX,

U heeft een afspraak gemaakt met UPC. Deze afspraak wordt uitgevoerd door een Centric IS monteur.

De afspraak is gepland voor:
Datum: 2009-10-16
Tijd: 17:00 - 22:00

De Centric IS monteur zal bij u langskomen op het volgende adres:

XXXXXXXXXXXXX


---------------------------
 
Overigens heb ik net met de hele flat getelefooneerd of ze allemaal hun tv wilde aanzetten en echt werkelijk heel het beeld ging achteruit. Op de 'normale' kanalen RTL en Sbs enzo werden allemaal licht blokkerig. BBC werd nog blokkeriger daarbij komt nog dat het analoog nog mooier lijkt.... ik heb gisteren alles vervangen door hirschmann bekabeling en plugjes maar helaas hetzelfde resultaat. Ik denk dat het signaal naar de flat te zwak is. Maar ze willen alsnog eerst een monteur sturen en daarna het bedrijf inschakelen die de externe bekabeling beheert. Dan zal je net zien dat het beeld 'goed' is alhoewel er een aantal kanalen zijn die wel blokkerig blijven...

UPC monteur komt vrijdag langs tussen 12 en 6 nu maar hopen dattie echt komt...
 
De upc monteur is geweest, althans hij zit er nog want hij is even aan het bellen om een netwerk-storing te melden. Aangezien de hele flat er last van heeft... Hij heeft het kastje vervangen en zijn eigen kabel erin gezet maar nee geen effect,

Hij zal nog bellen naar het bedrijf die de externe buitenkast hanteert en die gaan ze nu dan nakijken, maar misschien komt upc zelf nog langs ofzo.... bij de opmerkingen staat: Slechte digitale ontvangst.... meer niet en bij me SPM-waarde AOP staat er: 72 72 70

bleek 'meer dan goed' te zijn.....

dus ja even afwachten tot volgende week....
 
Terug
Bovenaan