- Berichten
- 648
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Hoi allemaal, 
Ik heb allereerst de FAQ UPC Digital TV gelezen.
Ik heb de mediabox vandaag gehaald en direct aangesloten (UPC medewerker in de winkel vertelde mij dat het normaal binnen een paar uur zou moeten werken maar in principe is het 24 uur) het werkte dus wel in ieder geval.
Ik heb gelezen dat splitters voor de mediabox uit den boze is (ik heb een zilveren Thomson Model: DCI52UPC02)
Wat nu de situatie is:
Af en toe dan krijg ik blokjes in het beeld (heel kort en niet het gehele beeld maar een klein gedeelte)
Nu denk ik vrijwel zeker dat dat ligt aan de splitter die direct in de hoofdaansluiting zit in de woonkamer.
Als volgt de situatie: splitter in de hoofdaansluiting. 1 kabel gaat naar de DVR Mediabox (met ijzeren plugjes goedgekeurd door upc helemaal nagemeten enz.) en de 2e kabel gaat naar de slaapkamer (ong. 20 meter!) Er zit geen versterker op omdat ik die in de slaapkamer heb gedaan. Het beeld is prima. (ik verwacht geen hoge kwaliteit) Er staat namelijk geen 2e mediabox in die kamer.
Wat is nu de beste oplossing? Ik hoef geen hoge kwaliteit in de slaapkamer te hebben dus ik zou de meeste simpele oplossing willen hebben.
Iemand anders die ik ken heeft de splitter in de mediabox gedaan en vanaf daar 2 kabels. 1tje ga naar de hoofdaansluiting de andere naar de slaapkamer.
Maar dan zit hij toch nog voor de box? Daar is namelijk een UPC-monteur geweest en die zei dat dat goed was??
Maar als ik het goed begrijp uit de FAQ dien ik de kabel vanaf de hoofdaansluiting direct in de mediabox te doen. En dan bij de RF-out de splitter te plaatsen en vervolgens daar dan de kabel naar de TV te zetten (voor analoog) en de 2e kabel (ook analoog) naar de slaapkamer?
Hier een overzicht van de (netwerk)gegevens:
Abonnement: UPC Digital DVR Starter (zonder HD)
Versienummer CA-software: R2.9.4.0.9cak13
CA-software: 9
Basistransportstroom:
Vergrendelingssignaal: YES
Frequentie: 164000
Modulatie: 64
Bitsnelheid: 6900
Netwerk-ID: 43146
EuroDOCSIS down-stream
Lock signal: YES
Synchronisatie: YES
Signaal-ruisverhouding: 36300 mdbs
Frequency: 468000000Hz
Modulation: QAM256
EuroDOCSIS up-stream
Blokkeringssignaal: YES
Upstream power: 55 dBmV
Frequentie: 49800000Hz
Modulatie: QPSK
Bij de Frequentiesscan vallen alle kanalen (Signal Strength) tussen de 58 en 65 procent en de Signal Quality is 100 procent.
Als iemand mij kan vertellen wat de juiste gang van zaken is dan ben ik daar erg blij mee.
Op zondag is helaas de helpdesk niet geopend.
En morgen zal ik ook niet in de gelegenheid zijn om te bellen naar de helpdesk, daarom even via deze weg.

Ik heb allereerst de FAQ UPC Digital TV gelezen.

Ik heb de mediabox vandaag gehaald en direct aangesloten (UPC medewerker in de winkel vertelde mij dat het normaal binnen een paar uur zou moeten werken maar in principe is het 24 uur) het werkte dus wel in ieder geval.

Ik heb gelezen dat splitters voor de mediabox uit den boze is (ik heb een zilveren Thomson Model: DCI52UPC02)

Wat nu de situatie is:
Af en toe dan krijg ik blokjes in het beeld (heel kort en niet het gehele beeld maar een klein gedeelte)

Nu denk ik vrijwel zeker dat dat ligt aan de splitter die direct in de hoofdaansluiting zit in de woonkamer.

Als volgt de situatie: splitter in de hoofdaansluiting. 1 kabel gaat naar de DVR Mediabox (met ijzeren plugjes goedgekeurd door upc helemaal nagemeten enz.) en de 2e kabel gaat naar de slaapkamer (ong. 20 meter!) Er zit geen versterker op omdat ik die in de slaapkamer heb gedaan. Het beeld is prima. (ik verwacht geen hoge kwaliteit) Er staat namelijk geen 2e mediabox in die kamer.

Wat is nu de beste oplossing? Ik hoef geen hoge kwaliteit in de slaapkamer te hebben dus ik zou de meeste simpele oplossing willen hebben.

Iemand anders die ik ken heeft de splitter in de mediabox gedaan en vanaf daar 2 kabels. 1tje ga naar de hoofdaansluiting de andere naar de slaapkamer.

Maar dan zit hij toch nog voor de box? Daar is namelijk een UPC-monteur geweest en die zei dat dat goed was??

Maar als ik het goed begrijp uit de FAQ dien ik de kabel vanaf de hoofdaansluiting direct in de mediabox te doen. En dan bij de RF-out de splitter te plaatsen en vervolgens daar dan de kabel naar de TV te zetten (voor analoog) en de 2e kabel (ook analoog) naar de slaapkamer?

Hier een overzicht van de (netwerk)gegevens:
Abonnement: UPC Digital DVR Starter (zonder HD)
Versienummer CA-software: R2.9.4.0.9cak13
CA-software: 9
Basistransportstroom:
Vergrendelingssignaal: YES
Frequentie: 164000
Modulatie: 64
Bitsnelheid: 6900
Netwerk-ID: 43146
EuroDOCSIS down-stream
Lock signal: YES
Synchronisatie: YES
Signaal-ruisverhouding: 36300 mdbs
Frequency: 468000000Hz
Modulation: QAM256
EuroDOCSIS up-stream
Blokkeringssignaal: YES
Upstream power: 55 dBmV
Frequentie: 49800000Hz
Modulatie: QPSK
Bij de Frequentiesscan vallen alle kanalen (Signal Strength) tussen de 58 en 65 procent en de Signal Quality is 100 procent.

Als iemand mij kan vertellen wat de juiste gang van zaken is dan ben ik daar erg blij mee.

Op zondag is helaas de helpdesk niet geopend.
En morgen zal ik ook niet in de gelegenheid zijn om te bellen naar de helpdesk, daarom even via deze weg.
