• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Alarm

Vorig jaar ben ik over gegaan van KPN naar UPC. Aan de helpdesk medewerker destijds gevraagd of mijn alarm zou gaan werken met het modem. Het werd niet ondersteund maar het was ook geen probleem. Het heeft alarm heeft een jaar goed gewerkt. Ik was tevreden.
Inmiddels heb ik vier dagen storing op het alarm omdat het zich niet meer kan melden bij de meldkamer. De kiestoon wordt niet goed herkend. Uiteraard contact op genomen met de helpdesk. Ik zal geen namen noemen ............ het was te triest voor woorden. Meerdere keren werd er door het jongentje zijn excuses aangeboden. Maar hij melde er wel achteraan dat het mijn eigen probleem was........... kleine lettertjes. Vervolgens zij hij er nooit tegen mij gezegd kon zijn dat het alarm goed zou gaan werken. Kortom ik was ook nog eens aan het liegen. Enz. enz. enz.
Het enige wat ik wilde was dat zou navragen of er iets veranderd was. Ook dit wilde hij niet. De systemen lieten dit niet toe. Gewoon weg niet willen mee werken. Heel triest. Ik denk dat ik maar weer eens ga rondkijken naar een andere provider.
 
En toch heeft die jongen gelijk want je bent in het begin niet goed voorgelicht.
Dit verhaal geld bij alle bedrijven die VoiP aanbieden.Heel vaak werkt het alarm wel goed maar een enkele keer niet,geen enkel bedrijf dat VoiP biedt MAG een garantie bieden en dat hadden ze je in het begin moeten vertellen dat het gebruik van het alarm in dit geval bij UPC telefoonie voor eigen risico is en dat staat ook in de Algemene Voorwaarden bij het gebruik van Telefonie bij UPC (en bij de andere VoiP-bedrijven).Dat het bij jou een jaar goed heeft gewerkt is mooi maar UPC kan een klein ding hebben veranderd en UPC hoeft geen rekening te houden met diegene die een alarm hebben omdat er nooit een garantie is gegeven en in jou geval had mogen geven.

Vind het trouwens zowiezo niet handig een alarm op VoiP.Je zou maar op vakantie zijn en er is stroomuitval of je modem geeft de geest en kwaadwillende weten dat je alarm via UPC loopt kunnen dan zo bij je binnen.Als je echt gehecht bent aan je alarm zou ik een budget-lijntje van KPN nemen analoog voor een tientje naast UPC.
Je bent dan een tientje aan KPN en een tientje aan UPC kwijt,samen 20 euro maar je kan wel onbeperkt EU bellen.Standard KPN kost al 18 euro en een beetje en moet je ook nog de tikken betalen dus almet al ben je zo nog goedkoper en je alarm werkt goed.
 
Of je schaft een converter aan die het PSTN-signaal omzet naar IP.
Een beetje alarmcentrale kan dat tegenwoordig prima ontvangen.
Scheelt je in ieder geval de aanschaf van die budget-lijn.
 
....Het werd niet ondersteund maar het was ook geen probleem. Het heeft alarm heeft een jaar goed gewerkt. Ik was tevreden.....

Kijk nog eens naar het vetgedrukte deel van je quote. Je geeft het toch zelf al aan? Je bent dus correct voorgelicht: Je kunt het gebruiken, maar er wordt geen officiële ondersteuning voor geleverd.
Dus in het geval je problemen ondervindt, kan de helpdesk je niet helpen daarmee. Niets meer en niets minder.
 
Stom, echt. En dit ligt met alle 100% zekerheid NIET aan UPC.

Alarmcentrale had je op moeten bellen of zij ervaring hebben met UPC abonnees en of zij vertrouwen hebben dat het werkt.
UPC ondersteunt het totaal niet en dat begrijp ik goed.
 
Idereen kan melden dat het niet an UPC ligt echter het blijft bijzonder dat het systeem twee jaar zonder problemen gefunctioneerd heeft. De alarmcentrale is getest en daar is niets aan veranderd.
 
Had je eerst toevallig zon witte stoep tegel en nu een voip modem ?
 
Jappie_23 zei:
Had je eerst toevallig zon witte stoep tegel en nu een voip modem ?
ik denk het niet.
Vorig jaar ben ik over gegaan van KPN naar UPC.
maar upc is wel bezig met nieuwe firmware zie link, maar ik weet niet of dat van toepassing is op dit voip modem
wat gebruikt TS eigenlijk voor modem voor telefonie ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan