• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen internet (Cisco EPC3928AD)

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joeyvdlinden

Hallo,

Sinds kort hebben wij 'Ziggo Alles in 1 Plus' in huis. Na jaren KPN-gebruiker, toch overgestapt naar de (als alles werkt) snelle Ziggo.

Toch merken wij in huis een aantal problemen, we hebben 2 computers en 2 laptops en de hele familie is in bezit van smartphones.

Tot nu toe ervaren we de modem van Cisco als slecht. Het bereik in Wi-Fi is dramatisch en de homeplugs (500mbps) werken ook niet optimaal.

Het zit zo:
Ik gebruik op zolder een laptop en een PC. PC-verbruik voor mijn werk/hobby en laptop voor school. Het draadloze ontvangst op de laptop is niet zo sterk waardoor de verbinding vertraagt.

Het grootste probleem zit bij de PC. Mijn PC heeft geen draadloze netwerkkaart en ook geen optie tot het inbouwen van ééntje. Wel heb ik externe USB netwerkkaarten geprobeerd, maar die zijn meestal dramatisch slecht. Na het kopen van Homeplugs van Sitecom heb ik eindelijk internet op mijn PC. Helaas niet zo sterk als verwacht. Na het checken van allerlei instellingen kwam ik erachter dat mijn "Default Gateway" nog ingesteld staat op mijn oude modem, namelijk de experiabox van KPN. Ook heb ik geen toegang tot de admin instellingen van de Cisco Ziggo router.

Mijn vraag: Hoe zorg ik er voor dat mijn IP wel klopt en matcht naar de IP van de Cisco en mij niet meer linkt naar de (inmiddels niet meer aangesloten) Experiabox. Wellicht versterkt dit ook de verbinding en betekent dit sneller internetten.

Overigens zijn alle andere tips welkom!

Alvast bedankt voor de reacties.

mvg,
Joey van der Linden
 
Zet bij de tcp/ip protocol alles op automatisch verkrijgen :

52E2j4lJFTx-wBHVIQGH.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan