• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen installatie Linksys WRT54G

  • Onderwerp starter Onderwerp starter slofje
  • Startdatum Startdatum
S

slofje

Hallo

Ik probeer bij mijn dochter een Linksys WRT54G2 te installeren. Het systeem blijft heel lang hangen op de pagina waarop het systeem de router zoekt. ( die met het stopcontact) Heeft het system daar zoveel werk mee of moet dat lekker doorlopen?
( Windows taakbeheer geeft bijna vol 100% aan en in de veilige modus lukt het niet :embarassed:)

Prettige dagen nog
 
Probeer eens het volgende.
Na aansluiten (met de kabels) en instellen van van de router. De modem, router en computer uitzetten.
Start na ± 30 sec de modem weer aan. Wacht weer ± 30 sec en zet dan de router aan. Na weer ± 30 sec zet je de computer aan.
 
Hallo Johnny54

Ja, dat heb ik ook al gedaan.

Ik heb zojuist op een ander forum " gehoord" dat je niet de installatie cd moet gebruiken.

Ik ga, als ik weer bij mijn dochter ben, eerst een systeem herstel doen. Hoe en wat verder weet ik nog niet. Ik sta open voor alle ideeen.

gr

Slofje
 
Volgens mij moet je eerst alleen de router aansluiten op een werkende lan poort,dus niet het modem in de router pluggen.Gebruik hiervoor de bijgeleverde korte utp kabel,de mijne is blauw,maar ik weet niet of dit nog steeds is bij linksys.
Dan zou je via je webbrowser in je router moeten kunnen komen met het standaard wachtwoord.
Als dit proces de computer laat hangen tijdens opstarten,controleer dan of de lan poort van de pc goed is ingesteld en aktief is,oudere moederborden hebben vaak 2 lan poorten,kijk of ze beiden werken als dit bij jou ook is,en zoek op het internet of er wellicht problemen met 1 van deze lan poorten kunnen zijn,ik heb zelf 1 poort van marvell en de andere van nvidia.
Toendertijd werd er wel geclaimed dat de nvidia poort beter voor interne netwerken geschikt was,en voor internet kon je dan beter de marvell poort nemen.In mijn geval werken ze allebei prima,maar geef ik toch de voorkeur aan de marvell poort.
Overigens gebruik je voor interne netwerken beter een router tegenwoordig,maar dit staat los van jouw probleem.

Gebruik een goed werkende utp kabel.Van het type straight.Er zijn namelijk ook crossed kabels,om computers met elkaar te verbinden.
 
Iets zegt mij dat dit probleem meer te maken heeft met spyware/malware wat op de computer zit. Een router hoef je softwarematig namelijk niet te installeren maar enkel in te stellen. Dit kan nooit zoveel rekenkracht vergen. Ik zou de computer scannen op spyware.

Ik gebruik nooit de CD die bij een router geleverd wordt.
 
Knuffa,

Ook dit neem ik mee als ik weer bij mijn dochter ben.

Txs anyway

gr

Slofje
 
De router loopt intussen.

Dit is helaas heen " UPC" router helaas. Die zou veel makkelijker worden ingesteld.

De router wordt namelijk alleen maar gebruikt om met de WII op het internet te kunnen komen. Al die vervelende securtity instellingen. Dat lukt nog niet.
 
slofje zei:
Dit is helaas heen " UPC" router helaas. Die zou veel makkelijker worden ingesteld.

Waarom denk je dat?

Security instellen is helemaal niet zo moeilijk.
Heb je vragen, stel ze gerust.

Zolang je maar een soort beveiliging, WEP of WPA, kiest wat de Wii aankan.
Ik heb niet zo'n ding, ik ben die Nederlander.. :D, en weet niet precies wat de Wii voor beveiliging aan kan.
 
Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik heb zelf ook een WII en daar hoefde ik dus alleen maar de key van de router in te voeren ( upc router)

Maar bij de router die mijn dochter heeft gekocht ( niet op mijn aanraden helaas) moet je / kan je de security zelf instellen ( als dat al moet) De WII vraagt hier ook om een key.
Ik heb de router van buiten af zelf nog niet kunnen testen omdat ik mijn " draadloze " laptop niet bij me had.
 
Bij een Linksys is die beveiliging toch ook vrij eenvoudig in te stellen?

Ik heb inmiddels mijn 4e Linksys al en ben altijd tevreden geweest, en nog steeds tevreden.

Je kunt het beste voor WPA kiezen, dat is veiliger dan WEP.
Eenmaal ingesteld en de sleutel verzonnen is het een kwestie van die sleutel gebruiken en klaar.

Hoe dat precies met de Wii gaat weet ik echt niet, ik verwacht dat je een netwerk kunt kiezen en vastzetten?
 
Terug
Bovenaan