• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen harde schijf DVR box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Minguel
  • Startdatum Startdatum
M

Minguel

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag. Mogelijk is mijn vraag/ervaring op de verkeerde plek gepost.

Sinds 2 maanden heb een DV-R box van UPC. Daarvoor de gewone box. Vanaf ik de DV-R box heb, heb niets anders dan ellende. Het begon met software updates om de haverklap waardoor de box vastliep. Na een paar weken kreeg ik last van een knallende (vastlopende) piepende box, ook in stanby. Het klinkt alsof de box de harde schijf niet kan vinden of benaderen. Uit ellende maar van het stroom afgehaald. Via de helpdesk van UPC kreeg ik te horen dat dit probleem zich vaker voordoet bij mensen die van de gewone box zijn geswitched naar de DVR box. Wat het probleem is weten ze niet. Ik moest wachten totdat de computer doorschakelt. Dat kon enkele weken tot maanden duren voordat deze weer goed zou werken.

Ná 1 maand is de box vervangen via een monteur thuis bij mij. Ik ben nu 3 weken verder en heb weer vergelijkbare problemen. Het klinkt alsof de schijf weer niet benaderen is. Daarnaast krijg ik continu de melding dat de schijf vol is, terwijl ik niets heb opgenomen. Ik heb al meerdere keren de box gereset naar de fabriekinstellingen en handmatig een software update geforceerd. Jullie begrijpe al, allemaal zonder resultaat.

Iemand bekend met soort gelijke ervaringen?

De helpdesk nu niet gebeld, heb geen zin om weer 20 tot 30 minuten achter in de rij te gaan aansluiten.

Ik sta op het punt de DVR box in te leveren en terug te gaan naar de gewone digitale box. Op deze manier naar TV kijken levert mij geen plezier.



Minguel
 
Ik krijg ook wel eens de melding dat de harde schijf vol is, meestal nadat je de box net aan hebt gezet, als je een half minuutje wacht is alles weer in orde, waarschijnlijk moet de DVR box eerst de harde schijf "verkennen" en daarna geeft ie de normale percentages aan over hoeveel er is opgenomen. Piepend geluid komt bij mij overigens gelukkig niet voor.
 
Er komt deze zomer een software update van de DVR box. Misschien de moeite waard om daar even op te wachten?
 
Minguel zei:
Sinds 2 maanden heb een DV-R box van UPC. Daarvoor de gewone box. Vanaf ik de DV-R box heb, heb niets anders dan ellende. Het begon met software updates om de haverklap waardoor de box vastliep. Na een paar weken kreeg ik last van een knallende (vastlopende) piepende box, ook in stanby. Het klinkt alsof de box de harde schijf niet kan vinden of benaderen. Uit ellende maar van het stroom afgehaald. Via de helpdesk van UPC kreeg ik te horen dat dit probleem zich vaker voordoet bij mensen die van de gewone box zijn geswitched naar de DVR box. Wat het probleem is weten ze niet. Ik moest wachten totdat de computer doorschakelt. Dat kon enkele weken tot maanden duren voordat deze weer goed zou werken.

Het lijkt mij niet dat dit probleem iets te maken kan hebben met het feit dat je voorheen een gewone MediaBox had ??? . Waarschijnlijk heb je 'gewoon' pech dat je twee keer een DVR hebt ontvangen die deze problemen vertoont. Een knallende en piepende DVR is in ieder geval niet normaal.

Ná 1 maand is de box vervangen via een monteur thuis bij mij. Ik ben nu 3 weken verder en heb weer vergelijkbare problemen. Het klinkt alsof de schijf weer niet benaderen is. Daarnaast krijg ik continu de melding dat de schijf vol is, terwijl ik niets heb opgenomen. Ik heb al meerdere keren de box gereset naar de fabriekinstellingen en handmatig een software update geforceerd. Jullie begrijpe al, allemaal zonder resultaat.

Iemand bekend met soort gelijke ervaringen?

De helpdesk nu niet gebeld, heb geen zin om weer 20 tot 30 minuten achter in de rij te gaan aansluiten.

Ik sta op het punt de DVR box in te leveren en terug te gaan naar de gewone digitale box. Op deze manier naar TV kijken levert mij geen plezier.

Minguel

De enige oplossing hiervoor is waarschijnlijk opnieuw een monteur langs te sturen om de DVR te vervangen. Als je mij een pb-tje stuurt met je gegevens dan zorg ik ervoor dat er contact met je wordt opgenomen voor een afspraak.
 
Wassily-UPC zei:
De enige oplossing hiervoor is waarschijnlijk opnieuw een monteur langs te sturen om de DVR te vervangen. Als je mij een pb-tje stuurt met je gegevens dan zorg ik ervoor dat er contact met je wordt opgenomen voor een afspraak.

Bedankt voor het aanbod, houd ik voor de volgende keer ;D in beraad.

Vandaag langs de UPC winkel geweest. Heb weer een nieuwe box gekregen (3e nu in 2,5 maanden). Wat het precies is weten ze niet, maar dat dat de DVR problemen heeft met de harde schijf is ze bekend.

Zoals Evil TV aangeeft is mij medegedeeld dat er volgende maand een software updat komt. Ik hoop dat deze box het volhoudt tot de software update. Afwachten dus. Tot zover bedankt.
 
Terug
Bovenaan