M
Minguel
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag. Mogelijk is mijn vraag/ervaring op de verkeerde plek gepost.
Sinds 2 maanden heb een DV-R box van UPC. Daarvoor de gewone box. Vanaf ik de DV-R box heb, heb niets anders dan ellende. Het begon met software updates om de haverklap waardoor de box vastliep. Na een paar weken kreeg ik last van een knallende (vastlopende) piepende box, ook in stanby. Het klinkt alsof de box de harde schijf niet kan vinden of benaderen. Uit ellende maar van het stroom afgehaald. Via de helpdesk van UPC kreeg ik te horen dat dit probleem zich vaker voordoet bij mensen die van de gewone box zijn geswitched naar de DVR box. Wat het probleem is weten ze niet. Ik moest wachten totdat de computer doorschakelt. Dat kon enkele weken tot maanden duren voordat deze weer goed zou werken.
Ná 1 maand is de box vervangen via een monteur thuis bij mij. Ik ben nu 3 weken verder en heb weer vergelijkbare problemen. Het klinkt alsof de schijf weer niet benaderen is. Daarnaast krijg ik continu de melding dat de schijf vol is, terwijl ik niets heb opgenomen. Ik heb al meerdere keren de box gereset naar de fabriekinstellingen en handmatig een software update geforceerd. Jullie begrijpe al, allemaal zonder resultaat.
Iemand bekend met soort gelijke ervaringen?
De helpdesk nu niet gebeld, heb geen zin om weer 20 tot 30 minuten achter in de rij te gaan aansluiten.
Ik sta op het punt de DVR box in te leveren en terug te gaan naar de gewone digitale box. Op deze manier naar TV kijken levert mij geen plezier.
Minguel
Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag. Mogelijk is mijn vraag/ervaring op de verkeerde plek gepost.
Sinds 2 maanden heb een DV-R box van UPC. Daarvoor de gewone box. Vanaf ik de DV-R box heb, heb niets anders dan ellende. Het begon met software updates om de haverklap waardoor de box vastliep. Na een paar weken kreeg ik last van een knallende (vastlopende) piepende box, ook in stanby. Het klinkt alsof de box de harde schijf niet kan vinden of benaderen. Uit ellende maar van het stroom afgehaald. Via de helpdesk van UPC kreeg ik te horen dat dit probleem zich vaker voordoet bij mensen die van de gewone box zijn geswitched naar de DVR box. Wat het probleem is weten ze niet. Ik moest wachten totdat de computer doorschakelt. Dat kon enkele weken tot maanden duren voordat deze weer goed zou werken.
Ná 1 maand is de box vervangen via een monteur thuis bij mij. Ik ben nu 3 weken verder en heb weer vergelijkbare problemen. Het klinkt alsof de schijf weer niet benaderen is. Daarnaast krijg ik continu de melding dat de schijf vol is, terwijl ik niets heb opgenomen. Ik heb al meerdere keren de box gereset naar de fabriekinstellingen en handmatig een software update geforceerd. Jullie begrijpe al, allemaal zonder resultaat.
Iemand bekend met soort gelijke ervaringen?
De helpdesk nu niet gebeld, heb geen zin om weer 20 tot 30 minuten achter in de rij te gaan aansluiten.
Ik sta op het punt de DVR box in te leveren en terug te gaan naar de gewone digitale box. Op deze manier naar TV kijken levert mij geen plezier.
Minguel
. Waarschijnlijk heb je 'gewoon' pech dat je twee keer een DVR hebt ontvangen die deze problemen vertoont. Een knallende en piepende DVR is in ieder geval niet normaal.
in beraad.