• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

problemen fox eredivisie 1,2,3,4 (stream 2056 ?)

Berichten
1.859
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Sinds maandag middag kan ik op mijn reguliere mediabox( waar ik hem in huis ook zet) geen fox1 + eredivisiekanalen bekijken. Alleen maar freeze frames en blokken.
Met de HDDVR kan dat wel, ook al wissel ik ze onderling uit op de locaties, de HDDVR kan wel deze kanalen goed laten zien, de mediabox niet.

Nu heb ik even de waardes bekeken van beide boxen via menu 1789 , wat blijkt srtream 2056 heeft een quality van 57% (veel te laag dus, echter geen idee of fox daarin zit) op beide boxen op beide aansluitingen. (en op de DHDVR ook stream 2053 lager dan normaal)
overige waarden SNR (beide 37) upstream versterking (45 db) zijn volgens mij binnen toleranties
testen van 999 ook helemaal goed. Resetten van de box mag ook niet baten.

Kortom volgens mij gaat er iets mis met de stream... nog meer slachtoffers ?
 
Triple_NL zei:
Sinds maandag middag kan ik op mijn reguliere mediabox( waar ik hem in huis ook zet) geen fox1 + eredivisiekanalen bekijken. Alleen maar freeze frames en blokken.
Met de HDDVR kan dat wel, ook al wissel ik ze onderling uit op de locaties, de HDDVR kan wel deze kanalen goed laten zien, de mediabox niet.

Nu heb ik even de waardes bekeken van beide boxen via menu 1789 , wat blijkt srtream 2056 heeft een quality van 57% (veel te laag dus, echter geen idee of fox daarin zit) op beide boxen op beide aansluitingen. (en op de DHDVR ook stream 2053 lager dan normaal)
overige waarden SNR (beide 37) upstream versterking (45 db) zijn volgens mij binnen toleranties
testen van 999 ook helemaal goed. Resetten van de box mag ook niet baten.

Kortom volgens mij gaat er iets mis met de stream... nog meer slachtoffers ?

edit 10:00 uur

stuitte op de volgende post https://ziggoforum.nl/posts/383565/ van funrider
Ook maar geprobeerd. Aan de kant van de boxen had ik dat al gedaan uiteraard (door het wisselen.) nu maar eens even de stekker los aan de kant van de WCD.. en wat denk je ? prima beeld op de kanalen en de stream terug op 100% kwaliteit.

Wel hele gevoelige situatie dan.. alles is aangesloten met (al zeg ik het zelf) betere aansluitmateriaal (alles hirschmann KoKa997 series. Stekkers ook allemaal afgeschermde hirschmannen en de wcd idem... -> blijft toch op een of andere manier gevoelige materie..

aja het werkt weer !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan