Dag allen,
Een aantal maanden geleden hebben mijn ouders een overstap gemaakt naar Ziggo als provider. Hierbij heeft een monteur de boel aangesloten met een Cisco EPC3928AD (ik was hier zelf helaas niet bij). Alleen het draadloze netwerk wordt gebruikt. Helaas doen sinds het begin zich een aantal problemen voor.
De laptop van mijn ouders (ASUS X552C, Windows 8.1) verliest regelmatig de verbinding met het draadloze netwerk. Hierbij is het draadloze netwerk nog wel zichtbaar, maar kan er niet meer mee worden verbonden. Daarnaast gebruiken mijn ouders ook nog 2 iPhones i.s.m. het draadloze netwerk die wel verbonden blijven met het draadloze netwerk, maar waar geen verbinding met het internet meer is. Ik heb de stappenplannen van de Ziggo website opgevolgd maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Wat ik heb gedaan:
Ik ben op het moment ten einde raad, zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Een aantal maanden geleden hebben mijn ouders een overstap gemaakt naar Ziggo als provider. Hierbij heeft een monteur de boel aangesloten met een Cisco EPC3928AD (ik was hier zelf helaas niet bij). Alleen het draadloze netwerk wordt gebruikt. Helaas doen sinds het begin zich een aantal problemen voor.
De laptop van mijn ouders (ASUS X552C, Windows 8.1) verliest regelmatig de verbinding met het draadloze netwerk. Hierbij is het draadloze netwerk nog wel zichtbaar, maar kan er niet meer mee worden verbonden. Daarnaast gebruiken mijn ouders ook nog 2 iPhones i.s.m. het draadloze netwerk die wel verbonden blijven met het draadloze netwerk, maar waar geen verbinding met het internet meer is. Ik heb de stappenplannen van de Ziggo website opgevolgd maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Wat ik heb gedaan:
- Router tijdje van de stroom af
- Router veelvuldig gereset
- Kanalen handmatig veranderd
- 2,4 en 5 Ghz netwerken gescheiden
- IP Flood detection uitgezet
- UPnP uitgezet
- MAC filters staan uit
- Firewall staat uit
- Drivers van de draadloze adapter geüpdatet
- iPhones gereset
Ik ben op het moment ten einde raad, zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.