problemen bij installeren

H

henk

Helaas lukte het UPC niet om mijn kabelaansluiting te installeren. Na drie uur gaf de monteur het op en maakte een nieuwe afspraak over twee weken. Het probleem zit niet in het modem, de kabel of netwerkkaart, maar er kwam geen contact tot stand met www.chello.nl voor het aanvragen van het juiste IP-adres. Na afloop kreeg ik tijdens het opstarten van de pc de microsoft-mededeling dat er iets mis is met mijn IP-adres. Kan het zijn dat de illegale versie van XP de oorzaak is van het installatieprobleem? Wat kan ik doen zodat het over twee weken wel lukt?
 
R

Remboooo

Ik heb ook een illegale XP, en het werkt prima, daar ligt het dus niet aan. Voor de andere oorzaken verwijs ik door naar de monteur ::)
 
H

Henk

het beeld van de tv is niet optimaal. Hoe kom ik erachter of het signaal sterk genoeg is? Verder leek de monteur niet echt in staat om andere dan standaard problemen op te lossen, maar wie zegt dat de volgende beter is? Toch maar de helpdesk bellen?
 
T

The Enforcer

Ligt eraan ... als jij brakke splitters gebruikt (plastic) of gamma coax met rotte connectors dan kan je beeld ook slecht zijn hoeft niks met de aansluiting van het modem zelf te maken hebben.. als je modem gewoon online is moet het werken .. Als er te weinig signaal zou binnenkomen dan staat of het modem offline, of je kan heel traag internetten (dus voor de experts, veel timeouts, veel packetloss,etc..etc..).
Ga eerst eens na wat je wel en wat je niet kan.
1. Modem staat online ?
2. UTP is waarschijnlijk goed ? (kijk desnoods na of de stekkers er goed opgezet zijn door de monteur, beginnelingen kunnen wel eens fouten maken, zodat bv. draadje 1/2/3/6 niet goed doorkomen aan het uiteinde van de stekker)
3. NIC maakt geen conflicten met andere apparatuur in je systeem en staat ook gewoon bij je ipconfig/winipcfg.
4. Mocht dat allemaal in orde zijn, krijg je dan een IP-Adres toegewezen middels DHCP (als dat in de regio waar jij zit van toepassing is) ?
5. Mocht dat ook in orde zijn, kan je pingen naar de gateway/dns nummers/www adressen.
6. Je PC is virusvrij / bevat geen fouten (desnoods install je windows opnieuw of zet um in dualboot situatie).
Alle stappen nalopen en dan kijken wat je wel en wat je niet kan.
Vermeldt ook even je regio + wat voor modem je hebt + of je via DHCP / Statisch IP werkt + alle andere info :)
 
Bovenaan