• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleempje Disc Civil en Disc Science

Berichten
307
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vreemd geval;

Ik heb al ruim een jaar dtv en ben er zeer blij mee.
Heb basis- en extra channelpack.
Prima ontvangst zonder blokken of zo, alleen heb ik geen (of zelden) Disc Civil en Disc Science.
Hij geeft dan aan dat er geen signaal is.
Alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, helpt niet.
Signaal is 60% en 100%.
Kabels, aansluitingen, etc. (alles Hirschmann) nagekeken, helpt niet.
Echter héél af en toe heb ik bij deze 2 opeens wel beeld.
Nogmaals, bij alle andere zenders prima beeld en geen problemen.
Wie helpt?
Wat kan het zijn? :-\

Dees
 
Is er niemand die hetzelfde probleem heeft? :'(
Kan één van de UPC-medewerkers anders reageren?
 
Als je de melding krijgt dat er geen signaal is betekend dat er op een bepaalde transportstream een probleem is. Meestal is dat interferentie.

Onderstaande kanalen vallen allemaal in dezelfde transportstream, je zou daar eens naar kunnen kijken. (kanaal nummers staan er achter)

Motors TV 206
Discovery Civilisation 307
Discovery Science 309
EuroNews 402

Interferentie kan voortkomen uit een digitenne mast oid. Ik weet niet in welke regio je woont dus daar kan ik vrij weinig over zeggen. 90% van de interferentie problemen zijn op te lossen in de binnenhuis installatie. Denk hierbij aan een splitter of eventueel de WCD die iets oppikt wat de storing geeft.
 
Ik woon in de binnenstad van Dordrecht (3311).
Toevallig is er van de week een monteur geweest i.v.m. groene kabel en kast buiten.
Hij kwam trouwens voor heel iets anders.
Hij heeft alles doorgemeten en het signaal is prima in orde, ook bij de WCD.
Ik heb geen splitters.
Ook met internet geen problemen.

Ik zal die andere 2 kanalen ook eens bekijken, die heb ik niet in m'n favorieten dus dat weet ik niet. ;)

UPDATE:
Klopt, die andere 2 kanalen doen het ook niet ... :o
 
Deze kanalen geven bij mij ook al vanaf einde proefperiode problemen. (postcode 3231 Brielle)
Monteur is ook langs geweest. Was toen wel beter, maar blijft vaak even hangen.

Ik heb me er nu maar bij neergelegd.
 
En wat schetst mijn verbazing?
Zonder dat ik iets gedaan heb doen bovenstaande 4 kanalen het weer (zolang als het duurt dan). ???

Engbur: Hoe kan dat?
Als het nu wel werkt kan er iets toch geen storing geven bij mij?
Ik heb niks veranderd ...
 
Wokkel, zoals ik al had aangegeven komt het waarschijnlijk door interferentie. Iets bij jou in de buurt stoort op een bepaalde frequentie. Dat houdt in dat je dan de kanalen in 1 bepaalde transportstream niet meer kan ontvangen omdat deze te veel gestoord worden. Meestal komt dit door instraling van een digitenne mast oid.

Echter zou die instraling er dan nu nog moeten zijn. Heb je misschien iets aan je kabel(s) veranderd of vast gezet?

Het kan ook zijn dat je signaal iets aan de zwakke kant is, waardoor je uitval van een bepaalde transportstream hebt. Dit kan ik pas nakijken als ik wat meer gegevens van je heb.
 
Nee ik heb niets veranderd of vastgezet ...
En zoals ik al zei is mijn signaal goed (volgens de monteur).

Welke gegevens moet je hebben van me?
 
Terug
Bovenaan