• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleemen met @home email accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@dman

Forum Gebruiker
Berichten
24
Probleemen met mijn @home email accounts

Beste forumleden en mededenkers,

Van het ene op het andere moment werken mijn 2 email accounts van @home niet meer zoals het hoort, het verzenden gaat wel maar email ophalen niet meer.
Na meermalen te hebben gebeld met Ziggo en mij de belofte te hebben gedaan dat het de volgende dag zou zijn opgelost (dinsdag).
Wij hebben de dag erna een mailtje via mijn Ziggo email gestuurd wel goed werkend met onze klacht met een tegen reactie van Ziggo dat een medewerker zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt, mijn vraag wat is "zo spoedig mogelijk" en in welk jaar.

De foutmelding die Windows Live mail aangeeft:

Voor het account ****** kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden.
Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. (staat al jaren hetzelfde ingevuld)

De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.
Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR [AUTH] Authentication failed.
Server: 'pop.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

Onze @Home accounts staan ingesteld:
POP3
Inkomende e-mail POP3: pop.ziggo.nl ----> v/h: mail.home.nl
Uitgaande e-mail SMTP: smtp.ziggo.nl ----> v/h: mail.home.nl
Uitgaande e-mail SMTP: (25)
Inkomende e-mail POP3: (110)

Onze Ziggo accounts staan ingesteld:
POP3
Inkomende e-mail POP3: pop.ziggo.nl
Uitgaande e-mail SMTP: smtp.ziggo.nl
Uitgaande e-mail SMTP: (25)
Inkomende e-mail POP3: (110)

Wij hopen dat iemand ons op dit forum in deze een passende oplossing kan geven en/of de goede instellingen om de @home email accounts weer werkend te krijgen, de Ziggo email accounts werken perfect.

Gr, Jo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verander even de titel van "
Probleemen met @home email accounts"
in "Probleemen met mijn @home email accounts"
Want ik zie geen problem met onze @home accounts.
 
POP3 gebruikt poort 110 of 997 (SSL), niet poort 125. Je foutmelding laat nog steeds mail.home.nl zien, dus misschien kijk je niet bij de juiste instellingen (al lijkt het erop dat mail.home.nl nog steeds werkt, maar mogelijk niet meer met alleen de gebruikersnaam zoals in het verleden het geval was).
 
POP3 gebruikt poort 110 of 997 (SSL), niet poort 125. Je foutmelding laat nog steeds mail.home.nl zien, dus misschien kijk je niet bij de juiste instellingen (al lijkt het erop dat mail.home.nl nog steeds werkt, maar mogelijk niet meer met alleen de gebruikersnaam zoals in het verleden het geval was).

Hallo, bedankt voor het melden van deze fout van POP3 poort (110) dat was een foutje van mij om daar (125) te typen, wel had ik graag wat meer geweten over (SSL) moet daar ook wat van worden aangevinkt zo ja laat dat even weten want ik heb op al mijn accounts nergens iets van (SSL) staan aangevinkt, waarvoor mijn dank.

Ik heb de foutmelding van mijn @home email accounts die ik heb geplaats op dit forum aangepast in het bericht.
 
Je gebruik toch wel het hele e-mailadres om om je aan te melden bij de POP-server, dus [email protected] en niet alleen mijnnaamhier? Dat laatste werkte, dacht ik, vroeger wel als je mail.home.nl gebruikte.

Met SSL wordt het verkeer tussen je computer en de server versleuteld zodat niemand mee kan kijken. Dit is eigenlijk alleen van belang als je via hotspots of mobiele verbinding je mail ophaalt, je vaste verbinding is al beveiligd en als Ziggo af wil luisteren – niet dat ik denk dat ze dat doen – dan kunnen ze dat wel op de server.
 
Problemen met mijn @home email accounts

Ja ik gebruik bij de Server voor inkomende e-mail, E-mail gebruikersnaam :[email protected] --> Wachtwoord:****** ---> Wachtwoord onthouden:****** vinkje geplaats.

Het mooiste aan het hele verhaal is dat dit al jaren zo staat ingesteld buiten dat er ooit na het verwisselen van onze ziggo modem enkele tijd geleden het mail.home.nl is worden verandert door de monteur in: pop.ziggo.nl--> smtp.ziggo.nl maar deze nieuwe instellingen hebben ook nooit voor problemen gezorgd tot enkele dagen geleden, vandaar dit bericht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Problemen met mijn @home email account

Ja het inloggen is nog wel mogelijk op Webmail van Ziggo maar ook daar eenmaal ingelogd geeft hij aan, Hallo ** Melding: Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren.
 
Mogelijk zijn je accounts verhuisd naar het nieuwe platform, normaal krijg je daatover een mailtje maar als dat zie je natuurlijk niet als je die niet meer kunt ophalen. Kijk eens of je wel kunt inloggen op mail.ziggo.nl. Probeer ook eens of het helpt een wachtwoord te wijzigen.
 
Problemen met @home email accounts

Kijkeven op de website van Ziggo onder Klantenservice en dan
E-mail instellen op pc of laptop. Kies wat je wilt en het is zo gepiept!
Eenvoudiger kan niet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan