• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

probleem verbinding Cisco HD-DVR en thuisbioscoopsysteem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter borg
  • Startdatum Startdatum
B

borg

Als ik de cisco HD-DVR rechtstreeks koppel aan de TV heb ik prima beeld en geluid. Koppel ik vervolgens de Cisco HD-DVR aan mijn thuisbioscoopsysteem, sony BDV-IT 1000, dan komt er geen geluid en geen beeld. In het scherm van mijn tv krijg ik te zien geen signaal.
Sluit ik mijn laptop aan via dezelfde ingang krijg ik wel beeld en geluis via de thuisbioscoop.
Hoe los ik dit probleem op?
 
Je geeft het antwoord zelf al, is optelossen door hem direct aan tv aantesluiten.

Probleem zit heb tussen de cisco en je home theatre set waar upc dus geen ondersteuning op geeft.
Dus direct aansluiten is de oplossing.
 
Devil-Strike.net zei:
Je geeft het antwoord zelf al, is optelossen door hem direct aan tv aantesluiten.

Probleem zit heb tussen de cisco en je home theatre set waar upc dus geen ondersteuning op geeft.
Dus direct aansluiten is de oplossing.

Is toch eigenlijk raar. Ze bieden wel een mediabox aan met allerlei aansluitingen maar als je een probleem hebt met je theatre systeem dan doen ze niks?
 
Ikzelf heb diezelfde box via een Sony Receiver lopen en dat werkt perfect... (HDMI pass-through + optisch kabeltje) Wellicht heb je eea niet goed ingesteld op je receiver?
 
Loverman zei:
Is toch eigenlijk raar. Ze bieden wel een mediabox aan met allerlei aansluitingen maar als je een probleem hebt met je theatre systeem dan doen ze niks?

Als je de gebruiksaanwijzing er op na slaat staan daar de ondersteunde aansluitmogelijkheiden in.
Dan kan jij wel iets anders in je hoofd hebben, maar ja, die ondersteuning is er nu eenmaal niet.
 
borg zei:
Als ik de cisco HD-DVR rechtstreeks koppel aan de TV heb ik prima beeld en geluid. Koppel ik vervolgens de Cisco HD-DVR aan mijn thuisbioscoopsysteem, sony BDV-IT 1000, dan komt er geen geluid en geen beeld. In het scherm van mijn tv krijg ik te zien geen signaal.
Sluit ik mijn laptop aan via dezelfde ingang krijg ik wel beeld en geluis via de thuisbioscoop.
Hoe los ik dit probleem op?
Lijkt mij heel vreemd. Die box weet immers niet dat het geen TV is. Gewoon een digitaal signaal dat verwerkt kan worden door eender welke AVR met HDMI 1.3(a) ingangen.
Is de Sony juist geconfigureerd? Heb je eerst alles uitgezet dan de TV aan, daarna de Sony en dan de Cisco?
Alleen via HDMI aangesloten zonder toslink neem ik aan.
 
Loverman zei:
Is toch eigenlijk raar. Ze bieden wel een mediabox aan met allerlei aansluitingen maar als je een probleem hebt met je theatre systeem dan doen ze niks?

Eigenlijk ook niet.
UPC koopt gewoon ergens een kant en klare zelfknustel box en bepaald zelf door middel van eigen software wat wel en niet ondersteund wordt. Maar het is uiteraard bekend dat de hdmi handshake bij de upc software/hardware combinatie uiterst fragiel is. Er hoeft maar iets niet goed te staan en er treed een probleem op. Daarom zal upc al helemaal geen hdmi repeater ondersteuning geven. Dan is het hek van de dam.
Maar een feit is wel, waar andere hdmi apparaten het gewoon altijd doen, blijft dat bij upc meestal een verrassing.

Ik zou ook iig. alle upscaleres en zo uitzetten en passthrough kiezen, maar het kan helaas ook zijn dat een directe kabel voor jouw set de enigste oplossing is.

Succes ;)
 
Terug
Bovenaan