H
Holy312
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik bij mijn buren geprobeerd internet + tel te installeren. Ik heb het zelf ook met ook nog hetzelfde modem.
Ik heb gewoon alles volgens het boekje uitgevoerd, maar het modem weigert om online te komen.
De helpdesk wist het ook niet zo snel, met als gevolg dat er pas op 1 okt een monteur kan komen. Hier wil ik eigenlijk niet op wachten.
Oke, wie weet raad?
Het volgende is al geprobeerd:
- Modem type Arris 502. Aangesloten in de meterkast op het "huispunt" en via de splitter naar het modem;
- TV beeld is goed (er komt dus signaal binnen);
- Modem ruim 3 uur aan gelaten, waarbij het modem DS stabiel krijgt en US blijft knipperen. Hij heeft dus problemen om contact terug te regelen met de servers van UPC;
- Helpdesk gebeld. Zij zeggen dat volgens hun het signaal naar het huis goed is;
- Modem status pagina bekeken en je ziet dat het modem door de freq's heenloopt, maar uiteindelijk geen verbinding voor elkaar krijgt;
- Splitter verwijderd, en rechtstreeks op het "huispunt" aangesloten, geen resultaat;
- Modem naar mijn huis meegenomen en geprobeerd op mijn "huispunt". Hier had het modem binnen een minuut of twee verbinding en alles werkt. Ik ben alleen niet door de provisioning pagina heen gelopen. Gedurende de tijd dat het modem in mijn huis zat heeft deze de firmware automatisch bijgewerkt tot de versie van maart 2007.
- Hierna weer terug naar het huis van mijn buren, daar aangesloten en geen resultaat.
- Kabletje tussen "huispunt" en modem vervangen. Ook nu geen resultaat.
Het enige wat over blijft is het checken van het huispunt. Maar ja, wat kan daar nou fout zitten? En hoe moet ik dit checken? Is hier uberhaupt wat aan door te meten? Ze hebben immers gewoon TV?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Vandaag heb ik bij mijn buren geprobeerd internet + tel te installeren. Ik heb het zelf ook met ook nog hetzelfde modem.
Ik heb gewoon alles volgens het boekje uitgevoerd, maar het modem weigert om online te komen.
De helpdesk wist het ook niet zo snel, met als gevolg dat er pas op 1 okt een monteur kan komen. Hier wil ik eigenlijk niet op wachten.
Oke, wie weet raad?
Het volgende is al geprobeerd:
- Modem type Arris 502. Aangesloten in de meterkast op het "huispunt" en via de splitter naar het modem;
- TV beeld is goed (er komt dus signaal binnen);
- Modem ruim 3 uur aan gelaten, waarbij het modem DS stabiel krijgt en US blijft knipperen. Hij heeft dus problemen om contact terug te regelen met de servers van UPC;
- Helpdesk gebeld. Zij zeggen dat volgens hun het signaal naar het huis goed is;
- Modem status pagina bekeken en je ziet dat het modem door de freq's heenloopt, maar uiteindelijk geen verbinding voor elkaar krijgt;
- Splitter verwijderd, en rechtstreeks op het "huispunt" aangesloten, geen resultaat;
- Modem naar mijn huis meegenomen en geprobeerd op mijn "huispunt". Hier had het modem binnen een minuut of twee verbinding en alles werkt. Ik ben alleen niet door de provisioning pagina heen gelopen. Gedurende de tijd dat het modem in mijn huis zat heeft deze de firmware automatisch bijgewerkt tot de versie van maart 2007.
- Hierna weer terug naar het huis van mijn buren, daar aangesloten en geen resultaat.
- Kabletje tussen "huispunt" en modem vervangen. Ook nu geen resultaat.
Het enige wat over blijft is het checken van het huispunt. Maar ja, wat kan daar nou fout zitten? En hoe moet ik dit checken? Is hier uberhaupt wat aan door te meten? Ze hebben immers gewoon TV?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!



