• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem van het modem (arris 502) om te registreren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Holy312
  • Startdatum Startdatum
H

Holy312

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik bij mijn buren geprobeerd internet + tel te installeren. Ik heb het zelf ook met ook nog hetzelfde modem.
Ik heb gewoon alles volgens het boekje uitgevoerd, maar het modem weigert om online te komen.

De helpdesk wist het ook niet zo snel, met als gevolg dat er pas op 1 okt een monteur kan komen. Hier wil ik eigenlijk niet op wachten.

Oke, wie weet raad?
Het volgende is al geprobeerd:

- Modem type Arris 502. Aangesloten in de meterkast op het "huispunt" en via de splitter naar het modem;
- TV beeld is goed (er komt dus signaal binnen);
- Modem ruim 3 uur aan gelaten, waarbij het modem DS stabiel krijgt en US blijft knipperen. Hij heeft dus problemen om contact terug te regelen met de servers van UPC;
- Helpdesk gebeld. Zij zeggen dat volgens hun het signaal naar het huis goed is;
- Modem status pagina bekeken en je ziet dat het modem door de freq's heenloopt, maar uiteindelijk geen verbinding voor elkaar krijgt;
- Splitter verwijderd, en rechtstreeks op het "huispunt" aangesloten, geen resultaat;
- Modem naar mijn huis meegenomen en geprobeerd op mijn "huispunt". Hier had het modem binnen een minuut of twee verbinding en alles werkt. Ik ben alleen niet door de provisioning pagina heen gelopen. Gedurende de tijd dat het modem in mijn huis zat heeft deze de firmware automatisch bijgewerkt tot de versie van maart 2007.
- Hierna weer terug naar het huis van mijn buren, daar aangesloten en geen resultaat.
- Kabletje tussen "huispunt" en modem vervangen. Ook nu geen resultaat.

Het enige wat over blijft is het checken van het huispunt. Maar ja, wat kan daar nou fout zitten? En hoe moet ik dit checken? Is hier uberhaupt wat aan door te meten? Ze hebben immers gewoon TV?

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk staat de uitgang van de tap waar je buurman op zit dicht voor retourverkeer, of hij is defect. Deze 'tap' zit in de kast buiten van UPC, en zul je dus waarschijnlijk toch moeten wachten op de monteur van UPC.
 
Kunnen ze dat ook op afstand uitlezen en corrigeren? Dan zou nog een keer de helpdesk bellen (30 min gratis) een optie zijn.
Ik hoor het wel.
Bedankt in ieder geval.
 
Of het retoursignaal vanuit UPC staat uit of je WCD/AOP laat geen retoursignaal door.
 
Retoursignaal is in sommige gevallen op afstand tschakelbaar. Maar dat is regioafhankelijk. Zover mij bekend is van kennissen zijn regio's friesland, Friesland Gelderland grotendeels op afstand schakelbaar
 
De monteur is geweest, of beter, monteurs.
Helaas kon ik er zelf niet bij zijn, alleen de buurvrouw...
Op maandag eerst een die constateerde dat het retoursignaal niet werkte en dat er buiten wat moest gebeuren. Hij kon dit niet dus dinsdag zou de volgende komen...Dat wisten we nog niet. ;)

Dinsdag dan.
De beste man heeft een nieuw AOP geplaatst. Hij zei dat het daar aan lag. Ik weet dus niet of er buiten ook nog wat gebeurd is.
Daarna was er inderdaad internet. Het was alleen wel jammer dat ie zichzelf aangemeld had, met als gevolg dat mijn buren extreem langzaam internet hadden totdat ik zonet provisioning opnieuw gedaan had. Beetje jammer van deze beste man. >:(
Maar ja, eind goed al goed. Het werkt.
Bedankt voor jullie support allemaal. :)
 
Ik lees even mee over de AOP.

Mijn AOP was niets anders dan een splitter......
De groen kabel ging dus van een splitter rechtstreeks naar 2 TV's.
Ik heb er een splitter voor gezet, één draad naar het kabelmodem en de andere tak naar die splitter.

Toch werkt alles naar behoren?

Ik zit er over te denken om UPC te bellen en vragen of ik een "echt" AOP kan krijgen.
Maar heeft dat echt zin?
Niet het bellen naar UPC dus maar het aan laten leggen van een AOP.... 8)

M.v.g,
Robèrt
 
Robert Koopman zei:
Ik lees even mee over de AOP.

Mijn AOP was niets anders dan een splitter......
De groen kabel ging dus van een splitter rechtstreeks naar 2 TV's.
Ik heb er een splitter voor gezet, één draad naar het kabelmodem en de andere tak naar die splitter.

Toch werkt alles naar behoren?

Ik zit er over te denken om UPC te bellen en vragen of ik een "echt" AOP kan krijgen.
Maar heeft dat echt zin?
Niet het bellen naar UPC dus maar het aan laten leggen van een AOP.... 8)

M.v.g,
Robèrt

als het goed werkt, afblijven....
 
Chello Anarchist zei:
als het goed werkt, afblijven....

Bedankt!
Dit advies ga ik opvolgen.
Zo vaak kom ik niet in de meterkast dus hoef ik mij niet te ergeren aan die vreemde losse constructie.. 8)

Internet en telefonie werken goed, ik ben vooralsnog een tevreden gebruiker.

M.v.g,
Robèrt
 
Terug
Bovenaan