probleem: thompson modem resetten om max snelheid te kunnen halen.

fry

Forum Gebruiker
Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,

Ik moet sinds vrijdag regelmatig mijn thompson modem resetten om met chello extreme normale snelheden te halen. Na een tijdje zakt de snelheid echt helemaal in. Ik kan het niet bewijzen maar het lijkt er op dat het vooral gebeurt als je flink hebt gedownload/aan het downloaden bent. Is dat een herkenbaar probleem voor anderen en hebben die er iets aan kunnen doen?

bedankt voor een antwoord alvast
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.227
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds vrijdagmiddag wordt er aan het chello netwerk gewerkt. Dit kan problemen geven.

Algemeen.
Met P2P programma's (torrent, edonkey etc) wordt je modem erg zwaar belast door de vele connectie die je maakt. Dit zorgt voor vertraging en kan zelfs je internetverkeer helemaal stil leggen.
Lees eens wat van de andere berichten over snelheid, knijpen van poorten etc.
 
J

joshua

yep,ik heb hetzelfde probleem met mijn thomson.blijven bij jouw ook alle 4 de lampjes gewoon branden zonder te knipperen?bij mij komt er een monteur maandag(hopelijk)om de boel eens door te meten want de verbinding valt wel erg vaak weg
mvg
 
Topicstarter
Topicstarter
F

fry

Forum Gebruiker
Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
joshua zei:
yep,ik heb hetzelfde probleem met mijn thomson.blijven bij jouw ook alle 4 de lampjes gewoon branden zonder te knipperen?bij mij komt er een monteur maandag(hopelijk)om de boel eens door te meten want de verbinding valt wel erg vaak weg
mvg

Aha, laat maandag even weten wat er aan de hand was, misschien heb ik (en anderen) er iets aan!
 
J

joshua

zal ik maandag even doen als ze bij chello zich aan de afspraak houden(soms komen de monteurs gewoon niet opdagen) >:D
 

grazy61

Forum Gebruiker
Berichten
12
;Dbij mij is al meer dan vier weken dat het Thompson modem er mee stop het enge wat helpt is steker er uit en er weer in

een week gelden is er een monteur geweest die heeft het kabel kastje vervagen maar blijft het doen

dus chello weer gebeld deze probeerde het moden van hun vandaan te resten maar het moden sloeg gelijk op tilt . nou komt maandag een monteur kijken voor vevagen van het moden want ze denk dat het modem toch kapot is de voeding of zo

:police:hoplelijk werkt het dan weer want om het uur het modem de stroom er op en af is ook geen pretje
 
P

pietbeenz

die van mij moet ik ook steeds resetten.. maar komt door 't downloaden.. maar toch mag 't niet kunnen.. ook maar ff een nieuwe zien te krijgen
 
J

joshua

yep ik heb het zelfe probleem gehad met mijn thomson,een paar keer de helpdesk gebelt endie zei konden na het uitlezen van me modem niets raars vinden heeft 4 mnd geduurt eindelijk een monteur langs geweest en ja hoor modem kapot heb toen een motorola gehad en probleem weg, maar had toen afgesproken voor een tegemoet koming van chello om 2 mnd abbo geld terug te krijgen en je raad het al bij de 1st volgende rekening gewoon betalen(klootzakken)dus nu weer maar eens bellen naar suferds bij die helpdesk.dus mijn advies is blijven zeuren en emailen dat je verbinding brak is en als je een beetje geluk hebt sturen ze een monteur en die wisselt je modem om,verwacht niks van chello zelf je moet er zelf bovenop blijven zitten
mvg
 
A

armando1234

ik heb het probleem dat internet steeds weg vald zodra ik dingen ga versturen op msn... het kan zijn dat het de ene x wat langer goed gaat en de andere x meld je je aan en weg ben je weer... verder blijft de modem wel online... oke nu zegt chello toch dat het niet aan hun licht! aangezien ik met een router werk ga ik die vervangen door een andere (ff lenen of dergelijke) om te testen of het daar aan licht... mocht het daar niet aan liggen en ook niet aan de kebels dan horen ze nog van mij... maar iemand verder een idee hoe dit kan ???
 
Bovenaan