K
karin
Ik heb een chello classic abonnement met een Thomson modem en een Draytek 2900 router. Dit werkt in principe vrij goed. Vandaag kwam ik rond 13.00 uur thuis en zette de computer aan: geen verbinding met internet. Ik kijk naar de lampjes op het modem en zie alleen het rechterlampje knipperen. Ik kijk in de config van het modem en zie dat hij blijft "hangen" bij step 1 of 5, hij probeert verbinding te krijgen maar dit lukt niet. Dit probleem heb ik als eens vaker gehad en haal dus de stroom gedurende 30 sec van het modem. Vervolgens nog steeds geen internet. Bij de diagnostische gegevens van het modem krijg ik wel een signaal bij het Forwarth path waarbij de SNR erg schommelt, gemiddeld tussen de 20 en 23 maar met uitschieters naar beneden van 3. Bij return path krijg ik alleen "pending".
Gebeld met chello helpdesk vervolgens. Ik hoor van de storing die ze gehad hebben en besluit toch maar even af te wachten. Een paar uur later, nog steeds niks. Ik bel maar weer eens terug. Men laat mij de coax kabel losdraaien en weer vastdraaien, het modem uitzetten en weer aanzetten (wat ik dus inmiddels al vaker geprobeerd heb in de tussenliggende tijd). Dit helpt allemaal niet, nog steeds blijft het rechterlampje knipperen. Men zegt me dat ik het modem gedurende een paar uur moet loskoppelen (het thomsonmodem zit waarschijnlijk 'op slot' zegt men) en daarna zou het weer moeten werken.
Modem zo'n 2,5 uur losgekoppeld gelaten en weer aangesloten, alleen rechterlampje knippert.
Ik weer bellen met de helpdesk. De medewerker doet een reset van het modem vanaf hun kant, hij zegt dat hij het modem met geen mogelijkheid online krijgt. Hij vraagt met om het standbye knopje in te drukken en dat geeft geen enkel soelaas. Hij stelt dus voor om een monteur langs te laten komen. De afspraak wordt gemaakt en tot mijn verbazing krijg ik een tijdje later wel een retoursignaal en werkt internet weer normaal.
Is dit nu toch een probleem met mijn modem? Moet ik de monteur afbellen of toch laten komen?
Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem?
Bedankt voor jullie eventuele reacties
Gebeld met chello helpdesk vervolgens. Ik hoor van de storing die ze gehad hebben en besluit toch maar even af te wachten. Een paar uur later, nog steeds niks. Ik bel maar weer eens terug. Men laat mij de coax kabel losdraaien en weer vastdraaien, het modem uitzetten en weer aanzetten (wat ik dus inmiddels al vaker geprobeerd heb in de tussenliggende tijd). Dit helpt allemaal niet, nog steeds blijft het rechterlampje knipperen. Men zegt me dat ik het modem gedurende een paar uur moet loskoppelen (het thomsonmodem zit waarschijnlijk 'op slot' zegt men) en daarna zou het weer moeten werken.
Modem zo'n 2,5 uur losgekoppeld gelaten en weer aangesloten, alleen rechterlampje knippert.
Ik weer bellen met de helpdesk. De medewerker doet een reset van het modem vanaf hun kant, hij zegt dat hij het modem met geen mogelijkheid online krijgt. Hij vraagt met om het standbye knopje in te drukken en dat geeft geen enkel soelaas. Hij stelt dus voor om een monteur langs te laten komen. De afspraak wordt gemaakt en tot mijn verbazing krijg ik een tijdje later wel een retoursignaal en werkt internet weer normaal.
Is dit nu toch een probleem met mijn modem? Moet ik de monteur afbellen of toch laten komen?
Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem?
Bedankt voor jullie eventuele reacties


