• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met wifi maar nieuw modem ho maar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MikeyV
  • Startdatum Startdatum
M

MikeyV

Al tijden heb ik wifi-problemen met de Thompson TC7200:

  • Bonjour service wordt slecht ondersteund door modem. Modem weet zich geen raad met Bonjour Sleep Proxy, Apple TV is daardoor vaak niet bereikbaar. Idem met printer HP 7510: scannen en printen kan pas na resetten printer ongeacht welk laptop of iPad wil scannen of printen. En ja: we hebben hier alleen Apple-hardware op printer na.
  • Fluctuerende wifi-snelheden: ene keer heb ik volle 144 MB/s, andere keer 54 of minder terwijl ik op slechts 3 meter van het modem zit. Al diverse keren geprobeerd van kanaal te wisselen maar effect is nihil: gaat eventjes goed en daarna kakt alles weer in. Al geprobeerd te switchen naar 5 GHz maar ook dat maakt geen verschil.
  • Mijn externe router wordt soms resoluut van het net geknikkerd. Deze router staat in bridge-mode, dus modem is DHCP-server. Is via ethernet aangesloten op modem dus dat is het probleem ook niet.
Modem harde reset: geen verbetering. Alles harde reset en netwerk from scratch opnieuw opgezet: geen verbetering. Verder is de TC7200 alleen 802.11 N. Niet eens A/N, alleen G/N. Alleen 2,4 GHz óf 5 GHz, geen dual mode.

Nog een leuk detail: ik heb dus een 200/20 Mbps abo, maar modem levert slechts 144.4 Mbps... Dus ik kan via wifi al nooit de volledige snelheid halen... Dan mag je toch wel stellen dat modem echt achterloopt bij huidige tijd. Maar ook dat wordt dan weggewimpeld...

Met Ziggo gebeld over probleem, duidelijk aangegeven dat ik een nieuw modem wil vanwege problemen én omdat modem inmiddels al gedateerd is. Wordt ik afgescheept met opmerking dat sommige mensen soms wel 10 jaar doen met zelfde modem. Da's mooi, maar ik ben niet zoals sommige mensen. Uitgelegd, opnieuw aangegeven dat ik nieuw modem wil. "Nee, dat kan alleen als monteur langskomt." Jaja, en dan komt monteur langs, stelt vast dat alles gewoon werkt en kan ik de kosten betalen en nog geen nieuw modem. "Zal ik dan een afspraak met monteur inplannen?" Nee; ik wil gewoon een nieuw modem! "Kan niet, alleen als monteur langs komt." Laat maar, ik bel nog wel een keer als het weer uit de klauw loopt...

Dus Ziggo, klantvriendelijk kan ik dit niet noemen. Ik ga wel met modem langs servicecentre...
 
Laatst bewerkt:
Nooit de klantenservice bellen maar altijd hier of (nog sneller) via Twitter contact opnemen met Ziggo Webcare (https://twitter.com/ZiggoWebcare/). Mijn ervaring is dat ze meestal niet zo moeilijk doen met apparatuur vervangen.
 
Of beter: koop gewoon een goede router met Wifi.

Wat je ook van Ziggo krijgt, het zal altijd iets worden uit het low-budget assortiment van wifi-routers.

Verder is de TC7200 alleen 802.11 N. Niet eens A/N, alleen G/N.

802.11 A is wel een heel exotisch protocol met maximum snelheid van 54 Mbit/s. Ik vraag me af wat je daar aan wilt hebben.
 
Of beter: koop gewoon een goede router met Wifi.

Dat heb ik alleen wordt die met regelmaat van het net gegooid door de TC7200.

Wat je ook van Ziggo krijgt, het zal altijd iets worden uit het low-budget assortiment van wifi-routers.

Dat mag dan wel zo zijn, maar dat zal toch echt wel beter bij de tijd zijn dan een modem van 4 jaar wat uit de doos al achter liep op de technologische feiten.

802.11 A is wel een heel exotisch protocol met maximum snelheid van 54 Mbit/s. Ik vraag me af wat je daar aan wilt hebben.

Typo van me, ik bedoelde AN ipv A/N... :-D
 
Dat heb ik alleen wordt die met regelmaat van het net gegooid door de TC7200.
Inderdaad, heb je misschien de modem nog in routermode staan? Als je die in bridgemode zet, kun je in fUPC zelf doen, dan heb je hier volgens mij geen last meer van. De wifi van de modem is dan uitgeschakeld zodat je enkel die van je eigen router hebt. Helemaal zoals jij het wenst, zonder gezeur van de modem.

Edit:
Ik heb zelf een modem dat nog wat ouder is, in routermode met een bekabelde switch er achter. De wifi functie van de modem wordt enkel gebruikt door de ernaast geplaatste tv. Geen klachten.

Edit:
Let wel, met de modem in (standaard) routermode, heb je met een extra router er achter twee routers achterelkaar, beetje overbodig. Kan meestal prima, maar ik kan me een beetje "ruzie om voorrang" tussen twee wel voorstellen, want er is maar één van de twee die verbinding maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse keren modem in bridge-mode gezet. Ja, gaat wel goed, totdat door werkzaamheden door Ziggo modem weer gereset wordt; dan staat alles weer in default en dus ook als DHCP-server. Op zich niet zo erg maar het wil wel eens gebeuren dat ik langere tijd van huis ben. Als dat dan gebeurt kan ik moeilijk op afstand alles weer goed zetten... :-(

Klaarblijkelijk koopt Ziggo die modem met partijvoordeel in, dus dan is het ook een kleine moeite lijkt mij om dan modems uit te geven die wel up-to-date zijn... Ik heb dit al paar keer aangekaart bij Ziggo maar dan haalt Ziggo de schouders op.
 
Typo van me, ik bedoelde AN ipv A/N... :-D

AN ken ik helemaal niet als protocol. Mijn Airport kent wel A/N maar heb ik nog nooit gebruikt.

Schermafbeelding 2018-02-24 om 15.33.11.png


Maar als je eigen router ook over Wifi beschikt, zet je de thompson toch in Bridge mode. Of geeft hem een vast IP adres in de range van de thompson, want daar zal het wel mis gaan als hij er af gegooid wordt.
 
Als het allemaal zoveel moeite moet kosten, zou ik er persoonlijk helemaal klaar mee zijn. Mobiel bellen en de stekker uit je modem trekken... "Nee, we kunnen inderdaad het modem niet vinden. We sturen een nieuwe." Kun je van daaruit verder bouwen aan je netwerk.
 
Probleem is inmiddels opgepakt door Ziggo Webcare team. Modem wordt omgewisseld.
 
Terug
Bovenaan