• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met voip bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leendert47

Forum Gebruiker
Berichten
11
Ik ben sinds 1 juli jl. overgestapt naar Ziggo en heb Alles-in-1 zonder telefonie. Ik bel al jaren bij mijn vorige provider met een Siemens S450IP met daar aan een C610 handset zonder problemen.
Nu met Ziggo is mijn voiptelefoon aangesloten op het Cisco EPC 3928 modem/router en heb enorm last van onderbrekingen, wegvallende woorden en/of hele zinnen. Ik heb al diverse opties uitgeprobeerd, zoals de telefoon rechtstreeks aan de Cisco, via een 1Gb switch en verschillende kabels en andere handset. Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik er aan kan doen.
Kan iemand mij helpen?!
 
Is je internet verbinding wel goed of heeft die ook last van onderbrekingen ?
Klopt je snelheid als je die op https://speedtest.ziggo.nl een aantal keren doet ?

Welke voip provider gebruik je en heb je nog zaken ingesteld op je modem mbt port forwarding en heb je in je S450IP nog speciale zaken ingesteld mbt de SIP poorten, ip-adres en zo ?
 
Ik hoop dat je wat wijzer wordt van onderstaande gegevens.

Internetverbinding is ok
Snelheid is ok
VOIP-provider is VoipBuster

Router:
S450IP heeft static ip
Port forwarding port 5040 - 5060
DMZ gebruikt

S450IP:
Stun-server gebruikt
STUN-server: STUN-poort: STUN-ververstijd: sec. NAT-verversing: sec.


Algemene Providergegevens

Domein: Proxy-server-adres: Proxy-server-poort: Registrar server: Registrar server-poort: Ververstijd aanmelding: sec.

Geluid:
Spraakkwaliteit: Geoptimaliseerd voor grote bandbreedte
Geoptimaliseerd voor kleine bandbreedte
Voorkeur voor eigen codec
spacer.gif
spacer.gif

Instellingen voor de verbindingen

spacer.gif
spacer.gif

VoipBuster

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif

IP2

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif

IP3

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif

IP4

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif

IP5

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif

IP6

Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif



Volume voor VoIP-gesprekken: Laag Normaal Hoog Geselecteerde codecs Beschikbare codecs G.722G.711 µ lawG.711 a lawG.726G.729 < ToevoegenVerwijderen >Naar bovenNaar beneden
spacer.gif
spacer.gif

Instellingen voor de codecs

Annex B inschakelen voor codec G.729: Ja Nee
 
Oeps print screen is niet goed gegaan.

Algemene providergegevens:
Domein: Voipbuster.com
Proxy-server-adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.

Netwerk:
STUN gebruiken: ja
STUN-server: stun.voipbuster.com
STUN-poort: 3478
STUN ververstijd: 240 sec.
NAT verversing: 20 sec.
Outbound proxy-mode: nooit

Geluid:
Spraakkwaliteit: voorkeur voor eigen codec
Geselecteerde codecs: G.722, G.711 u law, G.711 a law, G.726, G.729
 
Het beste is om een eigen router te gebruiken en het modem van Ziggo de router functie uit te laten zetten door Ziggo.

Dit werkte voor 2 kennissen goed die hetzelfde ondervonden waarbij de gesprekken ook wegvielen.
 
Kan ik dan nog wel de 4 lan poorten gebruiken van het Ziggo modem? Zo niet, hoe sluit ik dan mijn eigen router aan?
 
Oeps print screen is niet goed gegaan.

Algemene providergegevens:
Domein: Voipbuster.com
Proxy-server-adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.

Netwerk:
STUN gebruiken: ja
STUN-server: stun.voipbuster.com
STUN-poort: 3478
STUN ververstijd: 240 sec.
NAT verversing: 20 sec.
Outbound proxy-mode: nooit

Geluid:
Spraakkwaliteit: voorkeur voor eigen codec
Geselecteerde codecs: G.722, G.711 u law, G.711 a law, G.726, G.729

Ja die instellingen zijn goed, zo heb ik ze ook staan.

De poorten waar de gesprekken op plaatsvinden (die bij jou dus wegvallen) kun je het beste ook vast instellen. Normaal zijn die 'willekeurig' gekozen en kan het zijn dat daarvan de verbinding wegvalt omdat de router denkt dat ze ongebruikt zijn en met een timeout vrijgegeven worden.

Het gebruiken van vaste RTP poorten kun je in de gigaset instellen in "telefonie" menu. De onderste menuoptie is "geavanceerde instellingen". Daar heb ik staan:
Code:
Geavanceerde instellingen:

Listen Ports voor VoIP-verbindingen
 
Willekeurige poorten gebruiken:	  Nee
	
SIP-poort:	5060
RTP-poort:	5004-5008

Zoals je ziet gebruik ik dus poort 5004 t/m 5008 daarvoor, dat is voor mij genoeg omdat ik geen gelijktijdige gesprekken voer dus nooit over die 4 gereserveerde poorten heenkom.

In je router moet je dan behalve poort 5060, ook poorten 5004-5008 forwarden naar je gigaset. Jij forward nu poort 5040 t/m 5060, dus het zou kunnen dat jij deze RTP poorten al vast ingesteld hebt vanaf 5040 ??

PS:
Een eigen router gebruiken kan altijd nog, probeer eerst dit eens.
Wanneer je de routerfunctie van het modem laat uitzetten kun je maar 1 poort van het modem gebruiken en kun je geen wifispots meer gebruiken. Je eigen router sluit je dan op die ene poort aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cees dank je voor je hulp in deze. Ik heb nu poort 5060 en 5004-5008 geforward. Moet ik bij "Protocol" TCP of UDP of both nemen?
Nu eens kijken of het beter wordt.:thumb up:
 
Both instellen.
En natuurlijk wel die poorten 5004-5008 in de gigaset instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan