probleem met uitgaande mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marcoaken

Sinds 3-4 dagen geleden krijg ik een foutmelding bij het versturen van e-mail. Binnenkomende(Pop) mail werkt naar behoren. Ik heb quickfix geinstalleerd; deze geeft aan dat al mijn e-mail instellingen correct zijn.

Foutmelding bij het versturen naar e-mail:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxx@chello.nl. Onderwerp '', Account: 'mail.chello.nl, Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 you are not allowed to send mail to <xxxx@chello.nl>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Voorheen werkte ik altijd met smtp2.arnhem.chello.nl en pop2.arnhem.chello.nl, deze adressen zijn aldus quickfix nu beiden mail.chello.nl Ook een verandering van deze gegevens werkt niet.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Marco
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Heb je dit alleen met een chello adres??
Dit zou goed te maken kunnen hebben met het spamfilter dat chello geinstalleerd heeft....
Chello adressen die, al dan niet bewust, spam versturen, worden geblokt door chello.
Dus vandaar de melding.

Kun je via webmail van chello wel gewoon sturen naar dat adres?? ....daar blijkt dat het wel gewoon kan.... als ik zo lees op diverse forums...

Maar dit heeft duidelijk met het aangebrachte filter van Chello te maken.

Melden aan de helpdesk maar weer dan..... >:(
 
Topicstarter
Topicstarter
M

marcoaken

Klopt, ik kan wel via webmail verzenden! bedankt voor je reactie!
 
H

hansp

Wat is er aan de hand met Chello? Al twee weken lang heeft de verzending van e-mail via mail.chello.nl te kampen met ernstige vertragingen van soms meerdere uren. Stuur maar eens een mailtje naar jezelf. Nu verzenden (21:53 uur) betekent dat je het niet voor 24:00 uur hebt terug ontvangen. Ik merk wel dat Chello mailtjes met als afzender <mailadres>@chello.nl met voorkeur behandeld maar ook deze mailtjes doen er nog gerust een half uur en langer over...

:(
Weet iemand wat hier speelt want de helpdesk van Chello verdient deze naam toch echt niet...
 
M

mDieli

Dit probleem heb ik al sinds eind augustus. Niet kunnen versturen van geen enkel mailtje. Wel via webmail.
Ik heb dit op verschillende computers geprobeerd en bij geen van alle wil t werken. :S

Duzzzz, chello helpdesk gebeld, keurig netjes snel iemand aan de lijn: Jah, dat zal wel aan je instellingen liggen. Dus ik vragen hoe die dan volgens hem moeten zijn. zus en zo.. Alles stond goed... Reactie: Jah, dan moet je je computer maar eens opnieuw installeren. Ik toen uitgelegd dat dit op verschillende computers getest is geweest en bij allen zo was. Zijn reactie daarop: Jah, Misschien dan allemaal opnieuw installeren.. DUH... Echt niet....

Eerst werkte het allemaal perfect. kom je terug van vakantie, doet t t opeens niet meer. En volgens een andere medewerker van de helpdesk stond ik niet geblokkeerd opzo... echt heeeeel erg vreemd
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Sturen naar mezelf....chello adres....komt gelijk terug.....
Sturen via een NIET chello-adres naar mezelf duurde 7 uur.
Gisteravond om half 12 verstuurd en om half 7 vanmorgen kwam ie binnen.

Wat er dan niet klopt weet ik niet....chello laat zich hier niet overuit... >:(
Die mailserver is brak of staat op het punt om het te begeven of gebruiken ze verkeerde software??
 
Topicstarter
Topicstarter
M

marcoaken

Het feit dat ze bij de helpdesk het probleem altijd naar de gebruiker doorschuiven is natuurlijk niet goed. Wanneer instellingen goed staan; en dan nog komen met: installeer maar opnieuw, of hoevaak defragmenteerd u?!

tja... discutabel....
 
H

hansp

Beste mensen,

Ik kreeg vandaag zowaar een mailtje van UPC Nederland over dit probleem. Wel een heel vaag antwoord in niet bijzonder gespecificeerd.... (zie hieronder)

Mijn idee voor alle Chello abonnees: ga allen vanavond testen en laat eventuele klachten te trage of geen afhandeling van uitgaande mail achter bij service@upc.nl

Groet
Hans

Lees maar mee:

Geachte heer,

Er zijn inderdaad problemen geweest met onze mailserver. Wij zullen er alles
aan doen om dit in de toekomst te voorkomen.
Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (€ 0,10
per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

UPC Nederland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan