• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met snelheid extreme

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dublinsky
  • Startdatum Startdatum
D

dublinsky

Ik heb gisterochtend laten upgraden bij de UPC winkel van classic naar extreme, wordt me verteld dat ik binnen een paar uurtjes de nieuwe snelheid heb.

Paar uur later zit ik nog steeds op 400/500KBps... Geen nieuwe snelheid dus. Helpdesk gebeld, systeem lag eruit dus die kon niet bij mijn gegevens, maar wist me wel te vertellen dat het wel aan mijn computer zou liggen, want in hun systeem (lag er toch uit... grrr) stond dat ik al extreme had, moest ik morgen maar weer proberen.

Toch gisteravond nog eens teruggebeld en deze keer door een wat aardiger iemand geholpen. Van alles doorgelopen op m'n pc. Thomson modem was al gereset en had de nieuwe snelheid middels een boot file (?). Leuk en aardig allemaal, maar ik heb nog steeds de oude snelheid van 400/500KBps (nee ik had de snelheidsverhoging van december ook nog niet gehad)....

Dus ik baal nu dubbel, heb een upgrade naar extreme maar niet de nieuwe snelheid en ik heb ook nog niet eens de nieuwe classicsnelheid. UPC helpdesk helpt me niet, want zij weten niet waar het aan ligt, kunnen alleen een monteur langs sturen, maar sommige mensen moeten ook werken.....

Iemand hier dit probleem ook gehad?
 
Ik heb inmiddels sinds dinsdag abonnement Extreme, maar de volgende snelheid:

Maximum snelheid voor chello extreme: 20480 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 2953 Kbit/sec
369.1 KByte/sec
46.1 x ISDN


De behaalde snelheid is: laag

Zijn echt prutsers bij UPC, hang dagelijks bijna 1 tot 2 uur met HD aan de lijn, en niemand schijnt te begrijpen waar het aan ligt, ze zeggen alleen dat het niet aan UPC ligt, maar waarom niet kunnen ze niet uitleggen. Monteur vandaag 2 uur over de vloer gehad, die zegt letterlijk dat het niet aan mijn modem, verbinding modem computer of mijn computer ligt, maar weet ook niet waar het wel aan ligt, geeft tenslotte nog aan zelf ook te balen van de slechte service van upc.....
 
Ik bel nu al op met de volgende openingszin naar de HD: "Hallo... Ik ben die en die, dit is mijn postcode. Voordat je aan je vragenlijst begint wil ik je het volgende vertellen: mijn lampjes branden, ik heb geen router, mijn firewall staat uit, mijn verbindingssnelheid staat op 100mbps/halfduplex, mijn computer is redelijk nieuw, netwerkkaart is nix mis mee, de bootfile van 20Mb is geladen op de modem, en als je nu de modem gaat uitlezen ga jij me vertellen dat alles bij de UPC in orde is."

Zo gaat dat dus een beetje, alles is hier in orde, ook met laptop van iemand anders getest, die komt ook niet boven de 400 uit terwijl die normaal met gemak de 10Mb haalt. Door de monteur zijn nieuwe kabels aangebracht, alleen maar voor de zekerheid om dat ook uit te sluiten. Monteur heeft er zelfs nog even een nieuwer model modem tussengezet, maar toen had ik nog maar 80Kb.... Gisteravond een uur en 3 kwartier met helpdesk aan de lijn gehangen, want ik had zoiets van, ik pik het niet dat UPC zegt dat het in orde is aan hun kant, ze gaan het maar oplossen. Zegt die muts op een gegeven moment dat ik maar een paar dagen de snelheid moet testen en naar hun mailen, maar dat ik dan wel eerst alle norton software moet verwijderen. (en dat nadat ik dus al 4 dagen getest heb! en nadat we met een geheel schone laptop, die bewezen heeft ruim 10Mb aan te kunnen, dezelfde achterlijke snelheid van 400Kb te halen). Ik tegen muts; dat ga ik niet doen, want ik weet nu al dat daar hetzelfde uit gaat komen. Na wat geharrewar verbreekt ze de verbinding (haar dienst zat er ook al een uur op liet ze zich ontvallen). Overigens heb ik geen enkel keer een scheldwoord gebruikt, heb aangegeven dat ik kwaad ben en wil dat UPC een oplossing geeft voor mijn probleem. Daarop heeft zowel mutsje als 3 andere HD medewerkers plus monteur aangegeven dat ze niet weten wat het probleem is.

Maandag komt er weeeeer een monteur langs (gaat weer een halve vrije dag), deze keer neemt monteur laptop mee om snelheid daarop te testen... Met andere woorden, dan ben ik nog geen steek verder, mijn probleem is daarmee namelijk niet opgelost...

Kan er nix anders van zeggen dan dat ze prutsers zijn, en super maar dan ook superklantonvriendelijk.
 
dublinsky zei:
Ik heb inmiddels sinds dinsdag abonnement Extreme, maar de volgende snelheid:

Maximum snelheid voor chello extreme: 20480 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 2953 Kbit/sec
369.1 KByte/sec
46.1 x ISDN


De behaalde snelheid is: laag

Zijn echt prutsers bij UPC, hang dagelijks bijna 1 tot 2 uur met HD aan de lijn, en niemand schijnt te begrijpen waar het aan ligt, ze zeggen alleen dat het niet aan UPC ligt, maar waarom niet kunnen ze niet uitleggen. Monteur vandaag 2 uur over de vloer gehad, die zegt letterlijk dat het niet aan mijn modem, verbinding modem computer of mijn computer ligt, maar weet ook niet waar het wel aan ligt, geeft tenslotte nog aan zelf ook te balen van de slechte service van upc.....

Wat is de SN verhouding op je modem ?
Staat de netwerkkaart van je pc op 100 mbit half-duplex ?

gr, Henno
 
Henno zei:
Wat is de SN verhouding op je modem ?
Staat de netwerkkaart van je pc op 100 mbit half-duplex ?

gr, Henno

Geen idee wat je bedoelt met SN verhouding?
Netwerkkaart staat inderdaad op 100 mbit half-duplex.
 
Terug
Bovenaan