• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

probleem met ontvangen van HD-kanalen met Cisco-box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter libo1949
  • Startdatum Startdatum
L

libo1949

Tijdens googelen vanwege problemen met mijn UPC mediabox kwam ik dit forum tegen. Misschien kan iemand helpen.
Vanwege geluidshaperingen met de Philips mediabox DCR-5012, heeft UPC deze omgeruild voor een Philips 8111. Na installatie (Philips 8111 mediabox ------ Denon 3808 AV-receiver -------Panasonic plasma TV via HDMI kabels) functioneerde alles in eerste instantie goed (echter geen 5.1 geluid, maar ik lees dat hiervoor een extra optische kabel nodig is ).
Echter na een dag begon de mediabox enorm herrie te maken (ventilator defect). UPC stuurde direct een monteur die de Philips verving door een Cisco. Ik had op dit forum inmiddels gelezen dat de Cisco een nieuwer apparaat is. Het kostte een aantal telefoontjes naar de helpdesk om alles te initialiseren. (“de aanmelding was ergens blijven hangen”). Nu kan ik alle non-HD zenders weer ontvangen. Echter, wanneer ik een HD-zender aanzet, valt het beeld weg en ik ontvang alleen maar flarden geluid. De Cisco reageert dan ook totaal niet meer op de afstandsbediening (de display van de Cisco reageert wel, maar het TV-scherm blijft zwart). De enige manier om dit te herstellen is de stekker er uit te trekken. Dan kan ik alle kanalen weer ontvangen (behalve uiteraard de HD-kanalen.
Ik heb UPC gebeld en men zei dat een handmatige software update het probleem wel zou oplossen. Helaas wekte dit niet en nu stuurt men de monteur weer. Ik denk echter dat er binnen dit forum meer expertise is dan bij de monteur. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing is?
 
Sluit de Mediabox eens rechtstreeks aan op de tv. Gewoon om een compatibiliteitsissue met de mediabox+a/v receiver+tv uit te sluiten.
 
Direct aansluiten op TV werkt inderdaad! Beeld valt niet meer weg.

Enig idee waarom de Philips box geen problemen heeft met HD-kanalen en de Cisco wel? Ik begrijp dat de Cisco een HDMI 1.3 uitgangssignaal heeft en de Philips iets anders (dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik met de Philips geen 5.1 signaal via de HDMI kabel krijg)

Ik heb de leverancier van de Denon gebeld en die geeft aan dat dit een bekend probleem is (HDCP) waarvoor nog geen oplossing is en dat UPC structureel zou moeten oplossen. (hij wist ook onmiddellijk waarover ik het had)

Ik heb dus nu blijkbaar 2 noodoplossingen
a) De Philips box met een HDMI en een optische kabel naar de receiver
b) de Cisco box direct op de TV aansluiten en eveneens een optische kabel naar de receiver
Wat is wijsheid? Ik laat het liefst alles via de receiver lopen. Krijg ik synchronisatie problemen als de video en audio signalen apart lopen?
 
Met de oude Philips Mediabox (zonder DVR) zijn er inderdaad veel problemen bekend. Met de Philips Mediabox (met DVR) zijn er hier en daar ook problemen bekend. De Cisco box is echter een vrij nieuwe, daar heb ik nog weinig klachten over gelezen omtrent HDMI/HDCP.

Ik vraag me af of Denon niet iets te vroeg heeft geroepen dat het een bekend probleem is...

Wat betreft b. Je kan inderdaad synchronisatieproblemen krijgen, maar als het goed is kan je het eea op de Mediabox én op je A/V-receiver instellen. :) Probeer het eens uit.
 
Zijn er anderen die de Cisco-box alleen op hun AV-receiver hebben aangesloten met HDMI kabel? Toevallig ook op een Denon 3808? Geeft dit problemen?
 
Ik heb de Cisco en een Denon 2808 via HDMI, geen problemen.

Later heb ik ook een optical kabel erbij gezet omdat ik Zone 2 wil gebruiken voor UPC Radio (andere ruimte). Dit kan niet via HDMI en is een beperking van de Denon. Optical kan wel.

Tip: kijk goed naar de settings op je Denon voor met name "INPUT" en "HDMI Video".
Pak ook eens een andere HDMI kabel, al is de kans klein, maar toch...
 
Ik ben helaas een tamelijke leek op dit gebied.

a) andere HDMI kabel werkt ook niet

b) gisteren had ik wel beeld met de Philips box

c) Denon HDMI instellingen:
- i/p scaler: A tot H
- resolutie: automatisch
- progressiefmodus; automatisch
- aspect: full
- color space YCbCr
- RGB-bereik: normaal
- Auto Lip Synch: aan (ik heb ook uit geprobeerd, maar probleem blijft)
- audio: amp
- HDMI control: control uit

d) Denon ingangsmodus instellingen voor settopbox:
- ingangsmodus: automatisch (heb HDMI geprobeerd, maar geen verschil)
- decodeermodus: automatisch

Het wachten is nog steeds op de monteur. Ik zou vanmorgen gebeld worden maar ik heb nog steeds niets gehoord
 
Je Denon instellingen staan gelijk met die van mij.
Alleen de settop box heb ik vastgezet op 1080i (ik heb een Panasonic HD-Ready LCD)
 
Ik heb een onkyo receiver en heb ook last van HDCP problemen als ik de stand op auto zet in de mediabox. Dus heb m nu eerst maar op 720p vast gezet.
 
Terug
Bovenaan