L
libo1949
Tijdens googelen vanwege problemen met mijn UPC mediabox kwam ik dit forum tegen. Misschien kan iemand helpen.
Vanwege geluidshaperingen met de Philips mediabox DCR-5012, heeft UPC deze omgeruild voor een Philips 8111. Na installatie (Philips 8111 mediabox ------ Denon 3808 AV-receiver -------Panasonic plasma TV via HDMI kabels) functioneerde alles in eerste instantie goed (echter geen 5.1 geluid, maar ik lees dat hiervoor een extra optische kabel nodig is ).
Echter na een dag begon de mediabox enorm herrie te maken (ventilator defect). UPC stuurde direct een monteur die de Philips verving door een Cisco. Ik had op dit forum inmiddels gelezen dat de Cisco een nieuwer apparaat is. Het kostte een aantal telefoontjes naar de helpdesk om alles te initialiseren. (“de aanmelding was ergens blijven hangen”). Nu kan ik alle non-HD zenders weer ontvangen. Echter, wanneer ik een HD-zender aanzet, valt het beeld weg en ik ontvang alleen maar flarden geluid. De Cisco reageert dan ook totaal niet meer op de afstandsbediening (de display van de Cisco reageert wel, maar het TV-scherm blijft zwart). De enige manier om dit te herstellen is de stekker er uit te trekken. Dan kan ik alle kanalen weer ontvangen (behalve uiteraard de HD-kanalen.
Ik heb UPC gebeld en men zei dat een handmatige software update het probleem wel zou oplossen. Helaas wekte dit niet en nu stuurt men de monteur weer. Ik denk echter dat er binnen dit forum meer expertise is dan bij de monteur. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing is?
Vanwege geluidshaperingen met de Philips mediabox DCR-5012, heeft UPC deze omgeruild voor een Philips 8111. Na installatie (Philips 8111 mediabox ------ Denon 3808 AV-receiver -------Panasonic plasma TV via HDMI kabels) functioneerde alles in eerste instantie goed (echter geen 5.1 geluid, maar ik lees dat hiervoor een extra optische kabel nodig is ).
Echter na een dag begon de mediabox enorm herrie te maken (ventilator defect). UPC stuurde direct een monteur die de Philips verving door een Cisco. Ik had op dit forum inmiddels gelezen dat de Cisco een nieuwer apparaat is. Het kostte een aantal telefoontjes naar de helpdesk om alles te initialiseren. (“de aanmelding was ergens blijven hangen”). Nu kan ik alle non-HD zenders weer ontvangen. Echter, wanneer ik een HD-zender aanzet, valt het beeld weg en ik ontvang alleen maar flarden geluid. De Cisco reageert dan ook totaal niet meer op de afstandsbediening (de display van de Cisco reageert wel, maar het TV-scherm blijft zwart). De enige manier om dit te herstellen is de stekker er uit te trekken. Dan kan ik alle kanalen weer ontvangen (behalve uiteraard de HD-kanalen.
Ik heb UPC gebeld en men zei dat een handmatige software update het probleem wel zou oplossen. Helaas wekte dit niet en nu stuurt men de monteur weer. Ik denk echter dat er binnen dit forum meer expertise is dan bij de monteur. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing is?
Probeer het eens uit.