• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met nieuwsgroepenserver

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Suiker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Suiker

Hoi iedereen, ik heb een probleem met de nieuwsgroepenserver van @home/Ziggo.

Voorheen kon ik altijd gewoon overal alles van downloaden met de nieuwsgroepen van @home, toen het nog niet overgeschakeld was naar ziggo.

Nu gaat dat niet meer, ik kan schijnbaar nog steeds gewoon inloggen op mijn oude gebruikers naam en wachtwoord van @home, en dan met newnews.home.nl.

Maar als ik dan een NZB erin zet, (van 1 dag oud!) gaat hij iets van identificeren van de bestanden, waarna ze allemaal 1 voor 1 rood worden en weer snel verdwijnen. Dat betekent dus dat hij geen pakketjes meeneemt voor die bestanden neem ik aan?

Nu heb ik ook geprobeerd met een andere (gratis) newsserver, waarbij ik dezelfde NZB gebruik en daarbij werkt het wel gewoon..(alleen veelste langzaam natuurlijk)

Nu is mijn vraag herkent iemand dit probleem en is er ook een oplossing voor?

Ik gebruik Newsleecher om alles binnen te halen, altbinz heb ik ook al gebruikt, maar met hetzelfde resultaat. heb ook news.home.nl al ingevuld, news.ziggo.nl maar ze geven allemaal hetzelfde resultaat. Ik heb een router, maar daar is niets meer aan veranderd naardat ik hem geforward had. de NZB behoort bij de groep a.b.boneless en a.b.dvd.

mvg en alvast bedankt!
 
Heb je een link naar de nzb? Dan probeer ik eens.

Soms heb ik wel eens dat een nzb voor dezelfde artikelen van de en nzb site niet werkt en van een andere wel.
 
Ja, FTD heb ik al op mijn computer geinstalleerd haha, alleen had bij deze post die nzb nog niet gemaakt, weet niet of het uitmaakt, ik ga het eens proberen..Usenet daarintegen ken ik niet.. maar blijf het raar vinden dat hij de nzb wel met een gratis newsserver download (met rond 22kb/s, wat heel weinig is vergeleken met vroeger toen die @home servers gewoon nog werkten..) en dat hij dus niet met die @home servers werkt..

Bedankt in ieder geval voor de hulp! :)
 
Ja, FTD heb ik al op mijn computer geinstalleerd haha, alleen had bij deze post die nzb nog niet gemaakt, weet niet of het uitmaakt, ik ga het eens proberen..Usenet daarintegen ken ik niet.. maar blijf het raar vinden dat hij de nzb wel met een gratis newsserver download (met rond 22kb/s, wat heel weinig is vergeleken met vroeger toen die @home servers gewoon nog werkten..) en dat hij dus niet met die @home servers werkt..

Bedankt in ieder geval voor de hulp! :)
Je hebt gewoon helemaal gelijk!

Na het inladen van die NZB en het uitschakelen van mijn payserver, is gewoon alles rood!
Een post van 3 dagen is niet te downloaden (news.quicknet.nl) en met mijn payserver dus wel.
Iets gaat niet helemaal lekker.

Een andere NZB ingeladen en die komt gewoon met 20Mbit binnen (via Payserver).
 
Je hebt gewoon helemaal gelijk!

Na het inladen van die NZB en het uitschakelen van mijn payserver, is gewoon alles rood!
Een post van 3 dagen is niet te downloaden (news.quicknet.nl) en met mijn payserver dus wel.
Iets gaat niet helemaal lekker.

Een andere NZB ingeladen en die komt gewoon met 20Mbit binnen (via Payserver).

Ah, ben aan de ene kant wel blij dat het bij jou ook niet werkt, dan weet je nu dus wat mijn probleem is :sad: Vind het heel raar, maar ik heb zelf geen payservers dus want ik download niet heel erg veel, meestal alleen zulke dingen.. vandaar dat ik geen payservers heb. Ik ga zo eens even proberen met een nzb gemaakt via FTD, weet niet of dat een verschil maakt, maar denk het niet eerlijk gezegd.

Ik hoop dat we eruit kunnen komen wat het is, en dat ik hem gewoon lekker snel kan downloaden :eek:
 
Heb verschillende NZB's geprobeerd, onder andere via FTD, maar niets werkt :sad: Ook met een andere proggie geen resultaat..Had ook een andere NZB ter controle gedaan en die werkt dus weer wel gewoon.. Ik ben echt ten einde raad haha, zou niet weten wat het zou moeten zijn, andere mensen die ik ken hebben dezelfde NZB gedownload, en waarschijnlijk dus met andere nieuwsservers, en daarbij werkte het wel allemaal gewoon naar behoren..
 
Heb verschillende NZB's geprobeerd, onder andere via FTD, maar niets werkt :sad: Ook met een andere proggie geen resultaat..Had ook een andere NZB ter controle gedaan en die werkt dus weer wel gewoon.. Ik ben echt ten einde raad haha, zou niet weten wat het zou moeten zijn, andere mensen die ik ken hebben dezelfde NZB gedownload, en waarschijnlijk dus met andere nieuwsservers, en daarbij werkte het wel allemaal gewoon naar behoren..

Conclusie: newsservers van ziggo zijn brak.
 
Ja, heb ik wel hier:
https://www.nzbindex.nl/index.php?go=collection&release=10484926

Het is wel zo dat hij nog gewoon vrij nieuw is dus daar kan het zowieso niet aan liggen denk ik. Wel vervelend dat er nog niet meer nzb's van opstaan, maar hij moet het eigenlijk gewoon denk ik.

Bedankt alvast he ! :)

Die post lijkt inderdaad verrot op de ziggo server. Maar het kan ook zijn dat het een probleem met deze specifieke post is, want yabse bijv. laat zien dat bij hun een paar files niet compleet zijn.

Heb je met andere posts van vergelijkbare leeftijd in die groepen ook problemen?

Maar ik ben met je eens dat de retentie bij ziggo inderdaad niet goed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan