• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met Cisco HDTV dvr mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter smit212000
  • Startdatum Startdatum
S

smit212000

Hallo,

Ik heb sinds een week HDTV van UPC met de Cisco mediabox installeren ging prima en heb ook behoorlijk kunnen genieten van de HDTV afgezien van het formaat van het beeld maar daarmee valt te leven. Tot vandaag op enkele zenders geen signaal en andere zenders werken gewoon. Aantal keren stekker eruit gehaald geen oplossing. UPC gebeld krijg je zo'n leuk verwijt dat het aan je bekabeling ligt. Nou niet dus werkt de hele week prima en nu ineens niet meer. Wel typisch maar goed ik ging mee. Heb de tv rechtstreeks op antenne aangesloten en analoge tv doet het gewoon geen problemen mee. Maar digitaal zelfde probleem alleen erger geworden nu geen enkel signaal meer op alle kanalen. Ik op 999 meting gedaan en geen Ip connectiviteit. Weer UPC gebeld en zelfde verhaal zal wel aan uw bekabeling liggen. Ik werd kwaad en heb de mediabox en tv naar de woonkamer aansluiting gesleept met andere kabel van UPC aangesloten. Analoog prima digitaal zelfde probleem. Wederom UPC gebeld en er komt nu een monteur langs. Maar wel met de mededeling dat als het aan de bekabeling ligt ik voorrijkosten moet betalen. Ik wacht wel af tot vrijdag maar graag hoor ik wel van jullie of jullie tips of suggesties hebben en mij kunnen bevestigen dat ik niet gek ben en het niet aan mijn bekabeling ligt!!! Ik lees op forums en ook hier dat er veel problemen zijn met de Cisco. Wat kan ik vrijdag tegen de monteur zeggen? Graag jullie reactie

Groet
Remco smit
 
Wat bedoel je met "behalve het formaat van het beeld "

Als jij alles gewoon aangesloten hebt zoals het moet en je hebt dan geen beeld kan het bijna niet aan je kabels liggen . Echter als je splitter die ook van upc is stuk is moet je ook de voorij kosten betalen .

Succes ermee
 
@Remco

Allereerst, wat bedoel je met formaat? In de instellingen van de mediabox moet je in ieder geval de instellingen erin zetten die op https://chelloo.nl/informatie/upc-digitale-televisie/instellingen/106-optimale-beeld-instellingen.html staan beschreven.

Tegen de monteur moet je zeggen dat hij het signaal eerst bij de hoofdaansluiting moet meten. Misschien ligt het probleem aan je mediabox, aangezien hij het eerst wel deed. Wij hebben dit probleem ook gehad en de mediabox is kosteloos vervangen.

Succes ermee!
Dennis
 
witte00 zei:
Wat bedoel je met "behalve het formaat van het beeld "

Als jij alles gewoon aangesloten hebt zoals het moet en je hebt dan geen beeld kan het bijna niet aan je kabels liggen . Echter als je splitter die ook van upc is stuk is moet je ook de voorij kosten betalen .

Succes ermee

Volgens uitspraak van de monteur die bij mij was is de splitter eigendom van UPC en onder verantwoordelijkheid van UPC
 
nspoor zei:
Volgens uitspraak van de monteur die bij mij was is de splitter eigendom van UPC en onder verantwoordelijkheid van UPC

Kijk je contract er nog even op na: Je hebt een overeenkomst aangegaan waarbij UPC verantwoordelijk is voor de aanlevering van een correct signaal tot en met het eerste aansluitpunt in de woning, respectievelijk een AOP(meterkast aansluiting) of WCD (woonkamer aansluiting).

Alles daarachter, met uitsluiting van apparatuur zoals een modem of een mediabox, is onderdeel van de binnenhuisinstallatie en voor verantwoording en rekening van de eindgebruiker.

Dat is gewoon de overeenkomst tussen jou en UPC, dan kan een monteur wel iets anders gaan roepen, maar de administratie zal daar weinig rekening mee houden, de factuur is gewoon voor jou.
 
Van alle spullen die door UPC (gratis) verstrekt zijn en na het AOP worden aangelsloten mag je een onberispelijke werkeing verwachten.
Zoniet dat maak je aanspraak op garantie van UPC.
Zelfs na meerdere jaren.
Zou wat wezen een leverancier die geen garantie geeft.
 
meerdere jaren? voor iets dat gratis meegeleverd wordt, lijkt me eerlijk gezegd niet...de mediabox, ja, die heb je in bruikleen, maar de bekabeling, nouja als gezegd: lijkt me niet
 
Dat iemand zou willen dat een bepaalde situatie zo zou zijn, dat is het goed recht van die persoon.

Maar om te vergeten dat je zelf een overeenkomst aan bent gegaan, waarin je akkoord bent gegaan met die voorwaarden, is natuurlijk wel erg gemakkelijk.
 
Gewoon alles uit die upc aansluiting trekken.Dan 1 enkele kabel naar de mediabox, het liefst die ene die je erbij hebt gekregen. mediabox op de tv aansluiten, ook even met scart, en als je dan nog hetzelfde probleem hebt, dan ligt dit niet aan jou. De monteur zal je spullen wel bij de wcd verwachten, in de woonkamer. Komt die bij jou uit de meterkast, dan moet je de cisco daar rechtstreeks op zien aan te sluiten.
Dit is de enigste manier om uit te vinden of alles wat na die hoofdaansluiting komt niet de reden is van het probleem.
Succes.

ps. Jouw probleem is niet waar veel over is te doen met de cisco hd dvr.
 
Flow zei:
......Dan 1 enkele kabel naar de mediabox, het liefst die ene die je erbij hebt gekregen.......

Nou net die ene eigenlijk liever niet. Dat is een el cheapo coaxkabeltje dat origineel bedoeld was om het analoge signaal via de box door te sluizen naar de TV.
Waarom dat bij de Cisco's nog meegeleverd wordt (als dat inderdaad zo is...) is mij dan ook een raadsel, aangezien die volgens mij toch geen RF-out meer hebben?

Kortom, ik ben het 100% met je hele verhaal eens, alleen dat ene kabeltje, is nu net niet een garantie voor een goed resultaat. ;)
 
Terug
Bovenaan