K
ktejem
Hey iedereen,
Sinds een week of 3 heb ik enorm veel problemen met mijn internet. Ik zit al jaren bij UPC en heb sinds kort (toevallig ook 3 weken geleden) ook hun digitale TV aangeschaft. Sindsdien is mijn internet vaak enorm traag. Het grootste probleem is dat het internet om de 20 minuten er 20 minuten 'uit' lijkt te vallen.
Voorbeeld: Ik download vaak series en films via torrents. De laatste tijd gaat mijn download speed van 300+ kb/s naar 1,5 kb/s en weer terug naar 300+ kb/s. Dit doet hij ongeveer om de 20 minuten. In die 20 minuten is het vrijwel onmogelijk om het internet te surfen.
Naast downloaden doe ik ook veel aan online gamen. Met behulp van 'ventrilo' (een programma waarmee je met andere mensen kunt praten over het internet via microfoon) praat ik met andere mensen onder het gamen. Sinds de problemen zijn opgetreden komt het voor dat, wanneer chello z'n 20 minuut-break houdt ik niks meer binnen krijg op ventrilo van wat andere mensen zeggen. Na die 20 minuten krijg ik in 1x ALLES binnen van wat in die afgelopen 20 minuten is gezegd door anderen. Alsof ik het wel binnenkrijg maar het niet doorgestuurd wordt.
Ik, naast 2 andere computers, ben verbonden met het internet via een E-Tech router. Ik heb het gevoel dat dit alles weinig met mijn hardware te maken kan hebben aangezien het voorheen altijd prima heeft gewerkt.
Ik heb al meerdere keren gebeld met de UPC helpdesk, en elke keer weer kreeg ik een andere verklaring. De 1e was dat er in een buitenlands bedrijf een router kapot was gegaan, waardoor ik met een omleiding internette. De 2e was dat mijn pakket, Chello Classic, niet geschikt zou zijn voor online gamen. Ik heb al 5 jaar classic en game dr ook al 5 jaar mee, en nu zou het ineens niet geschikt dr voor zijn? Wat een onzin! Nog een verklaring was dat mijn router de snelheid van de kabel zou blokken, of cappen. Wederom, ik speel al heel lang met deze setup en heb nooit problemen gehad. Waarom zou dat nu ineens wel zo zijn?
Bij speedtest.nl begint mijn download snelheid gewoon goed ( 800kb/s ) maar daalt dan al snel naar 100kb/s of zelfs lager. Mijn internet-modem (Thomson) geeft de volgende critical errors:
TUE SEP 19 23:00:37 2006 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
TUE SEP 19 17:56:06 2006 Error (4) Improper Configuration File CVC Format
TUE SEP 19 17:56:06 2006 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
TUE SEP 19 17:53:23 2006 Critical (3) No UCD's Received - Timeout
TUE SEP 19 17:53:23 2006 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
TUE SEP 19 17:53:22 2006 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
Iemand ervaring met dit soort problemen, of iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het bellen van de Chello helpdesk biedt geen uitkomst .. het lijkt alsof ze me niet eens meer kunnen volgen zodra ik over packetloss en latency begin.
Zou dit het gevolg kunnen zijn van het aanschaffen van digitale TV? Ik heb al zo'n 5 jaar internet van UPC, zo'n 2 jaar telefonie en nu sinds enkele weken digitale TV. De telefonie en digitale TV werken wel allebei prima. Ik zou het enorm op prijs stellen als iemand mij hierbij kan helpen, aangezien het enorm frustrerend begint te worden!
Sinds een week of 3 heb ik enorm veel problemen met mijn internet. Ik zit al jaren bij UPC en heb sinds kort (toevallig ook 3 weken geleden) ook hun digitale TV aangeschaft. Sindsdien is mijn internet vaak enorm traag. Het grootste probleem is dat het internet om de 20 minuten er 20 minuten 'uit' lijkt te vallen.
Voorbeeld: Ik download vaak series en films via torrents. De laatste tijd gaat mijn download speed van 300+ kb/s naar 1,5 kb/s en weer terug naar 300+ kb/s. Dit doet hij ongeveer om de 20 minuten. In die 20 minuten is het vrijwel onmogelijk om het internet te surfen.
Naast downloaden doe ik ook veel aan online gamen. Met behulp van 'ventrilo' (een programma waarmee je met andere mensen kunt praten over het internet via microfoon) praat ik met andere mensen onder het gamen. Sinds de problemen zijn opgetreden komt het voor dat, wanneer chello z'n 20 minuut-break houdt ik niks meer binnen krijg op ventrilo van wat andere mensen zeggen. Na die 20 minuten krijg ik in 1x ALLES binnen van wat in die afgelopen 20 minuten is gezegd door anderen. Alsof ik het wel binnenkrijg maar het niet doorgestuurd wordt.
Ik, naast 2 andere computers, ben verbonden met het internet via een E-Tech router. Ik heb het gevoel dat dit alles weinig met mijn hardware te maken kan hebben aangezien het voorheen altijd prima heeft gewerkt.
Ik heb al meerdere keren gebeld met de UPC helpdesk, en elke keer weer kreeg ik een andere verklaring. De 1e was dat er in een buitenlands bedrijf een router kapot was gegaan, waardoor ik met een omleiding internette. De 2e was dat mijn pakket, Chello Classic, niet geschikt zou zijn voor online gamen. Ik heb al 5 jaar classic en game dr ook al 5 jaar mee, en nu zou het ineens niet geschikt dr voor zijn? Wat een onzin! Nog een verklaring was dat mijn router de snelheid van de kabel zou blokken, of cappen. Wederom, ik speel al heel lang met deze setup en heb nooit problemen gehad. Waarom zou dat nu ineens wel zo zijn?
Bij speedtest.nl begint mijn download snelheid gewoon goed ( 800kb/s ) maar daalt dan al snel naar 100kb/s of zelfs lager. Mijn internet-modem (Thomson) geeft de volgende critical errors:
TUE SEP 19 23:00:37 2006 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
TUE SEP 19 17:56:06 2006 Error (4) Improper Configuration File CVC Format
TUE SEP 19 17:56:06 2006 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
TUE SEP 19 17:53:23 2006 Critical (3) No UCD's Received - Timeout
TUE SEP 19 17:53:23 2006 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
TUE SEP 19 17:53:22 2006 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
Iemand ervaring met dit soort problemen, of iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het bellen van de Chello helpdesk biedt geen uitkomst .. het lijkt alsof ze me niet eens meer kunnen volgen zodra ik over packetloss en latency begin.
Zou dit het gevolg kunnen zijn van het aanschaffen van digitale TV? Ik heb al zo'n 5 jaar internet van UPC, zo'n 2 jaar telefonie en nu sinds enkele weken digitale TV. De telefonie en digitale TV werken wel allebei prima. Ik zou het enorm op prijs stellen als iemand mij hierbij kan helpen, aangezien het enorm frustrerend begint te worden!