probleem met chello in Ede

K

ktejem

Hey iedereen,

Sinds een week of 3 heb ik enorm veel problemen met mijn internet. Ik zit al jaren bij UPC en heb sinds kort (toevallig ook 3 weken geleden) ook hun digitale TV aangeschaft. Sindsdien is mijn internet vaak enorm traag. Het grootste probleem is dat het internet om de 20 minuten er 20 minuten 'uit' lijkt te vallen.

Voorbeeld: Ik download vaak series en films via torrents. De laatste tijd gaat mijn download speed van 300+ kb/s naar 1,5 kb/s en weer terug naar 300+ kb/s. Dit doet hij ongeveer om de 20 minuten. In die 20 minuten is het vrijwel onmogelijk om het internet te surfen.

Naast downloaden doe ik ook veel aan online gamen. Met behulp van 'ventrilo' (een programma waarmee je met andere mensen kunt praten over het internet via microfoon) praat ik met andere mensen onder het gamen. Sinds de problemen zijn opgetreden komt het voor dat, wanneer chello z'n 20 minuut-break houdt ik niks meer binnen krijg op ventrilo van wat andere mensen zeggen. Na die 20 minuten krijg ik in 1x ALLES binnen van wat in die afgelopen 20 minuten is gezegd door anderen. Alsof ik het wel binnenkrijg maar het niet doorgestuurd wordt.

Ik, naast 2 andere computers, ben verbonden met het internet via een E-Tech router. Ik heb het gevoel dat dit alles weinig met mijn hardware te maken kan hebben aangezien het voorheen altijd prima heeft gewerkt.

Ik heb al meerdere keren gebeld met de UPC helpdesk, en elke keer weer kreeg ik een andere verklaring. De 1e was dat er in een buitenlands bedrijf een router kapot was gegaan, waardoor ik met een omleiding internette. De 2e was dat mijn pakket, Chello Classic, niet geschikt zou zijn voor online gamen. Ik heb al 5 jaar classic en game dr ook al 5 jaar mee, en nu zou het ineens niet geschikt dr voor zijn? Wat een onzin! Nog een verklaring was dat mijn router de snelheid van de kabel zou blokken, of cappen. Wederom, ik speel al heel lang met deze setup en heb nooit problemen gehad. Waarom zou dat nu ineens wel zo zijn?

Bij speedtest.nl begint mijn download snelheid gewoon goed ( 800kb/s ) maar daalt dan al snel naar 100kb/s of zelfs lager. Mijn internet-modem (Thomson) geeft de volgende critical errors:

TUE SEP 19 23:00:37 2006 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
TUE SEP 19 17:56:06 2006 Error (4) Improper Configuration File CVC Format
TUE SEP 19 17:56:06 2006 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
TUE SEP 19 17:53:23 2006 Critical (3) No UCD's Received - Timeout
TUE SEP 19 17:53:23 2006 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
TUE SEP 19 17:53:22 2006 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...

Iemand ervaring met dit soort problemen, of iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Het bellen van de Chello helpdesk biedt geen uitkomst .. het lijkt alsof ze me niet eens meer kunnen volgen zodra ik over packetloss en latency begin.

Zou dit het gevolg kunnen zijn van het aanschaffen van digitale TV? Ik heb al zo'n 5 jaar internet van UPC, zo'n 2 jaar telefonie en nu sinds enkele weken digitale TV. De telefonie en digitale TV werken wel allebei prima. Ik zou het enorm op prijs stellen als iemand mij hierbij kan helpen, aangezien het enorm frustrerend begint te worden!
 
Voorbeeld: Ik download vaak series en films via torrents. De laatste tijd gaat mijn download speed van 300+ kb/s naar 1,5 kb/s en weer terug naar 300+ kb/s. Dit doet hij ongeveer om de 20 minuten. In die 20 minuten is het vrijwel onmogelijk om het internet te surfen.
Toevallig pas een andere torrent client geïnstalleerd of geupgrade. Misschien instellingen in je programma veranderd?
De Thomson TCM390 staat er om bekend dat hij problemen heeft met veel connecties zoals door torrent programma's gemaakt wordt.

Naast downloaden doe ik ook veel aan online gamen. Met behulp van 'ventrilo' (een programma waarmee je met andere mensen kunt praten over het internet via microfoon) praat ik met andere mensen onder het gamen. Sinds de problemen zijn opgetreden komt het voor dat, wanneer chello z'n 20 minuut-break houdt ik niks meer binnen krijg op ventrilo van wat andere mensen zeggen. Na die 20 minuten krijg ik in 1x ALLES binnen van wat in die afgelopen 20 minuten is gezegd door anderen. Alsof ik het wel binnenkrijg maar het niet doorgestuurd wordt.

Ik, naast 2 andere computers, ben verbonden met het internet via een E-Tech router.
Hebben op zo'n moment dat jouw computer niet reageert de andere computers wel gewoon verbinding of ook niet?
Help resetten van de router of modem om het probleem op te lossen?

Hen je toevallig nog een proxyserver ingstelt staan op je computer?
Dat kan dan problemen geven, want chello heeft die uitgeschakeld.

Dit kan ook veroorzaakt worden door een probleem op jouw computer. Hij is op de een of andere manier ergens mee bezig en reageerd niet meer naar jou toe, maar slaat nog wel alles op. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is een mogelijkheid.
Een ander mogelijkheid is dat een van de computers, bv door spyware of virus, teveel dataverkeer veroorzaakt, waardoor alles traag wordt.
Zijn de computers al gecontroleerd op virussen en spyware?


Sluit jouw computer eens rechtstreeks aan op de kabelmodem. Heb je dan nog steeds dezelfde problemen, dan ligt het in ieder geval niet aan je router.

Ik heb het gevoel dat dit alles weinig met mijn hardware te maken kan hebben aangezien het voorheen altijd prima heeft gewerkt.
Dit zegt niet veel. Er kan altijd iets kapot gaan.
Voor hetzelfde zegt chello: "Wij denken dat het niets met ons te maken heeft, aangezien het voorheen altijd prima gewerkt heeft."


Dit zijn zomaar wat gedachten over het probleem.
 
Hey Johnny, bedankt voor je reply!

Johnny54 zei:
Toevallig pas een andere torrent client geïnstalleerd of geupgrade. Misschien instellingen in je programma veranderd?
De Thomson TCM390 staat er om bekend dat hij problemen heeft met veel connecties zoals door torrent programma's gemaakt wordt.

Ik heb, zover ik weet, geen verandering aangepast in mn torrent programma, of een andere client geinstalleerd. Ik werk al heel lang met Azureus en die heeft het altijd prima gedaan.

Johnny54 zei:
Hebben op zo'n moment dat jouw computer niet reageert de andere computers wel gewoon verbinding of ook niet?
Help resetten van de router of modem om het probleem op te lossen?

Nee, zodra het internet er uit ligt heeft geen enkele computer nog verbinding. Ik heb ook al meerdere malen de router en het modem gereset, waarna dit resulteert in een korte uptime met goede speeds, maar dit snel weer inzakt. (na zo'n 5 minuten)

Johnny54 zei:
Hen je toevallig nog een proxyserver ingstelt staan op je computer?
Dat kan dan problemen geven, want chello heeft die uitgeschakeld.

nope, gebruik geen proxy's

Johnny54 zei:
Dit kan ook veroorzaakt worden door een probleem op jouw computer. Hij is op de een of andere manier ergens mee bezig en reageerd niet meer naar jou toe, maar slaat nog wel alles op. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is een mogelijkheid.
Een ander mogelijkheid is dat een van de computers, bv door spyware of virus, teveel dataverkeer veroorzaakt, waardoor alles traag wordt.
Zijn de computers al gecontroleerd op virussen en spyware?

Op elke computer is Adaware aanwezig en Norton anti-virus. Dit is 1 van de eerste dingen die ik heb gecheckt na deze problemen, maar hier ligt het niet aan. Alle computers zijn 'clean'.

Johnny54 zei:
Sluit jouw computer eens rechtstreeks aan op de kabelmodem. Heb je dan nog steeds dezelfde problemen, dan ligt het in ieder geval niet aan je router.

Ook geprobeerd, hetzelfde resultaat ..

Bedankt voor je hulp iig! Ik ga maar weer naar de HD bellen en hopen op een medewerker die me misschien kan helpen.
 
Ik merk nu net dat mijn upload snelheid gewoon stabiel blijft wanneer mijn connectie bijna verdwijnt. Mensen zijn nog gewoon in staat om van mij te downloaden, zoals via Soulseek. Enig idee wat dit kan betekenen?
 
Gezien wat je allemaal al gedaan hebt, blijft eigenlijk alleen het modem of het chello netwerk over.
Ik ben bang dat het door chello opgelost moet worden.
De upload is bijna nooit betrokken bij problemen met snelheid. Waarom? Geen idee.

Het viel mij op dat er de laatste tijd meer melding zijn over snelheid en uitvallen ivm de Thomson TCM390.
Bv: Probleem met meer dan 1.5GB downloaden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net weer naar Chello gebeld, en het schijnt dat mijn connectie tot en met mijn modem gewoon op en top is, en dat dus geen probleem kan zijn. Aangezien de router het probleem ook niet is, ben ik ten einde raad.

Hoor de laatste tijd veel goede verhalen over ADSL, denk dat ik dat maar eens ga proberen.
 
Hier al 5 dagen een sterk fluctuerende snelheid
Soms ineens 900 KB/s, daarna 15 min 2KB/s
Surfboard 4100
Classic abo, gebruik geen router, geen proxy
IP 213. 46 reeks
Een kennis hier in Ede zelfde probleem met zelfde IP reeks
PCTV is ook niet te doen.
Pingen geeft regelmatig packet loss van 50%
Signal 32 of 33 dB
 
Hoi Eurik,

Heel toevallig kom ik ook uit Ede, en heb dus ook dit probleem. Ben in ieder geval blij te horen dat het dan misschien toch aan Chello ligt en niet bij mij thuis. Al oplossing gevonden?
 
Join the club...

Ik heb Chello Extreme (NIXtreme), maar met de snelheid van ISDN.
Zojuist 1:02 (ja 1 uur en 2minuten aan de lijn gezeten)
Hiervoor al vier keer gebeld, met de standaarddingen die zijn aangeven om hulp te bieden (ofom hun medewerkers zoet te houden,want een oplossing komt er niet helaas)
Met drie personen geproken. vraag je naar een tweedelijns support medewerker,wordt je 15minuten in de wacht gezet en dan komt de vraag of ik een opzegging wil doen...mmm vreemd.
Aangeven dat ik geen opzegging wilde doen (stiekemin mijn hoofd wel), werd ik weer doorgeschakeld, ofwel terug in de wachtrij geplaatst voor een eerste lijns medewerker.

Na veel uitprobeersels van de HD heb ik een aafspraak staan op 25 september 's avonds.
Nu komt er eindelijk monteur aan, om de boel na te kijken.

Een tijdje terug overgestapt van Classic naar Extreme...paar weken goed gewerkt...en opeens plop...weg extreme...
Intussen ook digitale televisie op proef en rond die tijd is het ook fout gegaan.

Ik weet niet wat het is....Chello ookniet trouwens :P

Ik hoop dat na maandag alles weer goed werkt...zucht.
Ik kan jullie geen oplossing geven voor het probleem met de snelheid.

snelheden tussen de 8 en 29kb is geen pretje als je extrem hebt.

UPC / Chello...los het probleem op...
Misschien beter om alle thompson modems te vervangen... ;-)
Volgens mij is dat de boosdoener..
 
Ik kom ook uit Ede en ik heb ook dit probleem met Chello classic. Sterk fluctuerende snelheden, meestal erg traag. Vrijdag komt er een monteur bij me langs, maar als ik de posts zo lees zal die bij mij thuis dus waarschijnlijk niks kunnen vinden. Mischien moet ik hem eens een uitdraai van deze discussie geven
 
Terug
Bovenaan